کد خبر 345194
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۴

همزمان با هفته دفاع مقدس،کتاب زندگی‌نامه یکی از شهدای هنرمند اهل سنت استان گلستان با عنوان «پرواز بدون تار» رونمایی خواهد شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، موسی جورجانی نویسنده و مستندساز حوزه دفاع مقدس با اعلام این خبر توضیح داد: کارهای تحقیقاتی برای نگارش و چاپ این کتاب که به زندگی شهید بایرام محمد خیوه‌ای از تار نوازان هنرمند بخشی گمیشان استان گلستان است یک سال به طول انجامید.

وی ادامه داد: استاد آشور محمد خیوه‌ای پرروی نیز یکی از استادان چیره‌دست تار بود که سال گذشته از دنیا رفت. فرزند این خانواده هنرمند در روز دوازدهم شهریورماه سال 1363 در منطقه دیواندره به شهادت رسیده است. نکته قابل توجه در نگارش کتاب «پرواز بدون تار» این است که هنگامی که برای انجام گفت‌وگوها به منزل پدر این شهید 22 ساله رفتم متوجه شدم 15 سال است که تار او روی دیوار نصب شده است و خاموش مانده است. مادر شهید بایرام محمد خیوه‌ای که به «بایگی» شهرت داشت اجازه نمی‌داد کسی به تنها یادگار فرزندش دست بزند اما با خواهش من استاد بار دیگر آن را به دست گرفت و به یاد فرزندش تار نواخت.

این نویسنده درباره دیگر آثارش گفت: زندگی‌نامه جانباز اهل سنت شهید «محمد یار ملایی‌نیا» با عنوان «جانباز بلوچ» نیز در آینده به پایان خواهد رسید.

بخش گمیشان در استان گلستان 72 شهید اهل سنت را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس