کد خبر 351234
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹

مسئول طرح قربانی سازمان حج و زیارت گفت: 72 ذابح ایرانی از بامداد امروز در کشتارگاه مکانیزه، عملیات ذبح قربانی در حج تمتع ۹۳ را انجام می‌دهند.

به گزارش مشرق، ناصر حویزاوی با بیان این‌که آخرین هماهنگی‌ها با بانک توسعه اسلامی انجام گرفته، افزود: صبح عید قربان، ابتدا ذبح قربانی حجاج زن و سپس حجاج مرد انجام شده و امیدواریم تا حوالی ظهر، این برنامه به پایان برسد.

وی با تاکید بر این‌که قربانی در 72 خط مجزا و زیر نظر روحانیون و افراد خبره انجام می‌شود، افزود: عربستان سعودی هم حدود 650 دامپزشک را برای نظارت اعزام کرده است.

وی ادامه داد: گوشت‌های سالم، بعد از بسته‌بندی به تعدادی از کشور‌ها ارسال خواهد شد.

مسئول طرح قربانی گفت: بیشتر این ذابحان که سال‌هاست در این‌جا حضور دارند و هیچ‌کدام به‌دلیل انجام وظیفه اعمال حج تمتع را انجام نمی‌دهند.

حویزاوی افزود: گوسفندهای خریداری شده از دو مزرعه تأمین دام بانک توسعه اسلامی به مکان کشتارگاه انتقال یافته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: مبلغ 352 هزار تومان بابت قربانی در ایران از زائران دریافت شده است و تمام عملیات ذبح در 5 قربانگاه معیصم، آبی راست و چپ و قرمز راست و چپ انجام می‌شود، 22 هزار گوسفند در قربانگاه معیصم و مابقی در قربانگاه‌های آبی و قرمز ذبح می‌شوند.

حویزاوی با تأکید بر اینکه گوسفندان با رعایت موازین شرعی و با نظارت نمایندگان بعثه مقام معظم رهبری به نیابت از زائران  ذبح می‌شود، گفت: گوشت قربانی توسط بانک توسعه اسلامی به 28 کشور اسلامی که نیازمند هستند ارسال می گردد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس