کد خبر 347486
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۹

سفر پنهانی وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به اتریش و دیدارهای دیپلماتیک حساسی که وی در این سفر انجام داد، باعث شد برخی اعضا احزاب اسرائیلی از اداره حسابرسی این رژیم خواستار تحقیق درباره ماهیت این سفر شوند.

به گزارش مشرق، روزنامه «هاآرتص» نوشت: «جوزف شاپیرا» از اداره حسابرسی اسرائیل امروز (دوشنبه) تحقیقاتی را درباره سفر مخفی «آویگدور لیبرمن» به وین آغاز کرد.

پیش از این هاآرتص افشا کرده بود، لیبرمن در سفر پنهانی خود به وین، دیدارهای دیپلماتیک حساسی داشته است. در طول این سفر،‌ وزیر خارجه اسرائیل همچنین با یک تاجر اتریشی که به خاطر اتهام فساد، تحت تعقیب پلیس اسرائیل است، دیدار کرده.

بر اساس این گزارش، این سفر از بیشتر مقامات عالی‌رتبه وزارت خارجه اسرائیل مخفی شده و باعث شگفتی وزارت خارجه اتریش نیز شده بود. اکنون نیز شاپیرا به درخواست «شلی یاسیموویچ» نماینده حزب کار تحقیقات درباره این سفر را آغاز کرده است. در واقع، بعد از افشا این موضوع از سوی روزنامه هاآرتص، یاسیموویچ از اداره حسابرسی اسرائیل خواست بررسی کند آیا لیبرمن از پول مالیات‌دهندگان برای انجام این سفر خصوصی استفاده کرده یا نه و اینکه چرا این سفر از همه مقامات ارشد وزارت خارجه پنهان شده است.

به نوشته این روزنامه، شاپیرا صبح امروز (دوشنبه) نامه‌ای به دفتر لیبرمن ارسال کرد و از او خواستار توضیح درباره این سفر مخفی شد.

در بخش دیگری از این گزارش آمده، هفته گذشته نیز «ایساوی فریجی» نماینده حزب «مرتز» نیز با نگارش نامه‌ای خواستار بررسی این سفر شده و گفته بود، اگر اداره حسابرسی متوجه شد سفر لیبرمن برای اهداف شخصی بوده، باید وزارت خارجه را وادار به باز پرداخت هزینه سفر کند.

دفتر لیبرمن در واکنش به این موضوع اعلام کرد: «وزیر خارجه بعد از بازگشت از آمریکا، اولین تماس تلفنی که برقرار کرد، با اداره حسابرسی بود، تا از این اداره درخواست کند، سفر دیپلماتیک وی به وین را بررسی کند تا مانع اظهارات پوپولیستی افرادی همچون یاسیموویچ شود که هیچ درکی از سیاست خارجی ندارند.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس