کد خبر 351621
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۹

توپخانه نیروی زمینی ارتش به گلوله‌های هوشمند متناسب با عمق و ماموریت‌های عملیاتی این نیرو مجهز شد.

به گزارش مشرق به نقل از دفاع پرس، «گلوله هوشمند» نوعی گلوله خاص است که هنگام شلیک از لوله توپ، قابلیت انهدام اهداف ثابت و متحرک را بر سر نقطه داشته باشد، که هم‌اکنون واحد توپخانه ارتش به این نوع سلاح مجهز شده است.

هدایت آتش این گلوله‌ها همچون دیگر گلوله‌های توپخانه با هدایت دیده‌بان انجام می‌گیرد؛ بدین ترتیب که مسئول هدایت آتش عناصر دیده‌بان را به عناصر تیر تبدیل کرده و سپس گلوله را طبق مختصات دریافت شده به سمت اهداف مورد نظر شلیک می‌کند.

سرهنگ «رسول حسین‌آبادی» رئیس دایره پشتیبانی رزمی معاونت عملیات نزاجا گفت:  دقت عمل این گلوله‌های هوشمند را 99 درصد است. این نوع گلوله‌های توپخانه‌ای موسوم به هوشمند، توانایی انهدام اهداف ثابت و متحرک از 4 کیلومتر تا 40 کیلومتر  را دارند.

وی افزود: امروز واحدهای رزمی کشور به این مرحله از پیشرفت و تکامل رسیده‌اند که می‌توانند مطابق با نیازها و مأموریت عملیاتی خود هر نوع گلوله و راکت و یا موشکی را تولید کرده و مورد بهره‌برداری قرار دهند.

رئیس دایره پشتیبانی رزمی معاونت عملیات نزاجا خاطرنشان کرد: نیروی زمینی ارتش متناسب با عمق عملیاتی تعریف شده و مأموریت‌های احتمالی، توانایی طراحی و تولید انواع راکت‌ها و گلوله‌های مورد نیاز را دارد.

گفتنی است، تنها برخی کشورهای پیشرفته توانایی ساخت و تولید این نوع گلوله‌ها را دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس