کد خبر 352794
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۸

وزیر نفت در کرمانشاه گفت: پالایشگاه آناهیتا در استان کرمانشاه به عنوان تنها پالایشگاه نفت خام کشور در اولویت وزارت نفت قرار دارد.

به گزارش مشرق، بیژن نامدار زنگنه در گفت‌و‌گو با خبرنگاران کرمانشاهی اظهار کرد: سرمایه‌گذاران اصلی طرح پالایشگاه آناهیتا کرمانشاه سازمان تامین اجتماعی و وزارت رفاه هستند که وزارت نفت نیز در کنار مجموعه سرمایه‌گذاران حمایت‌های لازم را به عمل می‌آورد.

وزیر نفت با اشاره به میزان سرمایه‌گذاری پالایشگاه آناهیتا بیان کرد: این طرح با سرمایه‌گذاری سنگین 2.5میلیارد دلاری تنها پالایشگاه نفت خام کشور است که در اولویت کاری وزارت نفت قرار دارد.

زنگنه با تاکید بر اینکه در حال حاضر پالایشگاه آناهیتا به عنوان تنها پالایشگاه در داخل کشور که در حال حاضر حمایت شود افزود: تمام تلاش ما برای راه‌اندازی سریع این طرح بوده و اصلی‌ترین موضوع آن فایناس است.

وی با اشاره به وجود برخی تحریم‌ها در صنعت نفت گفت: برای انجام فعالیت‌های پژوهشی و توسعه فناوری و بازیافت نفت در 58 میدان نفتی با 8 دانشگاه عقد قرارداد بسته شده است.

وزیر نفت با اشاره به اینکه میادین مشترک نفتی جزو اولویت‌های کاری وزارت نفت است خاطرنشان کرد: حداقل 6 میدان نفتی مشترک با عراق داریم که اقدامات توسعه‌ای برای کلیه میادین مشترک جزء اولویت‌های وزارت نفت است.

زنگنه افزود: برای میادین مشترک اقدامات لازم جهت احداث چاه‌های جدید و تاسیساتی برای بهره‌برداری و آماده‌سازی نفت برای قابل عرضه کردن آن انجام شده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • اهوازی ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    0 0
    بسیاری از میادین نفت و گاز در خوزستان است اما با هیچکدام از دانشگاههای خوزستان جز این 8 دانشگاه نیستند.
  • ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    0 0
    چرا اسم شهدا رو نگذاشتند ؟
  • kave ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    0 0
    درسته ها ، ولی فکر میکنم الگو قرار دادن تاریخ گذشته،انگیزه پیشرفت را بهتر ایجاد میکند.
  • aras ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    0 0
    کلا سطح علمی دو یا سه تا دانشگاه اونقد بالاست که بتونه نخبه تحویل صنعت نفت بده اونوقت به گفته شما دانشگاه اهواز بین این دانشگاه ها نیست؟
  • ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    0 0
    پس به سلامتی قراره طبیعت استان کرمانشاه رو هم نابود کنند
  • ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    0 0
    پالایشگاه بید بلند 2 چه شد این همه هزینه شد داره پوسیده میشه باشد تا ببینیم کی حضار قدم رنجه میفرمایند برای شروع مجدد .....حیف جوانان بیکار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس