کد خبر 352062
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷

اولین جلسه هیئت تحقیق و تفحص مجلس از صنعت بیمه کشور امروز سه شنبه برگزار می‌شود و در این جلسه اعضای هیئت رئیسه کمیته تعیین خواهند شد.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، اولین جلسه هیئت تحقیق و تفحص مجلس از صنعت بیمه کشور امروز سه شنبه برگزار می‌شود و در این جلسه اعضای هیئت رئیسه کمیته تعیین خواهند شد و پس از تعیین اعضای هیئت رئیسه و صدور احکام توسط رئیس مجلس، این هیئت رسما کار خود را آغاز می‌کند.

پس از تصویب طرح تحقیق و تفحص از صنعت بیمه در صحن علنی مجلس، اعضای کمیته تحقیق و تفحص در کمیسیون اقتصادی مجلس انتخاب شدند ولی این کمیته تاکنون جلسه‌ای تشکیل نداده و امروز اولین جلسه آن برگزار می شود.

محور اصلی کار کمیته تحقیق و تفحص طبق گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس، بررسی وضعیت مالی و نظارتی بیمه های کشور، وضعیت صورت های مالی بیمه های دولتی و غیردولتی، بررسی رعایت ضوابط و مقررات بیمه مرکزی در امر نظارت و تحقیق در مورد تخلفات مالی در بیمه ایران اعلام شده است.

سیدناصر موسوی لارگانی عضو کمیته تحقیق و تفحص از صنعت بیمه در گفتگو با مهر گفت: امروز اولین جلسه کمیته از صنعت بیمه برگزار می‌شود و در این جلسه اعضای هیئت رئیسه آن تعیین می شوند.

وی افزود: این اقدام در پی درخواست و برنامه کمیسیون اقتصادی مجلس انجام می شود و پورابراهیمی درخواست تحقیق و تفحص از صنعت بیمه با محوریت بیمه ایران را طرح کرده است.

این طرح در پی تقاضای برخی از نمایندگان مجلس در اوایل آذرماه سال گذشته اجرایی می شود که به دنبال آن کمیسیون اقتصادی بررسی در این زمینه را به تصویب رساند.

براساس ماده ۲۱۴ آئین نامه داخلی مجلس این طرح پایه ریزی شد و نمایندگان در جلسه علنی ۲۹ تیرماه امسال به اجرای آن رای مثبت دادند. در نهایت این طرح با ۱۶۹ رای موافق، ۱۳ رای مخالف و ۶ رای ممتنع از مجموع ۲۱۴ نماینده حاضر در صحن علنی با انجام تحقیق و تفحص از صنعت بیمه کشور موافقت شد.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس