کد خبر 352138
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷

مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار اعلام کرد: سیم‌کارت اعتباری همراه اول 5000 تومان می‌شود و سیم کارت دائمی نیز به صورت اقساطی فروخته خواهد شد.

 به گزارش مشرق، وحید صدوقی در دومین روز از نمایشگاه تله کام در نشست خبری در پاسخ به سئوالاتی که در ارتباط با اختلالات اخیر همراه اول مطرح شده بود، اظهار کرد: برای ارتقای شبکه به نسل های بالاتر به ناچار باید تغییراتی در آن ایجاد کنیم و گاه در برخی موارد لازم است که سایت‌های ما به طور کامل نوسازی شوند. این تغییرات اساسی گاه اختلالاتی کوتاه مدت را به دنبال خواهد داشت و بخصوصی در شهری مانند تهران ما در حدود یک سوم فضا بحث سوآپ را نیز به طور همزمان مدنظر داریم و به عبارت دیگر همزمان با ارتقای شبکه بحث نوسازی هم مورد توجه قرار می گیرد ممکن است کمی تداخل ایجاد کند.

وی افزود: البته برای هر محله و هر منطقه که نیاز به نوسازی دارد یک دوره زمانی داریم وامیدواریم زودتر شبکه ما به حالت پایدار رسیده و اختلالات منطقه ای نیز برطرف شود.

طرح‌های جدید تشویقی به منظور کاهش هزینه‌ها

صدوقی به ارائه آماری از تعداد مشترکان و سرویس‌های همراه اول پرداخته و عنوان کرد: براساس آخرین آمار ما حدود 68 میلیون مشترک ثبت شده همراه اول داریم که در هر دوره یک ماه بیش از 45 میلیون نفراز این مشترکان از سیم کارت خود استفاده کرده و حالت فعال دارند.

وی با بیان این‌که در حال حاضر شرکت ارتباطات سیار در بیش از 1200 شهر ایران به ارائه خدمات می پردازد به ورود این اپراتور در عرصه ارائه خدمات نسل‌های بالاتر ارتباطی اشاره کرد و گفت:‌از سوم شهریور ماه براساس مجوزی که از سوی وزارت ارتباطات ارائه شد شرکت ارتباطات سیار مجاز به ارائه آزمایشی 3G شد و از نوزدهم شهریور ماه فرکانس تمیز را نیز دریافت کردیم واکنون بیش از 1400 سایت در 35 شهر کشور راه اندازی کردیم.

صدوقی در بخش دیگری از صحبت های خود به سرویس های جدیدی که این شرکت رونمایی کرده اشاره کرد و افزود: اکنون به مناسبت پاییز سرویسی به نام هزار رنگ تعریف شده که در قالب آن افرادی که در طول هفته 60 دقیقه مکالمه ای داشته باشند روزهای جمعه مکالمات آن ها رایگان خواهد بود.

مدیر عامل همراه اول از طرح‌های دیگر همراه اول یاد کرد وگفت: سیم کارت های اعتباری همراه اول با قیمت 5000 تومان وارد بازار خواهد شد که این سیم کارت‌ها 5000 تومان شارژ هدیه دارندد. به این ترتیب می توان گفت که با این شیوه قیمت سیم کارت‌های ما به صفر رسیده است.

وی ادامه داد: برای مشترکین دائمی نیز طرح های مختلفی در نظر گرفته ایم که قرار بر آن است در آینده نزدیک سیم کارت های دائمی به صورت اقساطی به فروش برسد.

صدوقی همچنین به سرویس سیم کارت دانشجویی و هم پگ اشاره کرد و گفت:‌سرویس هم پگ که به تازگی کار خود را آغاز کرده به دو صورت قابل استفاده است که در یک شیوه می توان دو کاربر می توانند با پرداخت هزینه‌ها به مدت 500 دقیقه در طول ماه مکالمه رایگان با یکدیگر داشته باشند و در حالت دیگر به جای دو کاربر سه کاربر این سرویس را فعال می کنند که مکالمات این سه کاربربا یکدیگر در طول ماه به مدت هزار دقیقه رایگان خواهد بود.

وی همچنین به ارائه سرویس OTT ساینا اشاره کرد و اظهار کرد: در حال حاضر این سرویس برای گوشی‌های اندروید قابلیت فعال سازی دارد و از هفته آینده می توان آن را برای گوشی‌های IOS نیز فعال کرد و بدین ترتیب با بهره گیری از این طرح دو مشترک که این طرح را فعال کرده باشند می توانند به مکالمه رایگان بپردازند. علاوه بر این هزینه مکالمات فردی که این سرویس را فعال کرده در مکالمه با سایر مشترکان همراه اول نیز با تخفیف همراه خواهد شد.

صدوقی همچنین به ارائه خدمات رومینگ ملی توسط شرکت ارتباطات سیار اشاره کرد و گفت: تاکنون به بیش از 200 هزار مشترک اپراتورهای دوم و سوم از طریق رومینگ خدماتی ارائه کرده ایم و اکنون این طرح در شرایطی اجرا می شود به نوعی می توان گفت زمان بلوغ اپراتور است و بخش عمده ای از کشور تحت پوشش شبکه ما قرار دارد.

صدوقی یادآور شد: عمر هر نوسازی در شبکه ارتباطات سیار حدود 20 سال است و اکنون طرح های مختلفی در حال نوسازی شبکه هستند وعملیات نوسازی شبکه موبایل در اپراتور اول از سال 1387 آغاز شده است.

توضیح درباره بسته های اینترنت 3G

مدیر عامل همراه اول در باره بسته های در نظر گرفته برای 3G همراه اول نیز اظهار کرد:‌در حال حاضر ما بسته ها را در دوره آزمایشی ارائه کرده ایم و فعلا بسته های ما بسته‌های قدیمی است که استمرار دارد اما به زودی بسته‌های جدیدی نیز ارائه خواهد شد.

وی درباره شبکه وایفای نیز اظهار کرد: شبکه وایفای ما با بهره گیری شبکه ثابت و همکاری شرکت مبین نت در حال پیگیری است تا با ارائه این سرویس مشترکان بتوانند به استفاده از آن بپردازند.

راهکار مناسب برای پرداخت قبوض

مدیر عامل همراه اول در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بحث کاهش درآمدهای اپراتورها از طریق مکالمات تلفنی اشاره کرد وافزود:‌درآمد ما از سمت سبد مکالمه به سمت سبد سرویس در حال تغییر است.

وی به ارسال صورت حساب مشترکان از طریق پست الکترونیکی اشاره کرد و گفت:‌در حال حاضر بیش از یک و نیم میلیون کاربر هزنیه های خود را از طریق ایمیل دریافت می کنند.

صدوقی یادآور شد: گاه ممکن است پرداخت صورت حساب‌ها ازطریق شبکه بانکی کمی با کندی واختلال مواجه شود که به همین دلیل شاید بهتر باشد افراد برای پرداخت صورت حساب‌های خود از شیوه جیرینگ و یا شماره 9990 استفاده کنند.

وی یادآور شد: براساس طرح های جدید در نظر گرفته شده مشترکین اعتباری همراه اول به ازای هر سالی که از خدمات این اپراتور دریافت می کنند از تخفیف‌های برخوردار خواهند شد که میزان این تخفیف‌ها با افزایش سال های کاربر افزایش پیدا می کند.

مدیر عامل همراه اول درباره بدهی اپراتور اول به مردم هم خاطرنشان کرد:‌ کلیه بدهی‌های این شرکت به مشترکان همراه اول پرداخت شده و اکنون این شرکت هیچ بدهی به مردم ندارد.

مدیر عامل همراه اول در ادامه در ارتباط با نصب تجهیزات همراه اول با بیان این‌که همچنان مشکل این اپراتور همچنان با شهرداری حل نشده باقی مانده است، گفت: در حال حاضر اپراتور همراه اول برای راه اندازی سایت‌های bts با مالکان 270 نقطه به توافق رسیده است که شهرداری تنها مجوز ایجاد 26 سایت را ارائه کرده است ما از شهرداری درخواست داریم که با ارائه مجوز مشکلات این اپراتور را برطرف کند.

وی با اشاره به این‌که هر سایت BTS برای ارائه خدمات به دو تا سه هزار مشترک پاسخگو است، اظهار کرد: زمانی که در منطقه‌ای برج سازی انجام می‌شود تعداد مشترکان نیز افزایش پیدا می کند. بنابراین همراه اول نیاز دارد برای ادامه ارائه خدمات در آن مناطق سایت BTS ایجاد کند اما شهرداری مجوز لازم را ارائه نمی‌دهد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پسر ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    0 0
    فقط پول پول پول
  • مهدی مرادیفر ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    0 0
    مخابرات هیچ بدهی به مردم نداره!!!!واقعا جای تعجبه تمام زیر ساخت های مخابرات از پول این ملت درست شده یک سیم کارت مخابرات با دلار ۷۰۰ تومانی را ۸۰۰ هزار تومان میفروختن یعنی با پول حالا چیزی نزدیک ۳میلیون تومان وحالا هم هیچ امتیازی به این گروه تعلق نمیگیره ...مسخره است ............
  • عليرضا ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    0 0
    بنده بعنوان بازرس اصلي وحسابرس يکي ازشرکتهاي بزرگ مخابراتي عرض ميکنم اول مشکلات آنتن دهي رو اول حل کنيد بعدا همه BTS هايي که نصب کرديد همه OTN هايي که نصب کرديد ببينيد دقيقا مال کي هست نيازبه بازسازي نداره
  • ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    0 0
    کدام 3g کل داستان نوترینو که تا کنون دروغی بیش نبوده بنده حداقل 10 نقطه تو تهران تست کردم هیچ جا 3g راه اندازی نشده
  • هادی ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    0 0
    باعرض سلام وخسته نباشید اقای مدیر عامل تورا خدا به فکر شهرماهم باشین به خدا این اینترنت پدرما را در اورده. آذربایجان غربی شهرستان چالدران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس