کد خبر 351896
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۸

یک دلقک برزیلی روز یکشنبه با کسب یک میلیون رای، توانست بار دیگر نماینده فدرال ساوپاولو در پارلمان برزیل شود.

به گزارش مشرق، چریریکا روز یکشنبه توانست بار دیگر با شعار "اوضاع نمی تواند بدتر از این باشد" با کسب یک میلیون رای در انتخابات پارلمانی برزیل پیروز شود، در حالی که نامزد دیگر ساوپالو موسوم به "بن لادن" بازداشت شد.

بنا به گزارش های دادگاه عالی انتخاباتی برزیل، این نتیجه، چریرکا را در مرتبه دوم در میان نمایندگانی که بیشترین تعداد آرا را برای ورود به پارلمان این کشور کسب کردند، قرار می دهد. 4 سال پیش (2010) نیز این دلقک که در آن زمان یک بی سواد بود، توانست 1.3 میلیون رای کسب کند و بیشترین آرای برزیل را از آن خود کند، اما این بار "سیلسو روسومانو" یک روزنامه نگار معروف و مدافع حقوق مصرف کنندگان و نامزد حزب جمهوریخواه برزیل بر او پیشی گرفت.

چریریکا در تبلیغات انتخاباتی خود که لباس دلقک به تن کرده بود و موی مصنوعی رنگ شده بر سر داشت، می گفت: "آیا می دانید نمایندگان چه می کنند؟ نه نمی دانید. منم همین طور! مرا انتخاب کنید تا این موضوع را بررسی کنم!"؛ وی پس از انتخاب در دوره گذشته، ناچار شد خواندن و نوشتن بیاموزد تا بتواند منصب جدید را به عهده بگیرد.

وی در 4 ساله گذشته در پارلمان حتی یک بار در یک جلسه عمومی پارلمان سخن نگفت و با هیچ یک از طرح هایش موافقت نشد؛ اما بیش از همه نمایندگان دیگر به طور منظم در جلسات پارلمان حضور داشت.

در کشوری که از فساد و دادن رشوه به نمایندگان به تنگ آمده است، افراد عجیب و غریبِ زیادی برای انتخابات نامزد می شوند؛ آنها تلاش می کنند تا با اتخاذ مواضعی در انتقاد از نظام سیاسی از دیگران متمایز شوند. از بین این نامزدها شخصی به نام "بن لادن" در ایالت امازوناس در شمال برزیل است. بن لادن روز یکشنبه هنگامی که در برابر یک مرکز رای گیری تلاش می کرد یکی از رای دهندگان را ترغیب کند به او رأی دهد، بازداشت شد.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس