فقط یک قلم از کمک های آمریکا را به شما نشان می دم، بالگردهای بل 214 اس تی ، ساخت آمریکا که در چند عملیات واقعا برای ما مشکل ساز شد...

گروه جهاد و مقاومت مشرق - صادق زیباکلام در تازه ترین گفتگوی خود با رسانه ها، به نکته ای عجیب و باورنکردنی اشاره کرده و هیچ نقشی را برای آمریکا در جنگ تحمیلی هشت ساله بر علیه ایران، قائل نشده است. متن این بخش از گفتگو چنین است:

خبرنگار :
مگر علت حمله صدام به ایران انقلاب ایران نبود؟

زیباکلام : آره غیر از این بود . صدام نه آمریکایی بود، نه وابسته به آمریکا بود ، نه به دستور آمریکا به ایران حمله کرد ، نه آمریکایی ها در طول جنگ تسلیحات و اطلاعات در اختیارش گذاردند.

خبرنگار : یعنی آمریکایی ها تسلیحات در اختیار صدام نگذاشتند؟

 زیباکلام :
نه نگذاشتند ، آمریکایی ها در طول آن هشت سال جنگ حتی یک فشنگ مشقی هم به صدام ندادند(!) اتفاقاً کشوری که در تمام آن ۸ سال تامین کننده تسلیحات سنگین و استراتژیک صدام بود روسیه بود. و در مرحله بعدی فرانسوی ها بودند که هواپیماهای جنگنده میراژ و سوپراتاندارد به همراه موشک های پیشرفته اگزوست در اختیار عراقی ها گذارده بودند. حقیقتش را بخواهید آمریکایی ها نه می خواستند عراقی ها در جنگ دست بالا را بلند کنند، نه ما. شرایط مطلوب برای آنان این بود که ما و عراقی ها تمام توان و انرژی های مان را در یک جنگ فرسایشی از دست بدهیم. شما نمی خواهید این واقعیات را که روسها تامین کننده اصلی تسلیحات به عراق در طول جنگ بودند و اینکه صدام مطلقاً وابسته به آمریکایی ها نبود و درست برعکسش ضد آمریکایی و ضد غربی بود و آمریکایی ها هیچ کمکی به وی در دوران جنگ نکردند را ببینید چون فرضیه اصلی شما این است که معتقدید اساساً جنگ را آمریکایی ها بوجود آوردند تا انقلاب اسلامی را از بین ببرند، بنابراین نمی خواهید هیچ یک از واقعیات و حقایق واقعی این جنگ را ببینید چون با نظریه تان در تضاد و تقابل قرار می گیرد. از جمله خیلی کاری به اختلافات عمیق و تاریخی ایران و عراق ندارید؛ از جمله اینکه روسها تامین کننده اصلی تسلیحات عراقی ها در طول 8 سال جنگ بودند؛ از جمله اینکه صدام نه غربی بود، نه آمریکایی بود، نه صهیونیست بود بلکه اتفاقا متحد روسیه و ضد غرب بود؛ به قرارداد الجزایر اصلاکاری ندارید ؛ به اینکه صدام نگران تهدیدات از ناحیه ایران شده بود و برخی از رهبران ایران آشکارا صحبت از انقلاب اسلامی در عراق و سرنگونی صدام میکردند از همان روز اول انقلاب که صدام هیچ عملی علیه ما انجام نداده بود و خیلی از مسائل دیگر. شما فقط یک نگاهی به مطبوعات ایران در ماههای قبل از جنگ بیاندازید ببینید مسئولین ما با چه ادبیاتی در مورد صدام و ضرورت خیزش مردم عراق علیه رژیم کافر بعثی صهیونیستی حاکم بر کشورشان می کردند. شما به هیچ کدام این واقعیات کاری ندارید. به اقدامات ایرانی ها در عراق بعد از انقلاب کاری ندارید . می دونید جریانات وابسته و نزدیک به ایران چقدر ترور و بمب گذاری در عراق انجام دادند. شما به اینکه عراق اولین کشوری بود که انقلاب اسلامی را به رسمیت شناخت کاری ندارید و اساساً به هیچ کدام از واقعیات ما بین ایران و عراق کاری ندارید و فقط یک کار دارید و یک کار بلد هستید : اینکه صدام نوکر و وابسته به آمریکا بود و به دستور آمریکا به ایران حمله کرد . در حالیکه در 31 شهریور 59 که صدام به ایران حمله کرد روح آمریکائی ها از آن حمله خبردار نبود.

در این میان که مسئولین امر و مطلعین اصلی کمک های تسلیحاتی آمریکا به عراق، سکوت کرده و اسناد خود را از این همکاری ها منتشر نمی کنند، یکی از خبرنگاران حوزه دفاعی رسانه ها در فضای مجازی با انتشار تصاویری مستند از بالگردهای آمریکایی با پرچم عراق نوشت: جناب آقای صادق زیباکلام، که به صرف یک مدرک دکترای علوم سیاسی تصور کردند متخصص در تمام امور بوده و کلا باید در همه مسائل نظر بدهند در مصاحبه ای با یک روزنامه داخلی گفتند که، بله، آمریکا در زمان جنگ ایران و عراق حتی یک فشنگ مشقی!!! هم به عراق نداد، بنده بنا به بعضی از معذورات اخلاقی اون چیزی که لایق این فرد هست رو این جا نمی گم، فقط یک قلم از کمک های آمریکا را به شما نشان می دم، بالگردهای بل 214 اس تی ، ساخت آمریکا که در چند عملیات واقعا برای ما مشکل ساز شد؛ جناب آقای زیبا کلام، قیامتی هم هست.

وی همچنین در صفحه مربوط به صادق زیباکلام نوشت:
بل 214 اس تى، ساخت آمريکا،که به عراق تحويل شد، در منطقه حاج عمران در سال 1362 در جريان عمليات والفجر 2 استفاده شد. چگونه می شود گفت آمريکا به عراق يک فشنگ مشقى هم نداد؟!

پاسخ به ادعای عجیب زیباکلام درباره جنگ تحمیلی

در بخش کامنت های این مطلب نیز، سایر کاربران، عکس های دیگری از بالگردهای آمریکایی و اروپایی که در اختیار عراق قرارگرفته بود را منتشرکردند.

پاسخ به ادعای عجیب زیباکلام درباره جنگ تحمیلی
نمونه ای از بالگرد BK117 ساخت آلمان

پاسخ به ادعای عجیب زیباکلام درباره جنگ تحمیلی
نمونه ای از بالگرد BO105 ساخت آلمان

پاسخ به ادعای عجیب زیباکلام درباره جنگ تحمیلی
و باز هم نمونه ای از بالگردهای MD500 آمریکایی و خلبانان بعثی در کنار آن!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 46
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 9
  • Ali ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    1 1
    یکی نیست جلوی اینو بگیره؟ به اسم آزادی بیان هرچی دوست داره میزنه! این بندازید بیرون بره پیش عشق معبودش اروپا آمریکا !
  • رخصت ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    1 0
    در باز پس گیری فاو از ایران توسط ارتش عراق در سال آخر جنگ هلی کوپترها و هواپیماهای آمریکایی شرکت مستقیم داشتند و اگر آمریکایی ها مشارکت در حمله نمیکردند عراقیها نمی توانستند فاو را از ما پس بگیرند.
  • مهدی ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    1 0
    و البته این مرد... یادش رفته دیدار در زمان جنگ رامسفلد با صدام رو که با چاپلوسی تمام به صدام گفت ما چطور میتونیم به شما کمک کنیم؟! و البته با تصاویر ماهواره ای و گرا دادن به صدام چه ظلمهایی که به رزمندگان ما نشد! بعدها رامسفلد گفت که صدام مثل خوکی که به یه کپه زباله رسیده,مشتاق این کمکهای ماهواره ای بود! اصلا این جناب زیباکلام رو چرا اینقد بها بهش میدن؟ مگه کیه؟ اصلا به نظرم باید همه تحریمش کنن,نه به کنفرانسی دعوت بشه و همچنین نه به هیچ مناظره ای نه یادی ازش بشه نه اصلا اسمی ازش برده بشه! چیه هی اسمش برده بشه رزمنده ها رو آزرده کنه.
  • majid ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    0 0
    اساسا امریکا در هیچ یک از کودتاها و جنگهای رخ داده در سراسر دنیا خصوصا ایران دخالتی ندارد. اصلا کودتای 28 مرداد هم کار امریکا نبوده . اسناد سازمان سیا هم که نشانگر کمکهای امریکا به صدام است و توسط خودشان افشا شده هم دروغ است. نفتکشها هم خودشان ترکیدند تقصیر بچه ها بود داشتند برای 4شنبه سوری آماده می شدند. ایرباس هم که اصلا فرانسوی است چه ربطی به امریکا دارد . ناو وینسنس هم که اساسا وجود خارجی ندارد. اعترافات فرماندهان ارتش امریکا در باره کمک به عراق هم که ساختگی است. نخست وزیر سابق انگلستان هم پول گرفته بود که افشا کند که بمب شیمیایی به عراق داده. دیدار صدام با برژینسکی را هم که گری سیک منکر شد. اصولا کشورهای اروپایی خصوصا فرانسه هم که به هر کشوری که بخواهند بدون اجازه امریکا هر نوع سلاح و هواپیما می فروشند. نمونه اش هم همین تحریمهای امریکا علیه ایران که فرانسوی ها بدون توجه به این تحریمها صدها فروند هواپیمای ایر باس به ما فروختند. راستی گفتم تحریم یادم رفت که تحریمی وجود ندارد و امریکا طی سالهای بعد از انقلاب هرگز ایران را تحریم نکرده و....
  • سام ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    0 0
    جالبه که این 214 ها با مشارکت ایران وشرکت بل ساخته شد وقرار بود در شاهین شهر مونتاز بشه ولی امریکاییها بعد از انقلاب اونا رو در اختیار عراق گذاشتن.
  • ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    1 0
    بل 214 st یه هلیکوپتر ترابریه که به واسطه کویت تحویل عراق شد.MD500 هم بعد از سقوط صدام.هلیکوپترهای المانی هم که به امریکا ربط نداره.
  • ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    0 0
    لطفا بدون اطلاع صحبت نکنید !!! آرم الله اکبر کی بر روی پرچم عراق خورد ؟!!! کویت از کجا 214 خریده ؟!!! از چیزی اطلاع نداری مجبوری نظر بدی؟!!!
  • ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    0 0
    شهید مطهری می گفت از طرح سوال نباید بترسیم، بلکه باید استقبال کنیم چون باعث میشه همه از حقیقت آگاه بشند. وجود یه آدمی مثل آقای زیباکلام برای جامعه بسیار مفیده چون ایشون حرفایی رو مطرح می کنن که شاید تو ذهن خیلی ها نهفته باشه و هیچ وقت پاسخی بهشون داده نشده باشه. اگه ما فکر می کنیم درست میگیم باید بتونیم اینو به بقیه ثابت کنیم. البته من با اکثر حرفایی که ایشون می زنن مخالفم.
  • ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    0 0
    آفرین
  • ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    0 0
    من هم شنیدم این موضوع رو
  • شاملو ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    0 0
    اقایان جهاد و مقاومت مشرق نیوز چرا به این بابا بها میدهید؟ این یه چیزی میگه شما هم منتشر میکنید؟ خاک بر سرتان برادران
  • ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    0 0
    خاک بر سر خودت.. نه به برادر گفتنت و نه به فحش دادنت
  • سشا ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    0 0
    برادران مشرق ممنون. دستتون درد نکنه.
  • ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    0 0
    اشکال نداره بذارید حرفشو بزنه یه کم بخندیم عمه من بود که ایرباسو زد شوهرش هم به ناو سهند و سبلان و جوشن حمله کرد
  • امیر ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    0 0
    نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی
  • ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    0 0
    سخت نگیر اخوی بجهت ثوابش ادخال سرور می کنه این بنده خدا
  • ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    0 0
    اگه دکترای طبابت داشت اوضاعی می شدا .. قطره چشم می ریخت تو گوش خلق الله
  • ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    0 0
    هیچ کدوم از این هلی کوپترها تهاجمی نیستند آخه.....................!!!
  • ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    1 0
    تو هم مثل نویسنده مقاله دروغ میگی . هلیکوپتر ها را عراق قبل از انقلاب خریده بود . اینهم برای تنبیه شاه بود که از شوروی سلاح خرید نه امریکا. بقدری بی منطق نگاه میکنید که اگر زیبا کلام بگوید انفجار فلان کوه آتش فشان کار آمریکا نبوده متهمش میکنید به اجنبی پرستی و خیانت و به قول کیهان جاسوسی!! یکبار بخون چی نوشتی!! با مشارکت ایران ساخته شد بعد تازه قرار بود تو ایران مونتاژ بشه بعد امریکایی ها هنوز مونتاژ نشده دادنش به عراق!! عقلم خوب چیزیه!!
  • ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    1 0
    زیبا کلام با سواده و مستدل و علمی بحث میکنه . برای همینم هیچ کس نمیتونه جوابشو بده حنی رسایی که مثلا بهترین مناظره کننده پایداری هاست چند بار بوسیله صادق خان له شده!! فقط میتونین بهش فحش بذین و مسخره اش کنید ولی وارذ بحث باهاش نشین که نابودتان میکنه. همین 4 میلیون طرفدارتان هم اگه تریبون به دکتر بدین ازتون رو بر میگردانند...
  • ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    0 0
    فشنگ هم نداده باشد مگر در جنگ مستقیم در خلیج فارس نبود ؟ مگر ماهواره ها و اواکس هایش نبودند ؟ اقای زیبا کلام را باخود و یا بی خود مطرحش کرده اند وگرنه ایشان تفکر لیبرالی دارند و البته هرکسی حرف که میزند بالاخره چهارکلمه اش نیز صحیح است . برخی از صحبت های وی - هرچند اندک - صحیح است و در بسیاری از موارد بدجور شوت میزنند به اوت
  • حامد ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    0 0
    سرلشگر وفیق السامرایی که از مسؤولان ارشد اطلاعاتی در دولت بعثی عراق بود، و بعد از جنگ خلیج فارس به انگلیس فرار کرد، در کتاب ویرانه های دروازه شرقی (ترجمه فارسی) به شرح کمک های گسترده اطلاعاتی سازمان سیا به عراق در طول جنگ تحمیلی پرداخته است. کتابی خواندنی است.
  • asad ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    0 0
    حیف اون اسم که رو تو گذاشتن... صادق!!! زیبا کلام !!!
  • علی ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    0 0
    آزادی بیان بدین معنی نیست که هرچی تو دوست داشتی بگه و از گفتن هرچه که تو بدت می یاد اجتناب کنه.!!
  • ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    1 0
    با اطلاع خدمتتون بگم که 214 ها به عنوان ترابری جهت وزارت نفت کویت خریداری وبعد به عراق منتقل شدن.رو پرچم MD500 هم الله اکبر صدامی هم وجود نداره.انقدر متعصب نباشین.گاهی ممکنه اشتباه بکنین.
  • ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    1 0
    مگه در طول جنگ بخصوص ماجرای ایران کنتراایرانیها با مسئولین امریکایی دیدار نکرده و اسلحه نگرفتن؟مگه به اعتراف صریح اقای هرمیداس باوند یکی از مسئولین وقت وزارت خارجه با واسطه از اسراییل قطعات هواپیما تحویل نمیگرفتیم؟ بگین نه! دیوار حاشا بلنده.
  • ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    1 0
    شاید عمه شما بود که با مین چند ناو امریکایی رو قبلش منفجر کرد.یا با موشک کرم ابریشم ناو پشتیبانیشونو هدف قرار داد.
  • ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    1 0
    با این ادعا یعنی فاو به خاطر یکی دوتا هلیکوپتر سقوط کرد؟!عراقیها که صدتاشو داشتن!اتفاقا امریکا یه خوبی داره که میشه همه چی رو انداخت گردنش.
  • ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    0 0
    مگه حاج حسین هر چی میخواد نمیگه؟
  • جلالیان ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    1 0
    اصل قضیه رو بچشب که روس ها بیشترین حمایت رو از صدام کردند ؛ این قدر برای روس ها موس موس نکنید.متاسفانه دولت روحانی هم در این زمینه اشتباه احمدی نژاد را ادامه می دهد.روس ها با کارت ایران , با غرب بازی می کنند...
  • ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    0 1
    این مردک دیگه شورشو دراورده !!!!
  • ابوالفضل ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    0 1
    سلام اقای زیبا کلام برخی از واقعیت ها را گفتندولی به جانبدارنه امریکا و حالا چند سوال از اقای زیبا کلام 1- ملاقات محرمانه مقامات امریکایی در خاک اردن قبل از جنگ 2-تجهیزات شیمیایی ساخت المان که در اختیار چند کشور محدود در دنیا قرار دارد اگر جنگ فرسایشی در کار بود که تسلیحات کشتار جمعی در اختیار عراق قرار نمیدادند و حمایت امریکا از منافقین در خلال جنگ و بعد از جنگ و اینکه عراق خرمشهر را تصرف کرد امریکا اگر خواهان جنگ فرسایشی بود با واسطه هایی از پیشروی نیروهایی عراق در خاک ایران جلوگیری میکرد همان کاری که اکنون در سوریه میکند یعنی امریکا خواهان حداکثر خسارات به هر دوطرف به نفع رژیم صهیونستی ومنافع بیشمار اقتصادی و راهبردی دیگر است ولی وقتی نیروهای ایران پس از فتح خرمشهر غالب شدند و تصمیم به فتح یک شهر از عراق گرفتند و شروع به پیشروی کردند امریکا و شورای امنیت پیشنهاد اجباری توقف جنگ دادند و حتی هواپیمای مسافر بری ما را زدند
  • ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    0 0
    ولش کن حالش خوش نیست!
  • بهمن تهرانی ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    2 0
    اینهمه حرف راجع به همکاری امریکا و عراق منتشر کردید چرا کسی راجع به حمایت همه جانبه شوروی یا روسیه فعلی از عراق حرفی نمیزنه؟؟؟؟؟ اونقدری که تسلیحات و کمکهای روسیه توی جنگ رزمندگان ما رو شهید کرد امریکا یک دهمش رو هم نکرده... من نمودم چرا ما که اینقدر به مقابله و نه گفتن به امریکا افتخار می کنیم با دشمن اصلی که در پوشش دوست ضررات عیر قابل جبرانی به ما زنده، می زند و خواهد زد کاری نمی کنیم؟؟؟ کی گفته ما به یه حق وتو نیاز داریم؟؟ چه حق وتویی... وقتی که باید به ایران کمک کنه با وتو کاملا برعکس بر ضد ما رای صادر میکنه...90 درصد تحریمهای فعلی ایران رو روسیه تایید کرده در شورای امنیت... نه کمک تکنولوژیکی کرده و نه می کنه و همون بهتر که نکنه... ما نباید محصولات نظامی و غیر نظامی استراتژیک رو از دشمنان و ابرقدرتها یا کشورهای همپیمان اونها بخریم چون بواسطه صاحب تکنولوژی بودنشون در زمان لازم بر ضد خودمون ازش استفاده می کنند... مثل ازراییل ما هم باید تمام سیستمهای مخابراتی، راداری، کنترل آتش و حساس خودمون رو خودمون بسازیم تا دیگران نتوانند ضد اون جنگل کنند در زمان جنگ... من همه شما شرط می بندم اگر غرب به ایران حمله نظامی کنه روسیه نی تنها کاری برای توقفش نمی کنه بلکه کلی امتیاز از غرب طلب خواهد کرد و ایران رو می فروشد... مگر تا الان نکرده؟ مگر سیاسیت روسیه عوض شده؟ مگر پوتین و حزبش هنوز تصمیم گیر نیستند در ردوسیه... کشور ما باید با بهسازی و توسعه سیستمهای مدیریت نیروی خودی داخلی و از همه مهمتر با جلب ایرانیان متخصص خارج از کشور و دادن همه گونه امکانات و راحتی به اونها با مدیریت صحیح در ظرف دو برنامه 10 ساله کشور رو از لحاظ تکنولوژیک یگانه کنه تا اختیار خودمون کاملا دست خودمون باشه... تا روسیه جرات نکنه در دریای خزر همه جوره اراده خودش رو به ما تحمیل کنه... نه شرقی نه غربی یادتون باشه...
  • ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    0 0
    واقعا" ؟
  • ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    1 0
    من کاری تدارم فقط این را میدانم که برای ما، روسیه و امریکا دو روی یه سکه هستند.
  • کاپیتان ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    1 0
    زیبا کلام که بخش اعظم حرفش نادرست بوده و شکی نیست. اما شما هم نتونستید جوابشو بدید و استدلالتون مسخرست! با استدلال شما میتوان گفت آمریکا هم به ایران کمک کرده چون تامکت ها و فانتوم ها و کلا" نیروی هوایی ما ساخت آمریکاست.!
  • ايوب ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    0 0
    متاسم برا مردمان ما كه پولو قدرت مال سياسياس دعوا و فوشاش مال مردم ما
  • ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    0 0
    بعضی قطره ها مناسب گوش و چشمن. مثال بهتری میزدی
  • ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    1 0
    عاشق دکتر زیباکلامم...حرفش خیلیها رو میسوزونه...
  • ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    0 0
    ناشناس # حاج حسین رو با این ضد ونقیض قیاس می کنی ؟
  • حسین ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    0 0
    جدی می گی ؟ ایشون که همیشه له شدند و البته فحاشی کار شماست که همیشه به حاج حسین اهانت می کنید.. دقیقا می تونی بگی کجای حرف ایشون مستدل بوده ؟ ایشون که اولیات را هم منکر میشه ...
  • ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    0 1
    روس ها هر چه بودند مثل آمریکا به حقوق دیگران تجاوز نمی کنند ...هدف شما تطهیر آمریکاست و لاغیر
  • ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    0 1
    اولا که به اون موارد هم پرداخته شده دوما جنایات آمریکا با هیچ کشوری قابل قیاس نیست ...
  • ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    0 1
    اونم ادبیاتش مثل شماست !!! ادبیات چاله میدونی !
  • ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    1 0
    با یک عکس !!! نامعلوم و نامشخص .. راست میگه روسیه و چین و فرانسه تجهیزات دادن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس