مشایخی در انتقاد به یکی از فیلم‌های سینمایی که با موضوع تجاوز به دختران ساخته شده بود گفت: نشان دادن این فیلم‌ها پرده‌های حیا را در جامعه از بین می‌برد که این سخنان مشایخی با اعتراض مواجه شد.

به گزارش گروه فرهنگی، مراسم نخستین جشنواره بین المللی اسطوره های صلح در ایران با حضور جمعی از هنرمندان و ورزشکاران از جمله داریوش ارجمند، جمشید مشایخی، عبدالرضا اکبری و پرویز مظلومی در خبرگزاری ایرنا برگزار شد.

در آغاز این مراسم مدیر عامل خبرگزاری ایرنا دقایقی به صحبت پرداخته و در خصوص دلیل شکل گیری این کمپین گفت: چند روز پیش از سوی چند ورزشکار مستقل با ما تماس گرفته شد. طیفی که این روزها بیشترین ارزش را برای صلح و انسانیت قائل هستند.

وی در ادامه افزود: صلحی که امروز بیشتر از هر وقت دیگر نیاز به آن احساس می شود. تماس این ورزشکاران جرقه ای شد برای ایجاد این کمپین و همکاری خبرگزاری ایرنا با آنها و زمینه ساز برگزاری این همایش شد.

مدیر عامل این خبرگزاری در پایان تاکید کرد: صلح آسان می تواند به دست بیاید اما ما انسانها پیچیده اش کردیم. امیدواریم این همایش زمینه سازی باشد برای توسعه پایدار برای رسیدن به صلح جهانی.

در ادامه این مراسم نقیب استاد دانشگاه علامه طباطبایی توضیحاتی را در خصوص کمپین ارائه کرد و گفت: اولین بهانه برای ایجاد این کمپین آخرین درگیری بود که اسرائیل با مردم غزه داشت و کشتار زنان و کودکان در این واقعه تلخ باعث شد که برای رساندن پیام صلح در حمایت از این زنان و کودکان بی گناه که مظلوم ترین ها در جنگ هستند این همایش برگزار شود.

دکتر نقیب اظهار داشت: دومین دلیل برای ایجاد این همایش توسعه پایدار بود به این مفهوم که از طریق ورزش و هنر بتوانیم به توسعه پایدار دست پیدا کنیم. در واقع ورزشکاران و هنرمندان اسطوره های صلح هستند و با روحیه لطیف خود می توانند مبنای صلح قرار گیرند. به همین دلیل می توانند برای توسعه پایدار همراهان خوبی باشند. توسعه یک مقوله روحی و روانی است، یعنی تغییر روحی روانی در درجه اول مورد توجه است و تعهد اجتماعی و محتوایی برنامه در درجه دوم. به همین علت ورزشکاران و هنرمندان با روحیه لطیف بعد اول توسعه پایدار هستند.

وی در خصوص زمان برگزاری همایش افزود: صلح به جز از طریق عدالت گسترده نمی شود و عید ولایت بهانه اصلی ما برای برگزاری این همایش و الگو گرفتن از عادل ترین فرمانروا یعنی حضرت علی(ع) در این زمان است.

دکتر جعفری از اعضای کمپین نیز دقایقی به صحبت پرداخت و در خصوص حضور ورزشکاران و هنرمندان، گفت: اسطوره های صلح کسانی هستند که برای صلح تلاش می‌کنند مانند داریوش ارجمند و جمشید مشایخی که عمر خود را صرف مردم و صلح  و ارامش کردند.

وی اظهار داشت: افتتاحیه این همایش 22 مهرماه در فرهنگسرای اندیشه است و برگزاری گالری عکس و رونمایی از یک اثر موسیقیایی از برنامه های این روز است.

جمشید مشایخی هم اظهار داشت: من اهل حرف و سخن نیستم اما بارها فکر کردم آیا دانشگاه ها در سراسر عالم انسان تحویل می دهند یا خیر؟ چرا که کسی که بمب موشک می سازد از آدمیت به دور است.

وی ادامه داد: افرادی هم هستند در این میان که در ازمایشگاه ها روی ویروس ها و بیماری ها کار می کنند تا انسانها را نجات دهند. حساب این دو طیف از هم جداست. مشایخی در پایان گفت: اگر ما می خواهیم به انسانیت برسیم زمینه را می توان در زورخانه های کشور پیدا کرد. پهلوانان در زورخانه ها خاک صحنه را می بوسند که نشانه ای از خاکساری انسان هاست اما در هنر بوسیدن صحنه چندان مرسوم نیست و متاسفانه صورت زیبا بیشتر از هنر زیبا اهمیت دارد.

وی در انتقاد به یکی از فیلم‌های سینمایی که با موضوع تجاوز به دختران ساخته شده بود گفت: نشان دادن این فیلم‌ها پرده‌های حیا را در جامعه از بین می‌برد که اردشیر رستمی بازیگر نقش شهریار با قطع کردن سخنان وی نسبت به این سخنان اعتراض کرد.

جمشید مشایخی در واکنش به این اعتراضات جلسه را ترک کرد.

جمشید مشایخی: متاسفانه صورت زیبا بیشتر از هنر زیبا اهمیت دارد!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    0 1
    این جماعت بازیگر، بی حیایی را با روشنفکری اشتباه گرفتن و آن را در جامعه رواج میدن. جالب اینجاست که بعضی از آقایون در این زمینه گوی سبقت را از فمنیست ها ربوده و ... این جماعت خواستار برابری زن و مرد هستن و در این زمینه یعنی تجاوز خواستار اشد مجازات اما وقتی یه خانم در جایگاه مجرم قرار میگره خواستار بخشش هستن و شعار برابری را فراموش میکنن. آقای رستمی حیا به کنار لااقل احترام بزرگتر را رعایت کنید.
  • قلی ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    0 0
    فکر کنم استاد بیشتر از این ناراحتند که چرا مثل دهه 60 توی همه فیلمها حضور ندارند.
  • سلمان ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    0 0
    اسم استاد دانشگاه علامه دکتر نقیب است! خبرنگارتان زحمت نکشیده آنچه شنیده مجدد چک کند بگذریم که خبرنگارتان اگر خبرنگار بود باید اسم این استاد معروف ارتباطات را شنیده می بود
  • ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    0 0
    نسلی هنرمند و انشاالله متعهد
  • ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    0 0
    از کجا به این نتیجه رسیدی؟! مگه علم غیب داری؟! این واکنش استاد، کجای شما رو سوزونده؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس