تیم ملی والیبال ایران در آخرین بازی خود در رقابت‌های قهرمانی جهان برابر روسیه مغلوب شد و عنوان ششم مسابقات را کسب کرد.

به گزارش مشرق، تیم ملی والیبال مردان ایران در آخرین دیدار خود از سری رقابت‌های قهرمانی جهان عصر امروز ساعت 16:10 در شهر غوچِ لهستان برای تعیین مقام‌های پنجم و ششم جهان به مصاف روسیه، پرافتخارترین تیم این مسابقات (با 6 طلا، سه نقره و سه برنز) رفت و با نتیجه 3 بر صفر ( 25 بر 19، 25 بر 21، 25 بر 18) مغلوب شد تا برای نخستین بار عنوان ششم این دوره از مسابقات قهرمانی جهان را کسب کند.


برنامه و نتایج‌کامل‌مسابقات والیبال قهرمانی 2014 مردان جهان +جدول رده‌بندی

پایان شاهکار بلندقامتان ایران/شاگردان کواچ بر سکوی ششم جهان

روسیه که قهرمانی جام‌جهانی 2011، المپیک 2012 و لیگ جهانی 2013 را یدک می‌کشد در دوره گذشته پیکارهای قهرمانی جهان نیز به عنوان پنجم دست یافته و امسال اگرچه بازی‌هایش را پرقدرت آغاز کرد، اما آسیب دیدگی چند بازیکن کلیدی‌اش مانع شد تا به جمع چهار تیم برتر راه یابد. این تیم با بهبود یافتن مصدومانش آمده بود تا حداقل عنوان دوره گذشته خود را تکرار کند. تیم ملی روسیه برای سومین بار متوالی مسابقات جهانی را بدون کسب مدال به پایان برد. آنها در سال 2010 به مقام پنجم و در سال 2006 به مقام هفتم رسیدند.

در مقابل، ایران نیز که رقابت‌های جهانی امسال را با صعود از گروه مرگ، تحسین برانگیز آغاز کرد و با ارائه بازی‌های بی‌نظیر شگفتی همگان را برانگیخت، در حالی برای کسب مقام پنجم جهان به میدان رفت که بازیکنانش از مصدومیت‌های نو و کهنه رنج می‌بردند.

ایران با تمام این شرایطِ طاقت‌فرسا خود را برای رویارویی با روسیه آماده کرد، تیمی که پیش از این موفق نشده در بازی‌های رسمی بر آن غلبه کند. یک بار در جام‌جهانی 2011، دو بار در لیگ جهانی 2013، یک بار در جام قهرمانان قاره‌ها 2013، یک بار در مرحله نهایی لیگ جهانی 2014 همۀ شکست‌های این سال‌های ایران در برابر روسیه بود. ایران نتوانست در بازی امروز هم مقابل روسیه پیروز شود تا طلسم شکست‌ناپذیری روس‌ها برابر ایران همچنان پابرجا بماند.

به گزارش مشرق، رقابتهای جهانی والیبال 2014 - لهستان امشب با برگزاری دو بازی زیر در مرحله نیمه نهایی پیگیری می‌شود:

* فرانسه - برزیل ---- ساعت 19:10

* آلمان - لهستان ---- ساعت 22:55

والیبالیست‌های ایران دو روز دیگر به صورت مستقیم از ورشو راهی اینچئون کره جنوبی می‌شوند تا در هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی حاضر شوند.ایران با هنگ کنگ، مالدیو و هند همگروه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • بخشایشی ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    0 1
    والیبال ما شانسی اومده شش تیم برتر جهان
  • عبدالله ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    0 0
    به سلامتي،خدا قوت.
  • علی ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    0 0
    بلند قامتان ایرانی گل کا شتن نباید با چشم پوشی از بردهای زیباشون فقط باختاشونو دید
  • ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    0 0
    کسی نیست به کواچ بگه:می بینی معروف یا عبادی پور یا غفور خوب بازی نمیکنه(حالا به هر دلیلی) تعویضش کن دیگه،حداق بازیکنهایی مثل مهدوی وفیاضی انگیزه داشتن تیم باید تا لحظه آخر انگیزه داشته باشه،هرکی فینال المپیک لندن را دیده میفهمه چی میگم
  • روژین ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    0 0
    سلام.باید به اونها خسته نباشید گفت.درسته که دو سه بازی آخر زیاد خوب کار نکردن ولی شایسته تقدیر هستن.نداشتن انگیزه کافی خیلی روی کیفیت بازیشون تاثیر گذاشت.ولی بازم از آقای کواچ و بچه های تیم ممنونیم خدا قوت
  • ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    0 0
    تا وقتی که احساس در ورزش را دور نریزیم مشکل داریم ، البته این مشکل کل ورزش ایرانه . یک بازی موسوی یک عالمه توپ دفاع می کند و سرویس های موثر می زند ، بازی دیگر همین موسوی توپ های ساده را نمی تواند دفاع کند و تمام سرویس هایش توی تور است ، یک بازی غفور 30 امتیاز می گیرد و بازی دیگر تمام توپ هایش یا بیرون است یا دفاع می شود ، یک بازی قائمی بهترین دریافت کننده مسابقات می شود بازی دیگر انگار در بازی نیست ، غلامی که سرویس های هدف دار خوبی می زند 2 3 بازی است که تمام سرویس هاش توی توره . تمام بچه ها این مشکل رو دارند . باید یادبگیریم ماشینی بازی کنیم . امروز روز بد روسیه بود ، سرویس های بدی می زدند و موزیرسکی اصلا آن بازیکن خاص نبود ، جو ورزشگاه هم کاملا به ضرر روسیه بود ، اما بچه ها قبل از شروع بازی باخته بودند .
  • ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    0 0
    به‌ نام خدا با عرض خسته‌ نباشيد خدمت تمام بازيكنان تيم ملي و قدرداني از زحمات آقاي كواچ، بايد قبول كرد اين مربي نمي‌تونه خوب تيم را مديريت و رهبري كنه و با ميدان دادن به بازيكنان بي‌كيفيت و در سايه قرار دادن بازيكنان خوب و با دقت مثل فياضي به تيم ملي ضربه مي‌زنه. مشكلات اساسي تيم ايران مثل دريافت، سرويس و توپ‌گيري داخل ميدان هم به قوت خود باقي است. ولي با اين همه باز هم به آنها خدا قوت مي‌گوييم و قدر افتخار آفريني‌هاي آنها را مي‌دانيم. كاش فوتبال ما هم با اين همه نازپروردگي يك‌دهم واليبال افتخار كسب مي‌كرد.
  • شهاب ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    0 0
    این باخت های پی در پی نشون داد جای شما تو این مر حله نبود کاش به جای شما تیم خوب امریکا بالا اومده بود
  • ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    0 0
    ايران در حد واندازه روسيه نبود همين وديگر هيچ
  • ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    0 0
    شانسی بود اصلا بازیا رو دیدی که الکی حرف می زنی قول می دهم یک دقیقه از بازی ها رو هم ندیدی
  • ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    0 0
    امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند ، هر موقع فوتبال تونست 6 تا اول بشه از این حرفا بزن
  • ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    0 0
    عنوان تيتير رو بزارين پايان شاهكار با يك باخت 3-0 خيلي بيشتر فاز ميده!!!!!111
  • ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    0 0
    دمشون گرم خیلی عالی بودن،مشکل داشتن نفرات تیم اصلی،و تیم دوم هم درحد تیم اصلی نبودن،ایشالا قهرمانی اسیارو هم میبینیم
  • خاطره ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    0 0
    بچه ها مچکریم.خیلی زحمت کشیدید.انقدر بی معرفت نیستیم که به خاطر باختای آخر چشممونو رو کارای بزرگی که شما کردید ببندیم.شکست دادن تیمایی که تا 10 سال قبل کسی تو خوابم نمیدید یه دست ازشون بگیریم.قهرمونا شما برای همیشه در قلب مردم ایران میمونید. کاش یه مو از شما تو تن فوتبالیستامون بود...
  • رضا 74 ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    0 0
    شماره چکاره ای الان ؟؟؟؟؟؟
  • اندیشمند ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    0 0
    فقط این مشخصه که بچه درهرشرایطی تلاششون رومیکنن باهرروحیه ای درضمن ملت ایران بدانیدکه بچه های تیم ملی والیبال مامیانگین سنی شون چقدره بله .اونااحتیاج به آرامش واطمینان خاطرازآینده ورزشی شون دارن وحمایت خانواده هاشون که ماههاازشون دورهستن فدراسیون شریف! ماحتی اینقدرخرج نکردیک روزخانواده این عزیزان رودریک بازی کنار فرزندانشان بعنوان تماشاچی دعوت کنه تواین سن وسال واینقدردوراز خانواده میدونیدچکارباروحیه آدم میکنه درمقابل تیم های حریف ایران چی دائم نباشه حداقل هرچندروزبه چندروزبه راحتی باخانواده هاشون ملاقات ودیدارداشتن وبارهانیزمشاهده شده که خانواده تیمهای دیگه درکنارشون درورزشگاه بودن دم همه بچه هاگرم امیدوارم والیبال روهم مثل فوتبال توحاشیه نبرن وبرنامه نودی براش ساخته نشه دم همشون گرم(فقط بازیکنا)وبرحی ازکادرفنی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس