تمرین مشترک امداد و نجات دریایی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران با نیروی دریایی چین دقایقی پیش در خلیج فارس آغاز شد .

به گزارش مشرق، فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران هدف از تمرین مشترک را ارتقای تبادل اطلاعات دریایی در سوانح و انتقال تجربیات بین کارکنان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی چین اعلام کرد .

امیر آزاد گفت:این تمرین مشترک به فرماندهی ناوشکن جماران و در اطراف جزیره لارک انجام می شود .

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی افزود : هم اینک دو فروند شناور نیروی دریایی چین متشکل از یک فروند ناوشکن رزمی و یک فروند ناو لجستیکی بالگردبر در حال جدا شدن از اسکله منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای حضور در منطقه و تمرین مشترک هستند .

امیر دریادار دوم آزاد گفت : ناوشکن جماران وبه همراه ناوشکن الوند نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به همراه دو فروند شناور چینی تا ساعتی دیگر امداد و نجات دریایی وتبادل اطلاعات برای محار سوانح دریایی را تمرین می کنند .

وی افزود : در نقشه پیش بینی شده برای این تمرین مشترک اطلاعات دریایی درباره، موقعیت های یک سانحه فرضی رد و بدل می شود و و حضور به موقع برای امداد و نجات تمرین می شود .
فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت : این تمرین تا فردا درآبهای سرزمین جمهوری اسلامی ایران محدوده آبهای هرمزگان ادامه دارد.

امیر آزاد افزود : پایان این تمرین مشترک اعلام می شود .ناوگروه کشور چین 29 شهریور در اسکله منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس پهلو گرفت
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس