«مرضیه افخم» سخنگوی وزارت امورخارجه ضمن محکوم کردن انفجار تروریستی در شهر حمص،از بی توجهی سازمان ملل متحد در قبال عاملان داخلی و خارجی این جنایت ها ابراز تاسف کرد.

  به گزارش مشرق به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امورخارجه،سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به انفجار تروریستی اخیر در حمص اظهار داشت: این اقدام، یکی از صدها جنایتی است که گروه های تروریستی با حمایت های خارجی در خلال 4 سال بحران آفرینی در سوریه علیه مردم این کشور به خصوص زنان و کودکان مرتکب می شوند و در پشت این جنایت ها دستهایی قرار دارد که امروز خود را در نقاب ائتلاف ضد تروریسم پنهان کرده است.

مرضیه افخم افزود: جمهوری اسلامی ایران این جنایت و اقدام ضدانسانی که کودکان مظلوم را هدف قرار داد شدیدا محکوم می کند و با ابراز تسلیت و همدردی به دولت و ملت سوریه به ویژه خانواده های قربانیان؛ از بی توجهی سازمان ملل متحد در قبال عاملان داخلی و خارجی این جنایتها ابراز تأسف کرده و از کشورهای مدعی مبارزه با تروریسم می خواهد به جای نمایش تحرکات ضدتروریستی، حمایتهای مالی و تسلیحاتی به تروریست ها را متوقف کنند.

مرضیه افخم در خصوص متن منتشره در یكی از روزنامه‌های عربی به نقل از دبیركل اتحادیه عرب ضمن ابراز تردید از بیان چنین مطالبی از سوی نبیل العربی، اظهارات منتسب به وزیر امور خارجه کشورمان را تكذیب كرد و اظهار داشت: در دیدارها و گفت‌وگوهایی كه وزیر امور خارجه كشورمان و دبیركل اتحادیه عرب تاكنون با یكدیگر داشته‌اند چنین مطالبی رد وبدل نشده و انتشار چنین مطلبی تعجب‌آور است.

وی همچنین در خصوص موضع اصولی كشورمان در قبال كشورهای منطقه افزود:جمهوری اسلامی ایران همواره مخالف هرگونه دخالت در امور داخلی دیگر كشورها بوده و ضمن پاییندی به این امر معتقد است مسائل منطقه باید با همكاری و گفت‌وگو حل و فصل شود و تكرار ادعاهای غیرواقعی و فرافكنی كمكی به حل مشكلات نمی‌كند.

سخنگوی وزارت امورخارجه اضافه كرد: با همكاری و تعامل سازنده و جلوگیری از دخالت‌های خارجی زمینه‌های ثبات و امنیت و رشد و توسعه منطقه فراهم می‌شود.



به گزارش ایرنا،تلویزیون سوریه روز چهارشنبه (9 مهر)با قطع برنامه های عادی خود از وقوع دو انفجار تروریستی یکی در نزدیکی یک مدرسه و دیگری در حاشیه یک درمانگاه در شهر 'حمص' خبر داد.

این دو انفجار تروریستی یکی در نزدیکی مدرسه 'عکرمه المخزومی' در محله 'عکرمه' و دیگری در حاشیه درمانگاه 'الزعیم' در شهر حمص رخ داد.

18 نفر از جمله چندین کودک در این انفجارهای تروریستی کشته شدند.

سوریه از مارس سال 2011 تاکنون صحنه درگیری تروریست های مسلح با نیروهای ارتش این کشور است که تاکنون 150 هزار کشته برجای گذاشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس