کد خبر 344498
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۹

مدیرکل دفتر حقوقی و امور بین‌الملل سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: جمعیت بیکار کشور از مرز شش میلیون نفر گذشته است.

به گزارش مشرق، سید جواد صالحی ظهر شنبه در آئین تودیع و معارفه مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر اظهار داشت: فنی و حرفه‌ای در توسعه و پیشرفت جامعه نقش بسیار مهمی دارد و باید با ارائه آموزش‌های پایدار و کاربردی زمینه را برای رفع مشکلات بیکاری در کشور فراهم کنیم.

وی به ظرفیت‌های بسیار مهم استان بوشهر در زمینه صنایع اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: این استان در بخش های نفت، گاز، پتروشیمی، دریا و تجارت دارای ظرفیت‌های بالایی است که باید نیروی انسانی ماهر و توانمند در استان تولید شود.

مدیرکل دفتر حقوقی و امور بین‌الملل سازمان فنی و حرفه‌ای کشور به اعتبار بالای گواهینامه‌های فنی و حرفه‌ای در بخش های مختلف اشتغال و سازمان‌ها اشاره کرد و افزود: بکارگیری افراد دوره دیده در مراکز این سازمان دارای اولویت برای بکارگیری در مشاغل هستند.

اشتغال پایدار نیازمند توسعه آموزش‌های فنی و حرفه ای در سطح کشور است

وی با بیان اینکه توسعه آموزش‌های فنی و حرفه ای در سطح کشور یکی از راه‌های تحقق اشتغال پایدار است، بیان داشت: آموزش های زامان فنی و حرفه‌ای بر اساس نیازهای صنایع و اشتغال کشور طراحی شده است.

صالحی به آماری از وضعیت بیکاری در کشور اشاره کرد و بیان داشت: تعداد بی‌کاران کشور بر اساس آمار از شش میلیون نفر گذشته است و این احتمال وجود دارد که از 10 میلیون نفر نیز فراتر رود.

وی این میزان بیکاری در سطح کشور را یک خطر توصیف کرد و ادامه داد: ما می‌توانیم در این شرایط پاسخگو نیست و باید با شعار ما بتوانیم برای رفع مشکلات حرکت کنیم و مشکلات بیکاری در کشور را رفع کنیم.

مشکلات بخش‌های مختلف آموزشی مربوط به دولتی خاص نیست

مدیرکل دفتر حقوقی و امور بین‌الملل سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به وجود برخی مشکلات در بخش‌های اموزشی در سطح کشور، افزود: این مشکلات زائیده یک سری راهبردهای غلط است که مربوط به دولت خاصی نیست و باید برای اصلاح آن تلاش شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی سازمان فنی و حرفه ای برای توسعه آموزش بازاریابی و تولید تاکید کرد: از دیگر برنامه‌های این سازمان می‌توان به ارائه آموزش‌های بازار محوری و تقاضا محوری اشاره کرد.

صالحی تصریح کرد: دولت تلاش‌های بسیار زیادی را برای خروج از رکود داشته است و تا حدودی به اهداف مورد نظر خود دست یافته است ولی این مهم به معنای مطلوب بودن همه چیز نیست و باید تلاش بیشتری صورت بگیرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • داود ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
    0 0
    منم بیکارم
  • بیکار ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    0 0
    راه حل بیکاری: برن فنی و حرفه ای بعد اگه باز بیکار بودن: برن یه کاردانی بگیرن از اینهمه موسسه که اگه کسی سندرم داون هم داشته باشه به عنوان دانشجو قبول میکنن. اگه باز بیکار بودن: برن کارشناسیشونو بگیرن اگه باز بیکار بودن: برن ارشد بخونن اگه باز بیکار بودن: ناراحت نباشید به راحتی میتونید یه موسساتی وارد دوره دکتری بشید باز اگه بیکار بودید خیلی ساده هستش: همین روال رو از اول دوباره تکرار کنید. انجمن وقت تلف کن ها
  • reza ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    0 0
    توسایت وزارت کار که می ری برای رفع تکلیف یه قسمتی برای کارجویان گذاشتند که خیلی الکی وبیخوده،....،صدرحمت به همون احمدی نژاد بازیه عده راهرجورشده مشغول به کار کرد...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس