کد خبر 349559
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۰

یک مقام مسئول در وزارت نیرو با تاکید بر اینکه برخی هنوز موضوع کم آبی و بحران را جدی نگرفته اند گفت: 28 درصد مشترکین، 48 درصد آب شرب تهران را مصرف می کنند.

به گزارش مشرق، محمد پرورش با بیان اینکه به‌ دلیل جمعیت و مصرف زیاد، برنامه‌ ریزی تامین آب تهران بسیار دشوار است اظهارداشت: در هر سال 250 هزار مشترک جدید به جمع مصرف‌ کنندگان آب تهران اضافه می‌شوند.

مدیرعامل آبفای استان تهران اظهارداشت: برخی از مردم هنوز موضوع کم‌آبی و بحران آب را جدی نگرفته‌اند و به مصرف بی‌رویه خود برای شستشوی ماشین و حیاط و پُر کردن استخر ادامه می‌دهند.

پرورش مصرف آب تهران در اوج مصرف تابستان را سه میلیون و 400 هزار مترمکعب در روز عنوان کرد و افزود: این یعنی معادل سه میلیارد و 400 میلیون بطری آب یک لیتری که رقم بسیار بزرگی است و مردم باید اهمیت این حجم مصرف را درک کنند.

وی با بیان اینکه 78 درصد مشترکان تهران زیر 20 مترمکعب در ماه مصرف می‌کنند افزود: متاسفانه 28 درصد مشترکین تهران 45 درصد از آب این شهر را مصرف می‌کنند و قرار نیست در تهران کسانی 2.5 برابر الگو مصرف داشته باشند، حتی اگر تمکن مالی این امر را نیز دارا باشند.

این مقام مسئول در وزارت نیرو با اشاره به کاهش نگران‌ کننده بارش‌ ها در تهران بیان داشت: امیدوارم با همراهی و مصرف بهینه مردم و همچنین با وارد مدار شدن طرح آبرسانی ماملو، پاییز امسال را بدون قطعی آب پشت سر بگذاریم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس