کد خبر 349213
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۴

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور آخرین وضعیت جوی و پیش‌بینی‌ها از وضعیت هوای کشور را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، احد وظیفه با اشاره به نقشه‌های پیش‌یابی که بیانگر نفوذ توده پرفشار سرد از عصر دوشنبه به سواحل دریای خزر است، گفت: براین اساس فردا (یکشنبه) از اوایل شب بارش باران و وزش باد در برخی نقاط همراه با رعد و برق در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و نیمه شمالی استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی پیش‌بینی می‌شود. همچنین در روز سه‌شنبه برای استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و با شدت کمتر در دامنه‌های البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان و به صورت پراکنده در استان خراسان شمالی بارش شدید باران دور از انتظار نخواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با بیان این که دریای خزر نیز در روز سه‌شنبه به سبب وزش باد شدید طوفانی پیش‌بینی می‌شود، گفت: دمای هوا ابتدا طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در نوار شمالی کشور بویژه در استان‌های ساحلی بین 4 تا 6 درجه افزایش می‌یابد و سپس در روز سه‌شنبه بین 5 تا 10 درجه در این مناطق کاهش خواهد یافت.

وی افزود: براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی سه روز آینده، برای برخی از مناطق استان‌های هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان و جنوب فارس، در بعدازظهر تا اوایل شب افزایش ابر، وزش باد، رگبار پراکنده یا رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. از بعدازظهر روز دوشنبه با نفوذ جریانات سرد شمالی برای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و سواحل جنوبی دریای خزر، افزایش ابر، بارش باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد، همراه با کاهش 5 تا 7 درجه‌ای دما را پیش‌بینی می‌کنیم.

مدیرپیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به وضعیت هوای تهران، گفت: آسمان تهران فردا صاف گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود. همچنین حداقل و حداکثر دما در این روز به 18 و 31 درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد. در روز دوشنبه نیز آسمان تهران نیز کمی ابری در ارتفاعات افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده گاهی وزش باد پیش‌بینی شده است؛ حداقل و حداکثر دما در این روز 19 و 29 درجه می‌شود.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس