کد خبر 348201
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳

رییس فدراسیون جهانی والیبال با بیان این که FIVB نمی‌تواند به صورت مستقیم در مساله حضور بانوان در ورزشگاه‌های ایران دخالت کند، اعلام کرد که این فدراسیون با فدراسیون والیبال ایران مذاکره می‌کند.

به گزارش مشرق، آریا گراسا اعلام کرد که باید راهی هوشمندانه برای حل مشکل حضور بانوان در بازی‌ها در ایران اندیشیده شود اما FIVB نمی‌تواند به صورت مستقیم در مساله حضور آنها در ورزشگاه دخالت کند. این اظهارات بعد از درخواست‌ها برای شرکت زنان در ورزشگاه‌های میزبان رقابت‌های والیبال بیان شد.

گراسا اعلام کرد که FIVB قدرت لازم برای تغییر نظر ایران را ندارد. با این حال آنها در حال مذاکره با دولت ایران از طریق فدراسیون والیبال ایران هستند و سعی می‌کنند تا اهمیت حضور زنان در استادیوم‌ها را اعلام کنند.

گراسا در این باره گفت: ما نمی‌توانیم کاری کنیم چون ایران کشور ما نیست. با این حال مذاکراتی با دولت ایران انجام داده‌ و اهمیت حضور زنان در ورزشگاه را بازگو ‌کرده‌ایم. نمی‌توانم بر خلاف فرهنگ و مذهب مردم کشوری عمل کنم اما می‌توان در این میان راه هوشمندانه‌ای پیدا کرد. مثلا این که زن‌ها در یک طرف سالن و مردها در طرف دیگر سالن باشند. پیام‌های زیادی دریافت کرده‌ام. باید راهی به جز دخالت در فرهنگ یک کشور پیدا کنیم. این مشکلی برای فدراسیون والیبال ایران است. تلاش می‌کنیم از سوی فدراسیون والیبال تغییرات مثبتی ایجاد کنیم. ما مستقیم با دولت مذاکره نمی‌کنیم و از طریق فدراسیون این کار را انجام می‌دهیم. نمی‌توانم به ایران بگویم که چه کار کند؛ زیرا این مسائل مربوط به مذهب و فرهنگ ایران است و نمی‌توانم در آن دخالت کنم. تنها کاری که می‌توانم انجام دهم مذاکره با فدراسیون والیبال ایران است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
    0 0
    انقد وضع ورزشگاه ها خرابه که منکه پسرم نمیرم چه برسه به دخترا. افتضاحه.
  • شاملو ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
    0 0
    استادیوم رفتم(بلانسبت عده کمی خوبان) غیر از فحش و ناسزا و حضور عده ای الاف چیزی ندیدم. چرا چند تا ...باز و جیب بر هم دیدم. خدا به داد نوجوانان برسه. دخترها که هیچ
  • ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
    0 0
    اگر در ورزش فرهنگسازی کرده بودیم الان میتونستیم شاهد حضور خانواده ها در ورزشگاه ها میبودیم هرچند بخاطر نبود فضای اخلاقی مناسب از حضور بانوان در ورزشگاه ها جلوگیری میشه که امیدوارم با بالا رفتن سطح فرهنگ ورزشی این مشکل حل بشه هرچند تا مادامی که یه سری ادم سادیسیمی فحاش در ورزشگاه ها ازادانه تردد دارن حضور مرداهم با احتیاط باید صورت بگیره چه برسه حضور بانوان
  • سارا ۰۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
    0 0
    مرسی واقعا که با فرهنگ سازی الان شاهد تبدیل مساله به این سادگی به یک بحران نبودیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس