رئيس سازمان پدافند غيرعامل گفت: امروز دانش و ادبيات فني و مهندسي پدافند غيرعامل را در اکثر حوزه‌ها به‌دست آورده‌ايم.

به گزارش گروه دفاع و امنيت مشرق به نقل از فارس، سردار غلامرضا جلالي رئيس سازمان پدافند غيرعامل کشور در دومين همايش پايداري ملي و پدافند غيرعامل با رويکرد فني و مهندسي که صبح امروز يکشنبه در مرکز همايش‌هاي بين‌المللي صدا و سيما ‌با حضور رئيس مجلس شوراي اسلامي آغاز شد، با بيان اينکه سياست‌هاي دفاع سايبري کشور حدود دو هفته‌ پيش توسط مقام معظم رهبري ابلاغ شد، گفت: اجرايي کردن راهبردهاي پدافند غيرعامل نيازمند آزمون و آئين‌نامه‌ها و الزامات اجرايي است.

وي افزود: پدافند غيرعامل در حوزه مهندسي تلاش مي‌کند با ادبيات مهندسي، تحصيلات و مؤلفه‌هاي دفاعي را ترجمه کند و در چند سال اخير توانستيم با استفاده از ظرفيت‌هاي مهندسي و دانشگاهي کشور مباحثه مشترکي را در اين دو حوزه توليد کنيم.

رئيس سازمان پدافند غيرعامل کشور با بيان اينکه در گذشته فاقد ادبيات مشترک دفاعي و مهندسي بوديم، اظهار داشت: ادبيات گذشته در حوزه مهندسي پايداري لازم را نداشت و بر اين اساس جهادي همه‌جانبه در جامعه مهندسي کشور با رويکرد پدافند غيرعامل و پايداري کشور ايجاد شد.

جلالي ادامه داد: امروز بعد از حدود 7سال تلاش، مي‌خواهيم ثمرات و اقدامات مهندسي در حوزه پدافند غيرعامل را در اين جشنواره نمايش دهيم و از آنان تقدير و تشکر کنيم.

وي با بيان اينکه امروز دانش و ادبيات فني و مهندسي پدافند غيرعامل را در اکثر حوزه‌ها به‌دست آورده‌ايم، تصريح کرد: در حال حاضر امکان تبديل تهديدات به فرمول‌هاي مهندسي و دانش مدل‌سازي آتش‌سوزي‌هاي صنعتي را به دست آورديم که حاصل اينها ايجاد شش رشته مرتبط با پدافند غيرعامل در دانشگاه‌هاست.

رئيس سازمان پدافند غيرعامل کشور در پايان اظهار داشت: در حال حاضر فضا آماده شده تا مهندسان و متخصصين کشورمان براي دفاع از ايران با استفاده از فناوري‌هاي نو در مقابل فراوري‌هاي روز جهان بايستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس