کد خبر 346529
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰

وزیر امور خارجه کشورمان با انتقاد از سیاست دوگانه آمریکا در برخورد با مقوله تروریسم و گروه‌هاى تروریستی فعال در سوریه و عراق گفت: آمریکا و غرب با ادامه سیاست‌هاى گذشته خود قادر به حل مسئله تروریسم نخواهند بود.

به گزارش مشرق، «خوزه مانوئل گارسیا مارگالو» وزیر امور خارجه اسپانیا بعدازظهر جمعه با حضور در محل اقامت محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با وی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار طرفین در خصوص روند مذاکرات هسته‌ای، تحولات منطقه‌ای، ضرورت جدیت در مبارزه با تروریسم و روابط دوجانبه تبادل نظر کردند.

در این ملاقات ظریف ضمن تبیین آخرین تحولات منطقه‌ای و با انتقاد ازسیاست دوگانه آمریکا در برخورد با مقوله تروریسم و گروه‌هاى تروریستی فعال در سوریه و عراق اظهار داشت: آمریکا و غرب با ادامه سیاست‌هاى گذشته خود قادر به حل مسئله تروریسم نخواهند بود.

وزیر خارجه کشورمان همچنین افزود: نمى‌توان با تروریست‌ها درسوریه مبارزه کرد و به طور همزمان درجهت تضعیف دولت مرکزى آن کشور اقدام کرد.

وى اظهار داشت: آمریکایی‌ها در طى چهار ماه فعالیت‌هاى وحشیانه داعش در عراق هیچگونه اقدام موثرى درجهت مقابله مؤثر با آنان از جمله قطع کمک‌هاى مستقیم و غیر مستقیم به آنها، نکردند.

وزیر خارجه اسپانیا نیز در این دیدار با اشاره به نگرانی‌هاى مشترک منطقه‌اى گفت: مادرید نیز آمادگى دارد تا از ظرفیت خود و با استفاده از رایزنی‌هاى سیاسى با کشورهاى منطقه و ایران به یافتن راه‌حل مناسبى جهت حل و فصل مشکلات جارى به ویژه در سوریه و عراق کمک کند.

مارگالو با تاکید بر دعوت خود از وزیر خارجه کشورمان براى انجام سفر به اسپانیا، این سفر را گام مهمى در توسعه روابط دوجانبه در ابعاد مختلف دانست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس