هفته دهم مسابقات لیگ برتر فوتبال روزهای پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری پیگیری می‌شود.

به گزارش مشرق، در بحبوحه بازی‌های آسیایی اینچئون هفته دهم لیگ برتر فوتبال روزهای پنج‌شنبه و جمعه برگزار می‌شود که حساسیت‌های خاص خودش را دارد.

پنج‌شنبه 3 مهر

ملوان انزلی - گسترش فولاد تبریز، ساعت 16، ورزشگاه تختی انزلی

نصرت ایراندوست سرمربی ملوان به هیچ وجه دوست ندارد از سوی انزلی‌چی‌ها شعار «حیا کن، رها کن» بشنود. او که هفته گذشته پس از جلسه با هیئت مدیره و مالک باشگاه 3 هفته زمان برای بهبود وضعیت تیم ملوان گرفته بود، در اولین گام ناکام بود و مقابل پیکان شکست خورد. ملوان و ایراندوست برای اینکه استرس شعارهای هواداران تیم‌شان نداشته و از قعر جدول فاصله بگیرند، همه تلاش‌ خود را برای پیروزی در دیدار مقابل گسترش فولاد به کار می‌برند.

ایراندوست یکی از مربیانی است که این روزها انتقاد زیادی از او می‌شود و هر روز در رسانه‌ها مربیانی چون زلاتکو کرانچار و علی دایی را بالای سر خود می‌بیند اما این مربی با وجود درخواست استعفا از سوی هواداران ملوان همچنان پای تیمش ایستاده است.

گسترش فولاد تبریز برخلاف ملوان شرایط نسبتا خوبی دارد. این تیم هفته گذشته در زمین خودش با گل دقیقه 6+90 موفق شد مقابل ذوب‌آهن به برتری برسد تا خودش را از پایین جدول بالا بکشد. گسترش فولاد به اندازه جایگاهش در جدول رده‌بندی امتیاز گرفته، یعنی 10 امتیاز و قرار گرفتن در جایگاه دهم. ملوان هم با 7 امتیاز در رده پانزدهم ایستاده است.

راه‌آهن - نفت مسجد سلیمان، ساعت 17:20، ورزشگاه اکباتان

حمید استیلی سرمربی راه‌آهن خوب می‌داند که از دست دادن امتیازات نیم‌فصل چقدر می‌تواند به ضرر این تیم باشد. این تیم که هفته گذشته پرسپولیس را از بحران خارج کرد، با روندی که در پیش گرفته، شاید این بار تیم نفت مسجد سلیمان را از بحران خارج کند! شاگردان استیلی در 4 بازی اخیر خود تنها یک امتیاز کسب کرده‌اند و به دنبال این هستند که با برتری در این دیدار خانگی خود را از عادت به شکست دور کنند.

حریف راه‌آهن شرایطی به مراتب بدتر از این تیم را دارد و روزهای بدی را پشت سر می‌گذارد. عبدالمجید باقری‌نیا سرمربی مستعفی این تیم بار دیگر به این تیم بازگشته ولی بهتر از هر کسی می‌داند که شکست مقابل راه‌آهن دوباره او را متوجه انتقاد هواداران نفت مسجد سلیمان خواهد کرد. قعرنشین لیگ برتر تنها 4 امتیاز کسب کرده و راه‌آهن با 8 امتیاز در جایگاه سیزدهم جدول رده‌بندی قرار گرفته است.

صبای قم - سایپا، ساعت 17:20، ورزشگاه یادگار امام (ره)

صبا که هفته گذشته با متوقف کردن سپاهان دست به کار بزرگی زده بود، مقابل تیمی قرار می‌گیرد که در 5 دیدار آخر صاحب 4 پیروزی و یک تساوی شده است. شاگردان جلالی در حالی در 3 دیدار اخیر به برتری رسیده‌اند که در 4 هفته نخست رنگ پیروزی را ندیده بودند. نکته دیگر درباره سایپا انتقادات به خط حمله ضعیف این تیم بود اما پیروزی‌های هفته اخیر و مخصوصا برد 4 بر صفر مقابل پدیده منتقدان را وادار به عقب‌نشینی کرد. این پیروزی‌ها سبب شد تیم سایپا با 16 امتیاز در رده چهارم قرار بگیرد.

تیم مرفاوی هم که با 10 امتیاز در رده نهم قرار دارد، برای گرفتن سهمیه آسیا و نزدیک شدن به جمع 6 تیم نیاز مبرم به 3 امتیاز این دیدار دارد. باید دید مرفاوی نوار پیروزی‌های سایپا را پاره می‌کند یا نه.

پرسپولیس - استقلال خوزستان، ساعت 18:30، ورزشگاه آزادی

پرسپولیس با حمید درخشان این روزها آرامشی دارد که برخی اعتقاد دارند این آرامش، آتش زیر خاکستر است. درخشان از زمانی که هدایت پرسپولیس را برعهده گرفت، از 2 بازی 4 امتیاز کسب کرده و برای اینکه نشان دهد انتخابش به عنوان سرمربی پرسپولیس و جایگزین علی دایی شدن تصمیم اشتباهی نبوده، همه تلاشش را برای پیروزی تیمش مقابل استقلال خوزستان به کار می‌گیرد. در این هفته مرد محبوب پرسپولیسی‌ها یعنی علی کریمی هم در تمرینات این تیم شرکت کرد تا روحیه‌ بازیکنان این تیم افزایش یابد.

حریف پرسپولیس در هفته گذشته می‌توانست مقابل تراکتورسازی صدرنشین به برتری برسد اما دقایق آخر ناکام ماند تا شاگردان عبدالله ویسی در حسرت پیروزی بمانند. آنها که در هفته‌های گذشته مدعی بودند که با بدشانسی نتیجه نگرفته‌اند، این فرصت را دارند تا در یک بازی پخش مستقیم ادعای خود را ثابت کنند. پرسپولیس با 12 امتیاز در رده هشتم ایستاده و استقلال خوزستان هم با 8 امتیاز در جایگاه دوازدهم قرار دارد.

* جمعه 4 مهر

پدیده - پیکان، ساعت 15:15، ورزشگاه ثامن الائمه مشهد

پدیده مشهد که در 7 هفته اول لیگ متحمل شکست نشده بود، در 2 دیدار اخیر مقابل حریفان خود باخت تا چهره علیرضا مرزبان و هواداران مشهدی پس از مدت‌ها برافروخته شود. این تیم در دیدار هفته گذشته مقابل سایپا با نتیجه 4 بر صفر شکست خورد. این نتیجه علاوه بر خود مشهدی‌ها برای اهالی فوتبال هم تعجب‌آور بود. پدیده برای اینکه بار دیگر به جمع مدعیان بازگردد، تلاش می‌کند در زمین خودش پیکان را شکست داده تا از جمع مدعیان فاصله نگیرد.

در سمت دیگر هم تیم منصور ابراهیم‌زاده روند سینوسی دارد و یک هفته در میان نتیجه می‌گیرد. با وجود اینکه ثنایی مدیرعامل باشگاه پیکان مذاکره‌اش را با علی دایی برای جایگزینی منصور ابراهیم‌زاده تکذیب کرده اما بعید نیست در صورت عدم نتیجه مقابل پدیده، شاهد تغییر و تحولات در این تیم باشیم.

 پدیده با 13 امتیاز در رده هفتم و پیکان با 9 امتیاز در جایگاه یازدهم قرار دارند.

فولاد خوزستان - نفت تهران، ساعت 17:30، ورزشگاه غدیر اهواز

فولادی‌های اهواز با برتری هفته گذشته مقابل استقلال برای چند روز هم که شده، مسئله کارت معافیت چند بازیکن سرشناس‌شان را فراموش کردند. این تیم با سرمربی خوش‌پوش خود درصدد است مقابل تیمی به برتری برسد که می‌داند در صورت غفلت باید جایش را به این تیم بدهد. نفت تهران که با علیرضا منصوریان روزهای خوبی را سپری می‌کند، یقه تیم‌های بالای جدول را گرفته و برای اینکه بتواند در جمع بالانشین‌های جدول بماند، باید فولاد را شکست دهد.

فولاد با 17 امتیاز در رده سوم و نفت تهران با 15 امتیاز در جایگاه ششم قرار دارند.

تراکتورسازی تبریز - سپاهان، ساعت 17:40، ورزشگاه یادگار امام

بی‌شک مهمترین بازی این هفته دیدار تراکتورسازی و سپاهان خواهد بود. تراکتورسازی در حالی به مصاف سپاهان خواهد رفت که در هر 5 دیدار خانگی گذشته خود به پیروزی رسیده و از این حیث رکورد جالبی برجای گذاشته است. سپاهان هم مانند تراکتورسازی در زمین خود شکست نخورده اما نکته این است که تبریزی‌ها حتی در زمین خود با تساوی هم متوقف نشده‌اند. در مسابقات خانگی، خط حمله تراکتورسازی از همه تیم‌ها قدرت بیشتری داشته است. این تیم 14 گل از مجموع 19 گل فصلش را در ورزشگاه یادگار امام (ره) به ثمر رسانده که نشان می‌دهد حضور تماشاگران تبریزی از نظر روحی تا چه اندازه روی بازیکنان این تیم تاثیر مثبت می‌گذارد.

هواداران تراکتورسازی که هر هفته به خاطر نتایج تیم‌شان بیشتر از قبل از بازی‌ها استقبال می‌کنند، این بار هم به ورزشگاه خواهند رفت تا تیم‌شان را مقابل یکی از مدعیان قهرمانی تنها نگذارند. سپاهان هر چند در رده پنجم قرار گرفته اما آنها عزمشان را جزم کرده‌اند تا با برتری مقابل تیم صدرنشین به جمع مدعیان بازگردند.

تراکتورسازی با 20 امتیاز در جایگاه نخست و سپاهان با 16 امتیاز در رده سوم قرار گرفته‌اند.

ذوب‌‌آهن - استقلال، ساعت 18:30، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

امیر قلعه‌نویی نمی‌خواهد به رکوردی برسد که آن را دوست ندارد؛ یعنی 3 شکست پیاپی با استقلال. تاکنون اتفاق نیفتاده که قلعه‌نویی با تیمی در 3 دیدار پی در پی شکست بخورد. استقلال روز جمعه با تیمی بازی دارد که در بحران به سر می‌برد و با تمام وجود برای فرار از بحران مقابل استقلال صف‌آرایی می‌کند.  قلعه‌نویی با استقلال تاکنون نتوانسته ذوب‌آهن را در اصفهان شکست دهد و تنها در جام حذفی موفق به شکست این تیم شده است.

بحث آمادگی ملی‌پوشان استقلال یعنی بیک‌زاده، حیدری، صادقی و تیموریان، دغدغه اصلی قلعه‌نویی است‌، جایی که 2 بازیکن مصدوم و 2 بازیکن دیگر از شرایط آمادگی به دور هستند و باید دید بازیکنان ملی‌پوش استقلال روز جمعه چه عملکردی خواهند داشت.

در سمت دیگر ذوب‌آهن با یحیی گل‌محمدی شرایط بدی را سپری می‌کند. این تیم هفته گذشته از گسترش فولاد شکست خورد تا مدیران باشگاه، کادر فنی و بازیکنان را 5 درصد جریمه کنند. آنها روز جمعه علاوه بر استرس گرفتن نتیجه، یک مشکل دیگر هم دارند و اینکه قاسم حدادی‌فر کاپیتان این تیم محروم است و نمی‌تواند برای این تیم بازی کند.

ذوب آهن تیم چهاردهم جدول با وجود کسب نتایج نه چندان امیدوار کننده، برخلاف تیم‌های سرشناسی چون استقلال و پرسپولیس، پیش چشم هوادارانش شرمنده نشده و تاکنون در زمین خود شکست نخورده‌ است. باید دید گل‌محمدی که سابقه حضور در پرسپولیس را دارد می‌تواند سومین شکست را به استقلال تحمیل کند یا اینکه قلعه‌نویی پس از دو شکست متوالی طعم پیروزی را می‌چشد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس