کد خبر 347324
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸

منابع عراقی و کُردی زوایایی بیشتری از گروهک تکفیری دولت اسلامی عراق و شام شامل سرکردهای خطرناک آنها در نینوا و درآمد روزانه آنها فاش کردند.

به گزارش مشرق، پایگاه النهرین نوشت: منابع اطلاعاتی و عشایری عراقی از اسامی مهمترین سرکرده های داعش در موصل و دیگر شهرهای توابع آن پرده برداشتند.

محسد مراد عضو تجمع شیوخ عشایر استان موصل گفت: این اسامی عبارتند از قصی عبدالمحسن مسئول دار الفتاوی، عادل محمد فهد مسئول دینی، جرار الفصم مسئول خدماتی، نهبان واصف رمیض مسئول نظامی و محمد ناهیم الجبوری مسئول پرونده جذب نیروهای مسلح در نینوا و تلعفر هستند.

از سوی دیگر فرات التمیمی نماینده وابسته به تشکل المواطن گفت: روستاهای سنسل و حنبس به مثابه پایتخت داعش در آنچه امارت شمال المقدادیه نامیده می شود است و در آن بیش از صد فرد مسلح با تابعیت های عربی و خارجی حضور دارند و این علاوه بر عراقی هاست که این گروهک بیعت کرده اند و بی گناهان را می کشند و به ویرانگری ادامه می دهند.

وی افزود: ثبات در دیالی زمانی محقق می شود که پایتخت داعش پاکسازی شود.دولت باید برای پایان دادن داعش و نابودی مراکز اصلی آن در دیالی اقدام فوری انجام دهد.

این در حالی است که مسرور بارزانی رئیس دستگاه اطلاعات اقلیم کردستان عراق اعلام کرد: داعش به سلاح زیادی در جریان درگیری ها با ارتش سوریه و عراق به دست آورده است.همه از قدرت داعش با توجه به سلاحی که به دست آورده است نگران هستند.

تقریبا 40 هزار تروریست در عراق و سوریه می جنگند و احتمالا نسبت مساوی در عراق و سوریه را تشکیل می دهند.

وی افزود: داعش همچنان به جمع آوری اموال ادامه می دهد.داعش از فروش نفت،گندم، مالیات و خراج روزانه شش میلیون دلار به دست می آورد اما در عین حال باز هم اقدام به جمع آوری اعانه می کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس