کد خبر 346045
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۷

بر خلاف ادامه حملات ارتش یمن به معترضان این کشور از جمله نیروهای انصارالله، ۴۵۰ نفر دیگر از نیروهای ارتش یمن از یگانهای ارتش جدا شدند و به مردم معترض پیوستند.

به گزارش مشرق، یمن امروز چهارشنبه شاهد تداوم حملات ارتش یمن به معترضان مردمی از جمله نیروهای جنبش انصارلله یمن وابسته به حوثی‌ها بود.

صبح امروز چهارشنبه ارتش یمن در جنوب پایتخت با معترضان درگیر شد و چندین کشته و زخمی در نتیجه این درگیری‌ها بر جاماند.  این درگیری‌ها در خیابان «المانه» در کوی «حزیز» در جنوب صنعا رخ داد.

درگیری‌ها ظهر امروز به پایان رسید. ارتش یمن در این حملات از نیروی تیپ 48 ذخیره استفاده کرد.

از طرف دیگر، پس از آنکه «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور یمن پس از برکناری سرلشکر «فضل القوسی» فرمانده نیروهای امنیتی ویژه این کشور، دستور بازداشت 48 نفر از فرماندهان نظامی و امنیتی این کشور را با ادعای همکاری با جنبش انصارالله و حوثی‌ها صادر کرد، امروز 450 نفر از نیروهای ارتش یمن از ارتش جدا شدند و به نیروهای انصارلله این کشور پیوستند.

همچنین نیروهای انصارلله بر بسیاری از مناطق استان الجوف کنترل پیدا کردند. همچنانکه صبح دیروز سه‌شنبه مقر متعلق به نیروهای المنحله در شمال صنعاءبه کنترل انصارلله در آمد.

همچنین در نتیجه حملات نیروهای «حزب الاصلاح» و بروز درگیری با انصارلله، چهار مقر فرماندهان وابسته به الاصلاح در روستای القابل تخریب شد.

دولت یمن در روزهای گذشته، تمام سعی خود را به کار گرفته تا اعتراضاتی که از ابتدا مسالمت آمیز شروع شده بود را به سمت خشونت و درگیری مسلحانه بکشاند.

جنگنده‌های ارتش یمن روز گذشته طی 20 حمله، مواضع جنبش انصارالله را در «الغیل» واقع در استان «الجوف» در شمال یمن را هدف قرار دادند.

همچنین درگیری‌های شدیدی بین حزب سلفی الاصلاح و افراد مسلح نزدیک به سرتیپ «علی محسن الاحمر»  که از سوی دولت حمایت می‌شوند با نیروهای انصارالله درگرفت.

در پی درگیری دیروز (سه‌شنبه) بین این دو گروه در روستای «قابل» واقع در شمال غرب صنعا، نزدیک به 15 نفر از دو طرف کشته شدند. اما در نهایت با تداوم درگیری‌ها و تشدید آنها، انصارالله کنترل این روستا را به دست گرفت.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس