کد خبر 349068
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۶

کارشناس داوری معتقد است که تیم داوری بازی پرسپولیس - استقلال خوزستان و ذوب‌آهن - استقلال اشتباهاتی در کار خود داشت و دو اخراج از دید آنها دور ماند.

به گزارش مشرق، حیدر سلیمانی درباره عملکرد داوران دیدار پرسپولیس و استقلال خوزستان در هفته دهم لیگ برتر فوتبال عنوان کرد: اولین اشتباه بزرگ و تاثیر‌گذار تیم داوری در دقیقه 22 رخ داد؛ آنجایی که سوشا مکانی خارج از محوطه جریمه توپ را با دست در اختیار گرفت و به درون محوطه جریمه رفت و فرصت آشکار گلزنی را از مهاجم استقلال خوزستان سلب کرد.

وی افزود: این صحنه هند بود که از چشم داور و کمکش دور ماند. داور باید در این صحنه سوشا مکانی را به دلیل جلوگیری از شانس مسلم گلزنی بازیکن استقلال اخراج می‌کرد که این کار را نکرد. عامل اصلی این اشتباه جاگیری بد ابوالفضلی، کمک داور بود که چند متری از آخرین مدافع پرسپولیس عقب بود و نتوانست تشخیص دهد که مکانی توپ را در خارج از محوطه جریمه گرفته و در نتیجه علیرغم این که یکی از کمک داوران برجسته کشور محسوب می‌شود، هیچ کمکی به داور نکرد.

سلیمانی ادامه داد: اشتباه دوم داور در دقیقه 45 اتفاق افتاد و داور خطای مدافع استقلال خوزستان را روی محمد نوری پنالتی تشخیص داد در صورتی که مدافع هیچ قصد و عمدی نداشت و حتی مرتکب بی‌احتیاطی هم نشد. در حالی که مهاجم پرسپولیس خودش را به روی مدافع انداخت و با زیرکی یک پنالتی از داور گرفت. بنابراین داور در این صحنه هم به اشتباه به سود پرسپولیس اعلام پنالتی کرد.

این کارشناس داوری همچنین گفت: در دقیقه 75 در حالی که مهاجم پرسپولیس از مدافع مستقیم خودش عبور کرده بود، جباری، داور مسابقه به درستی خطای مدافع استقلال را روی حمید علی‌عسگر تشخیص داد اما این مهاجم فرصت آشکار گلزنی نداشت تا داور را متقاعد به اخراج مدافع استقلال خوزستان کند و به عبارتی چهار فاکتور اخراج در این صحنه وجود نداشت. داور هم به درستی کارت زرد نشان داد و اعتراض پرسپولیسی ها بی‌مورد بود.

ذوب‌آهن - استقلال

سلیمانی درباره دیدار تیم‌های استقلال و ذوب‌آهن هم گفت: در دقیقه 7 خطای امیرحسین صادقی روی مهاجم ذوب‌آهن که در پشت محوطه جریمه استقلال رخ داد، به درستی تشخیص داده شد و کامرانی فر، کمک داور اول این دیدار هم با اعلام این که خطا در پشت محوطه جریمه اتفاق افتاده به جهانبازی، داور مسابقه کمک قابل توجهی کرد.

وی افزود: ارائه کارت زرد از سوی داور مسابقه به صادقی صحیح بود چون مدافعان دیگری نیز هم‌خط با صادقی در صحنه حضور داشتند و موقعیت آشکار گلزنی وجود نداشت تا مدافع اخراج شود.

سلیمانی ادامه داد: کنترل نکردن بازیکنان قبل از ورود به زمین بازی یکی از نقاط ضعف تیم داوری بود که بعد از به ثمر رسیدن گل استقلال مشخص شد که این بازیکن زیورآلات به همراه داشته است.

وی همچنین گفت: در دقیقه 79 تیموریان با کف پا، محکم به شکم حسن‌زاده زد که این حرکت خطای شدید محسوب می‌شود و این بازیکن باید با کارت قرمز مستقیم اخراج می‌شد اما متأسفانه داور بازی چون خودش مستقیما این خطا را ندید و کمک داور اعلام خطا کرد حتی کارت زرد هم به تیموریان نداد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احمد ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    0 0
    راستی اگر بازیکن پرسپولیس خطای تیموریان را انجام میداد معلوم نبود چه سرنوشتی درانتظارش بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس