جانشين فرمانده نيروي دريايي ارتش استفاده از تجهيزات نظامي دريايي مانند ناوشکن جماران را آغازي براي ساخت تجهيزات بيشتر دريايي دانست.

به گزارش گروه دفاع و امنيت مشرق ، امير دريادار  غلامرضا خادم جانشين فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي روز سه شنبه در مراسم اخذ درجه نظامي دانش آموزان شهيد انشائي مرکز آموزش تخصصهاي نيروي دريايي در رشت افزود: امروز مسووليت خطيري بر عهده نيروي دريايي ارتش نهاده شده که پاسداري از مرزهاي آبي کشور و منافع نظام اسلامي در آبهاي جهان از جمله اين وظايف است.
وي با يادآوري اتکاء نيروهاي نظامي ايران به کشورهاي بيگانه در زمان رژيم طاغوت اظهار داشت: پس از پيروزي انقلاب شکوهمند اسلامي ، نيروهاي جان بر کف ارتش با استفاده از دانش نيروهاي متخصص داخلي و برنامه ريزي هاي دقيق توانستند در حوزه ساخت تجهيزات نظامي گام هاي بلندي بردارند و کشور را از وابستگي به بيگانگان برهانند.
جانشين فرمانده نيروي دريايي ارتش استفاده از تجهيزات نظامي دريايي مانند ناوشکن جماران را آغازي براي ساخت تجهيزات بيشتر دريايي ارتش دانست و ادامه داد: نيروي دريايي با توجه به متخصصان اين نيرو و توان داخلي کشور براي رسيدن به خودکفايي کامل فعاليت مي کند تا در توليد تجهيزات نيازي به بيگانه نداشته باشد.
وي با بيان اينکه يکي از بهترين راه هاي اقتصادي استفاده از درياها و آب هاي بين المللي است ، تصريح کرد: در تلاش هستيم برخي ناهنجاري ها همچون وجود دزدان دريايي را از بين برده و زمينه اي فراهم آوريم که کشتي هاي تجاري ايران آزادانه و ايمن، از گلوگاه هاي حساس و مناطق بسيار مهم اقتصادي عبور کرده و موجب رشد و بالندگي اقتصاد کشور شوند.
دريادار خادم  تأکيد کرد: برقراري امنيت در آب هاي انحصاري ايران مسووليتي است که بر عهده نيروي دريايي قرار دارد و اين نيرو در جهت ارتقاء دانش و تجهيزات و اقتدار نظام مقدس اسلامي در آب هاي بين المللي حضور يافته و بدنبال ايجاد ثبات و صلح در منطقه است.
وي با اشاره به حضور مقتدرانه نيروي دريايي ارتش در آبهاي دوردست اضافه کرد: حضور در آبهاي بين المللي و آبهاي دوردست نشان از اقتدار نظام جمهوري اسلامي و نيروي دريايي دارد و هرجا که نياز به حفاظت از منافع ايران باشد، حضوري فعالانه و مؤثر خواهيم داشت.
به گزارش ايرنا، مراسم اخذ درجه دانش آموزان شهيد انشائي مرکز آموزش تخصصهاي نيروي دريايي روز سه شنبه با حضور جانشين فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي در رشت برگزار شد.
دانش آموزان مرکز تخصص هاي دريايي رشت پس از گذراندن 18ماه آموزش هاي عمومي و تخصصي ، امروز فارغ التحصيل شده و پس از تقسيم به مناطق مختلف نيروي دريايي ارتش ملحق شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس