کد خبر 349695
تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱

عضو تیم ملی بسکتبال کشورمان اعتقاد دارد فدراسیون جهانی بسکتبال باید میزبانی قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۷ را به ایران بدهد.

به گزارش مشرق، تیم ملی بسکتبال ایران که در هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی بدون شکست پیش رفته چهارشنبه در مرحله نیمه‌نهایی باید به مصاف قزاقستان برود. تیم کشورمان در رقابت‌های بسکتبال قهرمانی آسیا در سال‌های 2007 ژاپن، 2009 چین و 2013 فیلیپین به سه عنوان قهرمانی رسید.

صمد نیکخواه بهرامی، کاپیتان تیم ملی بسکتبال کشورمان پس از پیروزی برابر چین در مرحله یک‌چهارم نهایی بسکتبال بازی‌های آسیایی اینچئون در گفت‌و‌گو با « خبرگزاری فرانسه» گفت: فدراسیون جهانی بسکتبال (FIBA) حتماً باید میزبانی مسابقات بسکتبال قهرمانی آسیا را به ما (ایران) بدهد. اگر به بازی‌های مهم بسکتبال که در قاره آسیا برگزارشده نگاه کنید می‌بینید که FIBA همیشه میزبانی را به چین اعطا کرده است. مسابقات انتخابی جام جهانی بسکتبال هم در چین برگزار می‌شود و میزبانی تورنمنت‌های نه‌چندان مهم هم به کشورهایی همچون کره جنوبی، ژاپن و فیلیپین داده می‌شود. ایران توانایی برگزاری این مسابقات را دارد. ما تیم خیلی خوبی داریم و از سال 2007 به عناوین قهرمانی زیادی در مسابقات آسیایی رسیده‌ایم.

مسابقات بسکتبال قهرمانی آسیا هر دو سال یکبار برگزار می‌شود و سال بعد چین میزبان این تورنمنت خواهد بود. کشورهای آسیایی هنوز این فرصت را دارند تا میزبانی این مسابقات در سال 2017 بگیرند، تورنمنتی که قهرمان آن راهی مسابقات جام جهانی 2018 بسکتبال می‌شود.

وی افزود: ما قهرمانی‌های زیادی کسب کرده‌ایم و مردم ایران هم مسابقات را از تلویزیون تماشا می‌کنند. نمی‌دانم چرا ما هرگز میزبان بازی‌های بین‌المللی نبوده‌ایم چون مردم ایران عاشق بسکتبال هستند و در صورت برگزاری مسابقات در ایران حمایت خوبی خواهند داشت. فدراسیون جهانی بسکتبال برگزاری تورنمنت معتبری را به ایران نمی‌دهد و اگر به قهرمانی‌های ما نگاه کنید خواهید دید که همه آنها را در بیرون از کشورمان کسب کرده‌ایم. مردم ما می‌خواهند شاهد قهرمانی‌مان در داخل کشورشان باشند.

نیکخواه بهرامی تصریح کرد: البته که فوتبال ورزش اول ایران است و تمامی کشورهای دنیا عاشق فوتبال هستند ولی بسکتبال و والیبال در ایران در چالش با یکیدیگر برای کسب عنوان ورزش دوم ایران هستند و همه جا به این دو رشته عشق می‌ورزند.

ستاره 31 ساله تیم ملی بسکتبال کشورمان گفت: نمی‌دانم سال بعد برای تیم ملی ایران بازی خواهم کرد یا نه. شاید از بازی‌های رده ملی خداحافظی کردم چون شرایط خیلی سخت است. البته هنوز تصمیمی در این مورد نگرفته‌ام ولی هر سال فشار زیادی وجود دارد. نیاز به استراحت دارم، واقعاً شرایط دشوار است. ما این فصل در چین بازی کردیم و سپس برای بازی به ایران رفتیم.

وی عنوان کرد: پس از اینکه فصل باشگاهی چین به پایان رسید بازی‌های دوستانه زیادی را با تیم ملی بسکتبال ایران انجام دادیم، سپس راهی اسپانیا شدیم و ماه گذشته در آنجا به رقابت پرداختیم و فوراً به بازی‌های آسیایی پا گذاشتیم، جایی که باید 8 یا 9 روز متوالی بازی کنیم. وقتی هم اینچئون را ترک کنیم 10 روز بعد باید در لیگ چین حضور پیدا کنیم که برای آن رقابت‌ها هم آماده هستیم.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    0 0
    کی گفته فوتبال ورزش اول ماست؟ من خودم فوتبال را دوست دارم اما انصافاً ورزش اول ما کشتی است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس