کد خبر 345011
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۶

وزارت دفاع عراق اعلام کرد : بالگردهای عملیاتی روسیه آماده بهره برداری هستند.

به گزارش مشرق،  وزارت دفاع عراق اعلام کرد ، بالگردهای تهاجمی جدید میل 28 روسیه که ماه گذشته به این کشور تحویل داده شد، اکنون آماده استفاده در عملیات نظامی هستند.

تصاویری که وزارت دفاع عراق منتشر کرده، تصاویری از این بالگردها و نیز جنگنده های سوخوی بیست و پنج به نمایش گذاشته شده است.

ژنرال احمد عطیه المالکی فرمانده نیروی هوایی عراق گفت: در روزهای گذشته، ما بالگردهای میل 28 را دریافت کردیم که وارد صحنه نبرد شدند. میل بیست و هشت بالگردی بسیار موثر در صحنه نبرد به شمار می آید. این بالگردها قابلیت شلیک موشک های هدایت شوند آتاکا را دارند که در برابر تانک ها و اهداف تقویت شده بسیار موثر است. این بالگرد همچنین به موشک های غیر قابل هدایت، بمب های سقوط آزاد از نوع هشت ام. ام، مسلسل و رادار قابل رهگیری بیست کیلومتری مجهز است.

وی افزود : این بالگرد قابلیت پرواز در همه شرایط آب و هوایی و در هر ساعت از شبانه روز را دارد. کاملا مجهز است و می تواند با آپاچی مقابله کند. این بالگردها می توانند مزیتی راهبردی برای ما در میدان نبرد باشند.

انور حما امین، ژنرال نیروی هوایی عراق نیز گفت : ما قادریم پانصد و سی و پنج عملیات هوایی علیه شبکه های شبکه نظامیان و تروریست های داعش در همه مناطق در صورت روی دادن درگیری بین نیروهای امنیتی و صورت دهیم.

لازم به توضیح است میل بیست و هشت جدیدترین بالگرد تهاجمی روسیه است که جای گزین نمونه پیشین خود یعنی میل بیست و چهار خواهد شد.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس