امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: متأسفانه حج و بیت‌الله‌الحرام اسیر دست وهابیون است و نمی‌گذارند به خوبی استفاده شود.

حج و بیت‌الله‌الحرام اسیر دست وهابیون است/ در سراسر کشور نماز باران بخوانندبه گزارش مشرق، آیت‌الله موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز عید سعید قربان که صبح امروز یکشنبه در دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به ظرفیت عظیم حج برای امت اسلام، "حج" و "بیت‌الله‌الحرام" را اسیر دست وهابیون دانست و تأکید کرد: متأسفانه این حج و بیت‌الله‌الحرام اسیر دست وهابیون است و نمی‌گذارند به خوبی استفاده شود در حالی که اگر حج به خوبی انجام گیرد، امت اسلامی، امت والا می‌شود.

وی کفر ورزیدن امت اسلامی به طاغوت را موجب عزیز شدن امت اسلام عنوان کرد و افزود: اگر امت اسلامی قدر حج را بداند و آنطور که باید و شاید از حج استفاده کند و مسلمین بیدار شوند و راه‌های مقابله با دشمن و مکاید دشمن را بشناسند، این امت دیگر طعم ذلت را نخواهد چشید.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: اگر کعبه قائم باشد، دین هم قائم است و به برکت کعبه، مردم قائم می‌شوند و روی پای خود می‌ایستند و مستقل می‌شوند و خود تصمیم می‌گیرند و با عزت می‌شوند و همه اینها به برکت آن تجمع عظیم است که اطراف کعبه شکل می‌گیرد.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز عید سعید قربان با اشاره هجرت امام راحل از عراق به پاریس در چنین روزی (13 مهر)، یادآور شد: نگذاشتند امام در عراق سخن بگوید و انسان‌ها را بیدار کند اما ایشان فرمودند به نقطه‌ای می‌روم که بتوانم انجام وظیفه کنم لذا به فرانسه هجرت و از آنجا با مردم دنیا صحبت کردند.

معضل بی‌آبی و کم‌بارانی در سراسر کشور موضوع دیگری بود که آیت‌الله موحدی کرمانی به آن اشاره و بر لزوم پرهیز از اسراف تأکید کرد و توصیه‌های دین اسلام درباره نماز باران را یادآور شد.

"گاهی یک جمع عظیم نماز می‌خوانند ولی من پیشنهاد می‌دهم در تمام مساجد تهران و مناطق ایران که گرفتار کم‌آبی هستند، نماز باران بخوانند."

وی با یادآوری نماز باران حضرت موسی (ع) گفت: حضرت موسی (ع) نماز باران خواند اما باران نیامد و خطاب آمد در بین شما یک نمام و سخن‌چین بود و بواسطه او رحمت نازل نشد و دیگران از آتش او سوختند لذا موسی عرض کرد خدایا به من بگو این فرد چه کسی است تا او را بیرون کنم اما خطاب آمد من آبروی او را نمی‌برم لذا حضرت موسی (ع) خطاب به جمع فرمود یک نمام در بین ماست که مشکل قضیه است لذا بیرون برود اما نمام شروع کرد به گریه کردن و گفت خدایا اگر من بروم، رسوا می‌شوم لذا توبه کرد و باران نازل شد؛ بدون اینکه کسی برود. موسی عرض کرد چه شد، خطاب آمد آن نمام تائب شد. لذا هر کس گناهی دارد، توبه کند و سپس در نماز باران شرکت کند. امید است ان‌شاءالله رحمت بر ما نازل شود.
آیت‌الله موحدی‌کرمانی "تقوا" را بهترین توشه برای انسان در زندگی دنیوی و آخرت ذکر کرد و ادامه داد: تقوا نمی‌گذارد انسان در ظلمت باقی بماند و به بن‌بست برسد بلکه انسان را به نور وارد و و راه را برای رسیدن انسان به کمال و سعادت فراهم می‌کند.

وی عید سعید قربان را "عید بهره‌گیری از برکات ایام متبرک" دانست و با تبریک این عید سعید، به برکات فراوان دهه اول ماه ذی‌الحجه بویژه روز عرفه و عید قربان اشاره کرد و گفت: در نماز عید سعید قربان خدا را به حرمت امروز قسم دادیم و این در حالی است که معمولا در دعاها خدا را به حرمت پیغمر (ص) و اهل بیت (ع) قسم می‌دهیم اما امروز گفتیم "اسئلک بحق هذا الیوم"، یعنی خدایا به حق امروز، آنچه درخواست می‌کنم را به من عنایت بفرما.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به حدیث "مَن لَم یُغفَر لَهُ فی شهرِ رمضانَ لَم یُغفَر لَهُ إلی مِثلِهِ مِن قابِلٍ الّا أن یَشهَدَ عَرَفَةَ" درباره عظمت روز عرفه، خاطرنشان کرد: چه بسا انسان‌هایی، رحمت الهی در ماه رمضان شامل حالشان نشده اما غصه نخورند چراکه قدرت عرفه برای ریزش گناهان از رمضان بیشتر است البته اگر در عرفه شاهد باشند و غائب نباشند چراکه خیلی‌ها در این ساعات و روزهای متبرک، غائب هستند درواقع در روز عرفه بوده و نفس کشیده اما غائب بوده و عرفه را درک نکرده است.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی روز عرفه و روز عید قربان را روزهای بسیار ارزنده‌ای خواند و با بیان اینکه "دعاها به ما جرأت می‌دهند که درخواست‌های بلندی بکنیم"، افزود: انسان‌هایی که در دهه اول ذی‌الحجه که مکمل مناجات یک ماهه حضرت موسی (ع) بوده است، این توفیق را داشتند که با خدا راز و نیاز کردند و دل را شستشو دادند، می‌توانند به مقامات بلند برسند.

"انسان به برکت این برنامه می‌تواند اشرف مخلوقات شود. کسی نگوید انسان اشرف مخلوقات است. گاهی می‌شود این انسان خسیس‌ترین و پست‌ترین موجودات باشد اما می‌تواند اشرف مخلوقات شود و مقامش ار فرشتگان هم بالاتر رود و فرشتگان خادمش شوند."

امام جمعه موقت تهران با اشاره به روز کودک در هفته جاری تأکید کرد: یکی از اشتباهات این است که فکر می‌کنند باید کودک را رها کرد و آزاد گذاشت که هر کاری می‌خواهد، بکند و هر حرفی دوست دارد، بزند درحالیکه باید کودکان را با آنچه باید آشنا شوند، آشنا و از خطرات آگاه کرد لذا باید به امر کودک بسیار توجه کرد و مراقب بود که پایه‌های سعادت انسان را در همان کودکی تقویت کرد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • یک عجم ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    0 0
    سلام. اولین فرد که وارد مسجد کوفه میشود امام علی (ع) نیست. ابن ملجم بود. هیهات من ذلة. التماس دعا یاعلی(ع)
  • ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    0 0
    چرا زودتر این کار را نمیکنند پس کی نماز باران خوانده میشود
  • کمربند مشکی ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    0 0
    یعنی کعبه تا حالا دست شما نبوده است
  • سما ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    0 0
    ای الهی دستمان کوتاهه از هر چیز و هر جا خود عنایت کن به وضع آدمی در جبر فردا مست ایمان می رویم حج گنج فردا غافل از ظلمی که شد بر کودک سوری و هر جا
  • رضا ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    0 0
    کعبه دست وهابیون هست یا نه
  • ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    0 0
    گروهی از مردم بی دین شده اند
  • ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    0 0
    جای نماز باران برو نمازهات رو سر وقت بخون خانمها از آرایششون کم کنن و مردها از هوس رانی و چشم چرانیشون باران خودش میاد مگر نمیبینید که وضع جامعه چطوره برید خدا رو شکر کنید عذاب نیماد چه برسه به بارون
  • ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    0 0
    اول ادمیت بعد نماز باران
  • سفیر ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    0 0
    آل سعود با توجه به اقداماتی که در محافل خصوصی خود انجام می دهند ، نامسلمانی خود را به اثبات رسانده اند . اعمال کفرآمیز این خانواده پر واضحه و آشکار است. رفتار و عملکرد افراد این خاندان ، مبین این موضوع می باشد که ، ایشان درصدد نابودی اسلام ،با کمک اندیشه ی انحرافی و خرافی وهابیان است. مطمئنن این خاندان با اقداماتی مانند تخریب قبور ، مساجد ، معابد ، آثار باستانی ،تاریخی نفیس و ...که در کارنامه خود دارند ،صرفن اضمحلال دولت ها و ملل مسلمان را هدف قرار داده اند. در این راستا وجود چند قربانی نیز از مذاهب دیگر مانند ایزدی ها و مسیحیان هم جزو نکات انحرافی است، تا به همه چنین این طور بنمایانند که ، ایشان صرفن به دنبال ایجاد یک منطقه اسلامی است. مطمئنن این رفتار سادیسمی حاکمان متحجر عرب ، که در راستای کمک به اقتصاد بحران زده ی غرب صورت گرفته ، پیامدی جز رعب و وحشت برای خودشان به بار نیاورده و یادآور مثل معروف «توف سربالا» می باشد . نکته طنزآمیز در مورد قدرت پوشالی حاکمان متحجر عرب همین بس که میلیاردها میلیارد دلار از دارایی خود را صرف خرید تجهیزات پیشرفته و از رده خارج غربی ها می کنند ولی در بحران های نظامی خود به مانند مبارزه با الحوثی ها و مقابله با صدام از تسلیحات شیمیایی یا از قدرت نظامی غرب بهره می برند و هیچ نوع کارایی نظامی از خود نشان نمی دهند. یعنی خرید و تسلیح نیروی خودی چیز تبلیغ مضحک و فشار بیش از حد بر مردم کارایی دیگری ندارد .
  • مرتضیsk ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    0 0
    یک نقد ! وقتی دستگاه آب شیرین کن از آب دریا ها هست لزومی به نماز باران می باشد ؟؟ مثال : کشورهای عربیه خلیج فارس دستگاه بخرید یا بسازید ، علی الخصوص روستاهای استان هرمزگان
  • ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    0 0
    اعتقاد برخی از مردم مقداری ضعیف شده
  • ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    0 0
    حضرت آیت الله ؛ با نماز خواندن این قصه حل نمی شود و الا باید نماز گاز هم خواند . نماز برق هم خواند . نماز موبایل هم خواند . نماز فرود و فراز هواپیما. نماز مسافرت جاده ای و هزار نماز دیگر ........ حضرت آیت الله , این ماجرا نیاز به مدیریت دارد ..باید در این کشور سازمانهای مدیریت تشکیل شود و تحت نظر افراد نماز خوان مومن نه تسبیح بدست های مجهول الحال مدیریت این کشور اداره شود.... با نماز باران کاری از پیش نمی رود .
  • محمدحسین ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    0 0
    خداوندحج وبیت الله الحرام راازدست وهابیت منحوس عاجلا برهاند.
  • ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    0 0
    اصلا می دانی این دستگاه ها چه هزینه ای دارند و در روز چقدر اب تولید می کنند ؟ مثلا برای اب مصرفی یک روز تهران چه هزینه ای باید بشود .
  • مرتضیsk ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    0 0
    ناشناس 14:41 یه بررسی به کشورهای حاشیه خلیج فارس بزن جواب سوالاتت رو کامل میگیری ،من سعادت داشتم از نزدیک دیدم ، اونا نه سفره آب زیرزمینی درس حسابی دارن و نه رودخونه ایی جهت سدسازی ایران هم کم کم داره بهمین شکل میشه ، یکم اطلاعات جذب میکردی بعد میومدی !! حالا که وضعیت آب تهران قرمز شده حالِ سالها درد و رنج مردم روستاهای استان هرمزگان می فهمید ،،"آب در کوزه و ما تشنه لبان میگردیم"
  • ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    0 0
    ای و الله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس