ازغدی با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس در واقع جنگ جهانی سوم بود، گفت: امروز دبیرکل سازمان ملل مترسکی بیش نیست.

به گزارش مشرق، حسن رحیم‌پور ازغدی ظهر امروز در جلسه‌ای که با موضوع امتداد ارزش‌های دفاع مقدس و عبرت‌های قطعنامه 598 در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، در ارتباط با نهادهای بین‌المللی در طول جنگ اظهار داشت: در طول هشت سال جنگ هیچ یک از نهادهای بین‌المللی صادقانه و بی‌طرفانه وارد مذاکره نشدند و همگی با پیش شرط وارد شدند.

وی افزود: هیچگاه نمی‌پذیرفتند که صدام تجاوز کرده و هیچ نهاد بین‌المللی تجاوز صدام را تایید نمی‌کرد و از خاک ایران نیز بیرون نمی‌رفت و فقط مذاکره برای مذاکره بود و به هیچ وجه به نفع ایران نبود و مانند همان مذاکره رژیم صهیونیستی با فلسطین می‌شد که سال‌هاست در حال مذاکره هستند و ما به هیچ نتیجه‌ای نمی‌رسیدیم و البته امام خمینی (ره) نیز هیچ یک از مذاکرات را نفی نکرد اما دلایلی چون مشخص شدن تجاوز از شرایط امام(ره) بود.

ازغدی بیان کرد: با این شیوه برخورد نهادهای بین‌المللی تنها راه، ادامه جهاد و جنگ بود و قطعنامه 598 از قطعنامه‌های قبلی بهتر بود اما عالی نبود و خوشبختانه در زمان جنگ دبیرکل سازمان ملل مانند دبیر کل فعلی مترسک نبود که هرچه بگویند قبول کند و متجاوز را به صورت رسمی عراق اعلام کرد.

ازغدی در زمینه صلح تصریح کرد: صدام یک روانی بود و این احتمال داشت که بعد از صلح مجدد به ایران حمله کند که البته بعد از قرارداد 598 باز به ایران حمله کرد و اگر ما بدون دفاع سریع صلح می‌کردیم و گذشته را فراموش می‌کردیم قطعا بیشتر به ما تجاوز می‌شد.

وی ادامه داد: اگر این هشت سال جنگ نبود 10 جنگ علیه ما تحمیل می‌شد و همین جنگ‌هایی که در لبنان و سوریه و عراق راه انداختند در ایران نیز به وجود می‌آمد اما آنها هم‌اکنون به خوبی می‌دانند اگر به ما حمله کنند مانند هشت سال دفاع مقدس از خود دفاع می‌کنیم و این دفاع مقدس سبب شده دشمن جرأت حمله به ما را نداشته باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: کشورهای اطراف ما به دلیل اینکه مردم آن کشورها با دیکتاتور خود نجنگیدند الان بیش از 20 سال است که در کشور خود با جنگ داخلی مواجه هستند و ما در هشت سال جنگ دفاع مقدس بیش از 200 هزار شهید دادیم اما دو کشور شرق و غرب ما هر کدام بیش از یک میلیون کشته دادند.

وی ادامه داد: نسبت به جنگ هیچ اختلافی بین سیاسی‌ها و نظامی‌ها نبود اما در زمینه تاکتیک جنگ اختلاف نظرهایی وجود داشت که البته با کمبود نیز مواجهه بودیم و با دست خالی بچه‌های ما جنگیدند توپ و تفنگ و تانک را از عراق غنیمت می‌گرفتیم و برای نخستین‌بار شرق و غرب با هم متحد شدند و حتی سیم خاردار به ما ندادند و در واقع جنگ عراق علیه ایران جنگ جهانی سوم بود زیرا از 15 کشور اسیر داشتیم.

ازغدی عنوان کرد: بعد از اینکه ما قرارداد 598 را قبول کردیم مجدد عراق با کمک منافقین به ایران حمله کرد و تا جاده اهواز خرمشهر نیز رسیدند اما بیش از 100 هزار نفر از مردم ایران به جبهه‌ها وارد شدند و فرماندهان نظامی به امام خمینی(ره) اعلام کردند به مقداری نیرو داریم که تا بصره را می‌توانیم بگیریم اما امام(ره) قبول نکرد و گفت حرفی که زدیم پای آن هستیم و از مرز ایران خارج نشوید.

وی ادامه داد: بعد از این اقدام صدام بیانات خود را عوض کرد و قطعنامه 598 را قبول و به رئیس جمهور ایران نامه نوشت و گفت ایران به هرچیزی می‌خواست رسید و بعد علیه رژیم‌های عربی منطقه موضع گرفت و خواستار این شد که بدهی عراق به کشورهای عربی بخشیده شود و در نهایت به کویت حمله کرد.

ازغدی اظهار داشت: این نخستین جنگی بود که حتی یک وجب از خاک ایران جدا نشد و در 200 سال اخیر در همه رژیم‌ها ایران کوچک شد و در حالی یک وجب خاک خود را ندادیم که بسیاری از کشورها با ما می‌جنگیدند و تصاویر ماهواره‌ای توسط آمریکا به عراق داده می‌شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در نهایت بعد از اینکه تاریخ مصرف صدام گذشت علیه وی حمله کردند، افزود: امروز در زمینه داعش هم همین اتفاق افتاده و امروز تاریخ مصرف داعش گذشته و به همین دلیل علیه آن موضع گرفتند و امروز تا 6 هزار از نیروهای داعشی اروپایی هستند که فریب خورده هستند اما امروز این موارد لطف خدا است که دنیا می‌تواند به راحتی مقایسه کند که فرق ایران اسلامی با این خلافت‌هایی همچون داعش در چیست و کسینجر که از بزرگان سیاست خارجی آمریکا است نیز هفته قبل گفت که امپراطوری ایران با نظام شیعی شکل گرفته است و رقیب اوباما در رقابت‌های انتخاباتی نیز گفت که که ما غیر از آمریکا در قرن 21 سه قدرت در جهان داریم که روسیه و چین و ایران است.

وی ادامه داد: امروز قدرت ما در منطقه بسیار است و امروز خیلی از تحلیل گران روسیه و عراق را استان دیگر ایران می‌دانند و حتی جدیدا اعلام کردند که یمن نیز به استان دیگر ایران تبدیل شده و همین‌ها می‌گویند ما رئیس جمهور احمق‌تر از بوش نداریم که دو دشمن ایران یعنی طالبان و صدام را برداشتند و تبدیل به دوستان ما کردند و این‌ها لطف خدا است در حالی که ما هزینه‌ای ندادیم و هزینه آن را آمریکا داد.

ازغدی تاکید کرد: در واقع ما در دفاع مقدس، عراق را بعد از فتح خرمشهر نابود کردیم و شکست دادیم و بقیه جنگ ما با دنیا بود و در واقع جنگ جهانی سوم بود و تمام قدرت‌های شرق و غرب علیه ما جنگیدند و بمب شیمیایی علیه ملت ایران استفاده کردند و آمریکا و شوروی نیز حمایت کردند و ما به صورت مستقیم با امریکا وارد جنگ شدیم و چند ناو و هلی‌کوپتر آنها را زدیم و آنها نیز سکوهای ما را زدند و در اقدامی غیر انسانی هواپیمای مسافربری ما را زدند.

وی تاکید کرد: اما در نهایت با رهبری امام خمینی(ره) و رشادت‌های جوانان ما شکست خوردند و صدام نیز متجاوز جنگی اعلام شد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    0 0
    احسنت
  • با اشک چشم ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    0 0
    خداییش هشت سال دفاع مقدس یک جنگ جهانی بود. روزی تارخ گواهی خواهد داد که یاران خمینی چه کردند مظلومانه و غریبانه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس