کد خبر 349220
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۱

رئیس مرکز آمار ایران گفت: میزان بارندگی در 44 سال گذشته حدود هشت درصد کاهش یافته است. همچنین از میزان روانآب ها 30 درصد کاسته شده است.

به گزارش مشرق، عادل آذر روز شنبه در گفت وگویی در خصوص اجرای سرشماری کشاورزی که از امروز کار خود را آغاز کرد، افزود: یگی از چالش های مهم بخش کشاورزی در شرایط کنونی موضوع کم آبی است.

وی سرشماری را یک رویداد مهم عنوان کرد و اظهار داشت: سرشماری عمومی کشاورزی هر 10 سال یکبار انجام می شود که این سرشماری چهارمین سرشماری کشاورزی پس از انقلاب اسلامی است.

وی تاکید کرد: اطلاعات سرشماری کشاورزی که تا 9 ماه دیگر انتشار می یابد، می تواند در اختیار تدوین کنندگان برنامه ششم توسعه قرار گیرد.

وی اهمیت بخش کشاورزی را تضمین کننده امنیت اقتصادی و ملی عنوان کرد و گفت: هر کشوری وابسته به تولیدات کشاورزی است. کشورهای توسعه یافته هم با اینکه بیشترین درآمد را از بخش صنعت کسب می کنند اما همواره توجه خاصی به تولیدات کشاورزی دارند زیرا تولیدات کشاورزی همچنین ثبات سیاسی و اقتصادی را تضمین می کند.

وی گفت: با اطلاعات درستی که از بهره برداران کشاورزی بدست می آید می توان برنامه ریزی در بخش کشاورزی را اجرایی کرد.

آذر یادآور شد: از200 شاخص آماری 90 شاخص در خصوص بخش کشاورزی است.

وی تعداد بهره برداران کشور را 4.3 میلیون نفر و مساخت اراضی کشاورزی را 17.7 میلیون هکتار عنوان کرد.

سرشماری عمومی کشاورزی 93 از پنجم مهر ماه تا 18 آبان ماه ادامه دارد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بهمن تهرانی ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    0 0
    واقعا که از این مسولان متخصص!! کشورهای صنعتی نزدیک به هفتاد درصد یا حتی بیشتر از درآمد و رفاهشون رو از بخش خدمات دارند و نه صنعت.... وای بر ما با این مسوولان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس