کد خبر 352284
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۱

وزیر خارجه فرانسه با اشاره به فاجعه شهر مرزی «کوبانی» در سوریه، تأکید کرد ائتلاف جهانی مبارزه با تروریسم نتوانسته است جلوی پیشروی‌های گروه تروریستی «داعش» را بگیرد.

به گزارش مشرق، «الشرق الاوسط» نوشت: «لوران فابیوس» وزیر خارجه فرانسه تأکید کرد شهر کردنشین کوبانی که در طول مرزهای مشترک سوریه با ترکیه قرار دارد، شاهد یک فاجعه است و بایستی همه کشورها برای نجات آن وارد عمل شوند.

فابیوس در سخنان خود در مجمع ملی فرانسه (پارلمان) اعلام کرد پرچم‌های داعش در دروازه‌های کوبانی برافراشته شده است و جای تاسف است که هیچ چیزی جلوی پیشروی این گروه تروریستی را نمی‌گیرد، این در حالی است که نیروهای ترکیه در چند کیلومتری این شهر مستقر شده‌اند و حتی حملات هوایی «ائتلاف آمریکایی- عربی» که از چند روز گذشته در سوریه آغاز شده، تاکنون نتوانسته است پیشروی تروریست‌ها را متوقف کند.

فابیوس خاطرنشان کرد فرانسه تلاش‌هایش را برای نجات کوبانی بکار می‌گیرد و به همین منظور با طرف ترکی چه در سطح وزیر خارجه یا رئیس‌جمهور ترکیه درخصوص راه‌های مبارزه با تروریست‌ها در کوبانی، گفت‌وگو می‌کند.

وزیر خارجه فرانسه افزود پاریس با واشنگتن که به حملات خود در کوبانی در شمال سوریه ادامه می‌دهد، در تماس است و همچنین همکاری‌های خود را با نیروهای مسلحی که در نبرد با داعش حضور دارند، افزایش می‌دهد.

فرانسه تأکید کرده است در عملیات نظامی ائتلاف جهانی مبارزه با تروریسم در سوریه و عراق، مشارکت نمی‌کند اما به کمک‌های تسلیحاتی خود به معارضان سوری ادامه می‌دهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس