دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: برخی از استان‌ها و شهرستان‌ها با کمبود روحانی روبه‌رو هستند و این خلأ باید با هجرت روحانیون از قم به شهرستان‌ها برطرف شود.

به گزارش مشرق، آیت الله مرتضی مقتدایی در نشست مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در سالن آفتاب مسجد مقدس جمکران، با اشاره به جایگاه عالمان دین و نقش بی‌بدیل آنان در حفظ دین و دینداری مردم گفت: بر اساس روایتی از امام هادی(ع) اگر علما نبودند مردم از دین خارج می‌شدند.

وی تفقه در دین و تهذیب نفس را از اصلی‌ترین رسالت‌های حوزویان برشمرد و با انتقاد از افرادی که می‌گویند حوزه به لحاظ علمی و تهذیبی تنزل یافته و از این مسئله سوء استفاده می‌کنند، ابراز کرد: حوزه باید روز به روز در عرصه‌های علمی و تهذیبی رشد داشته باشد و اگر خدای ناکرده افتی هم وجود داشته، با تحقیق و آسیب‌شناسی دقیق برطرف شود. مجمع نمایندگان می‌تواند این مسائل را رصد و پیگیری کند.

عضو خبرگان رهبری در ادامه با تاکید بر لزوم هجرت روحانیون از قم به شهرستان‌ها تصریح کرد: برخی از استان‌ها و شهرستان‌ها با کمبود روحانی روبه‌رو هستند و این خلاء باید با هجرت روحانیون برطرف شود. در گذشته در هر استانی یک عالم محور قرار می‌گرفت ولی اکنون این‌گونه نیست و در این زمینه خلأ احساس می‌شود.

قائم مقام جامعه مدرسین حوزه تبلیغ دین و معارف اهل بیت(ع) را از ضرورت‌ها خواند و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب تأکید دارند که طلاب و روحانیون باید برای تبلیغ به شهرستان‌های خود بروند. مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه باید در این راستا تلاش و برنامه‌ریزی لازم را داشته باشد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه در ادامه با اشاره به جایگاه و ظرفیت‌های مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه گفت: نمایندگان مجمع باید از مشکلات حوزه‌های استان و شهرستان خود اطلاع داشته باشند و طرح‌ها و مشکلات را به جامعه مدرسین، شورای عالی و مدیریت حوزه منتقل کنند تا برای رفع آنها برنامه‌ریزی و اقدام شود.
 
منبع: مرکز خبر حوزه
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس