جشن «بچه‌هاي ديروز» که به برنامه‌هاي قديمي کودک و نوجوان تلويزيون اختصاص داشت در حالي شب گذشته برگزار شد که حضور مجريان و هنرمندان پيشکسوت تلويزيوني، حس نوستالژيکي را براي حاضران در سالن وزارت کشور رقم زد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، جشن بچه‌هاي ديروز، شب گذشته با حضور «مسعود احمدي افزادي» مدير شبکه تهران، «علي زارعان» مدير گروه کودک و نوجوان شبکه تهران و جمع کثيري از علاقه‌مندان برنامه «بچه‌هاي ديروز» در تالار وزارت کشور برگزار شد.
بنا بر اين گزارش، دکور اين برنامه يک تلويزيون بود که چند آنتن بر فراز آن خودنمايي مي کردند. البته برنامه با کمي تأخير آغاز شد که زارعان بابت تاخير بوجود آمده از حضار عذرخواهي کرد.
در فاصله تاخير ايجاد شده، بخش‌هايي از برنامه‌هاي قديمي نظير مدرسه موش‌ها، گربه آوازه‌خوان و ... براي حاضران پخش شد و در نهايت برنامه پس از پخش سرود ملي با آرم قديمي برنامه کودک شبکه يک در گذشته آغاز شد که اين انتخاب موجب به وجد آمدن و تشويق پياپي حضار شد. پس از آن الهه رضايي مجري قديمي برنامه‌هاي کودک روي سن آمد و پس از احوال‌پرسي با حاضران، بخش‌هايي از کارتون هاچ زنبور عسل پخش شد.
گيتي خامنه مجري قديمي برنامه‌هاي کودک نيز روي سن آمد و جملاتي کوتاه به ياد گذشته گفت و پخش نقاشي کودکان بخش بعدي برنامه بود.
به گزارش فارس، اجراي اصلي برنامه بر عهده جواد مولانيان بود و داوود رشيدي اولين کسي بود که براي قدرداني از اسدالله يکتا روي سن آمد. اسدالله يکتا که ايفاگر نقش چاق در برنامه چاق و لاغر بود، در سخناني گفت که به خاطر علاقه به مردم ايفاي نقش کرده و هرچه دارد از مردم است.
قدرداني از مرتضي احمدي که در روزگار جواني به جاي روباه مکار داستان‌هاي پينوکيو سخن مي‌گفت، به دست منصور ضابطيان بخش ديگر برنامه بود. مرتضي احمدي هنگام دريافت جايزه خود در سخناني گفت: خيلي خوشحالم که در اين مراسم خانم ناهيد اميريان گوينده نقش جينا نيز در اين مراسم حضور دارند و خيلي متاسفم که خانم حميده خيرآبادي و کنعان کياني گوينده نقش گربه نره از بين ما رفتند.
وي ادامه داد: من 86 سال سن دارم و 70 سال است که کار هنري انجام مي دهم. من صداي تهران هستم، اما آنچه برايم اهميت بسياري دارد، مهم و يادگاري است، محبت‌هاي شماست. روزي يک نفر به من گفت که چرا خميده راه مي‌روي؟ در پاسخ بايد بگويم که من 70 سال مورد محبت شما قرار گرفته‌ام و 70 سال است که به شما تعظيم کرده‌ام.
بر پايه اين گزارش،محبوبه سميعي زفرقندي تهيه‌کننده برنامه بچه‌هاي ديروز نيز تنديس قدرداني از وحيد نيکخواه آزاد را به او اهدا کرد که همراه با پخش بخش‌هايي از فيلم سينمايي گلنار بود. نيکخواه آزاد در سخناني گفت که از جمع کساني که در فيلم گلنار ايفاي نقش کردند فقط يک نفر مانده و از حاضران خواست تا به احترام درگذشتگان بايستند.
مرضيه برومند نيز تنديش خود را از شقايق دهقان گرفت و در سخناني اظهار داشت: هر روز که مي‌گذرد بيشتر به اهميت شغلمان پي مي‌برم و بار مسئوليت را روي دوشمان احساس مي‌کنم و مي‌فهمم که چقدر بچه‌ها از آنچه که ما ساخته‌ايم، درس گرفته‌اند. از همکارانم مي‌خواهم تا در حوزه برنامه‌سازي براي کودکان بيشتر دقت کنند و روز به روز برنامه‌هاي بهتري بسازند.
برومند در ادامه با اهداي هديه خود به خواهرش احترام برومند تصريح کرد: هديه خود را به کسي که خاطرات نوجواني من را ساخته تقديم مي‌کنم. فکر مي‌کنم مسئولان برگزار کننده اين جشن کوتاهي کرده‌اند که از او قدرداني نکرده‌اند. چون او استاد من است و من پا جاي پاي او گذاشته‌ام.
پس از سخنان برومند بخش‌هايي از مجموعه «خونه مادر بزرگه» به نمايش درآمد و محبوبه سميعي اين بار از گيتي خامنه قدرداني کرد. اين مجري پيشکسوت در سخناني گفت: جداي از تعارفات معمول از آقاي احمدي مدير شبکه تهران براي ارائه اين برنامه قدرداني مي‌کنم. من هرچه دارم از شما مردم دارم و خوشحالم که اگر روزي از اين دنيا رفتيم، ديگران از ما به نيکي ياد مي کنند.
لاله صبوري که به مدت دو سال است تهيه‌کنندگي برنامه رنگين کمان را برعهده دارد، تنديس قدرداني از الهه رضايي را به او تقديم کرد. رضايي نيز در سخناني اظهارداشت: خوشحالم که ما کارمان را به نحوي انجام داديم که امروز از آن رضايت داريم. اينکه برنامه بچه‌هاي ديروز توانسته جاي خود را بين مردم باز کند، به خاطر سليقه اوليه و درست مسئولان شبکه تهران بوده است و اميدوارم که ما نيز بتوانيم در اين برنامه کار خود را درست انجام دهيم.
افشين ذي نوري که در عرصه دوبله فعاليت مي‌کند، مهمان بعدي اين برنامه بود که تنديس قدرداني از ژرژ پطروسيان را به او اهدا کرد. پطروسيان که گويندگي جاي نقش رابين هود را در کارنامه خود دارد، نيز در سخناني گفت: به من گفتند يک سري بچه مي‌خواهند خاطراتشان را با تو مرور کنند و من هم با کله آمدم. خوشحالم که جزو خاطرات خوب شما باشم و شايد خوشبختي همين باشد.
علي تفرشي خواننده و دخترش نوا نيز مهمانان ديگر اين مراسم بودند که روي صحنه و به طور زنده به اجراي برنامه پرداختند و برخي از اشعار برنامه‌هاي قديم را براي حاضران يادآوري کردند.
کاميار اسماعيلي مجري برنامه نيمرخ نيز در اين برنامه از اسدالله اعلايي مدير سابق گروه کودک و نوجوان شبکه يک قدرداني کرد. اعلايي در سخناني عنوان داشت: خدا را شکر مي‌کنم که در حد و توانم توانستم براي بچه ها کار کنم.
به گزارش فارس، مهيار مجيب بازيگر نقش عمو نيما در برنامه رنگين‌کمان نيز تنديس پرويز ربيعي را به او اهدا کرد. ربيعي گويندگي در نقش‌‌هاي بسياري را در کارنامه خود دارد اما در ميان آنها شايد گويندگي به جاي نقش پدر پسر شجاع براي کودکان دهه‌هاي گذشته ملموس‌تر باشد.
ربيعي که با تشويق بسيار مخاطبان خود روبه‌رو شده بود، گفت: پس از 47 سال گويندگي در فيلم‌هاي مختلف، در چند کارتون حرف زده‌ام که جاودانه شدند و هميشه نيز مردم مرا با يک سؤال ميخکوب مي‌کنند که نام پدر پسر شجاع قبل از به دنيا آمدن پسر شجاع چه بوده است که هيچ وقت نتوانستم به اين سؤال پاسخ دهم!
نويد محمودي تهيه‌کننده برنامه نردبان نيز تنديس ناصر چشم‌آذر را به او اهدا کرد. چشم‌آذر در اين مراسم گفت:من از 9 سالگي با نوازندگي آکاردئون وارد راديو شدم و فاز جدي فعاليت من در حوزه ساخت موسيقي براي کودکان از پس از انقلاب آغاز شد.
زهرا عاملي مجري و شاعر کودک نيز در ادامه از شکوه قاسم نيا قدرداني کرد.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس