کد خبر 344334
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۳

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی وزارت با بیان اینکه احتمال دارد به زودی جلسه کمیسیون ماده احزاب با حضور وزیر کشور برگزار شود، گفت: وزارت کشور در حال بررسی صدور پروانه تشکل "ندا" است.

به گزارش مشرق، حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور در گفت‌وگو با تسنیم، در مورد مجوز  تشکل تازه تاسیس ندا گفت: حدوا 12 مورد تقاضای ثبت و فعالیت حزب به وزارت کشور واصل شده است که یکی از آنها همین تشکل "ندا" است که به تعبیر خود آقایانی که متقاضی هستند "نسل دوم اصلاح‌طلبان ایران" نامگذاری شده است.

وی افزود: اعضای این تشکل از طریق اینترنت و سیستمی تقاضای صدور مجوز کرده و اسناد و مدارک خود را ارائه دادند، بر همین اساس وزارت کشور برای صدور پروانه حزب باید فرآیندی را طی کند و استعلام بگیرد و مرامنامه‌های آنها را بررسی کند که الان کار در این مرحله است.

قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه بعد از آنکه اسناد و مدارک تکمیل شود و جواب استعلام‌ها دریافت شد، صدور پروانه حزب به کمیسیون ماده 10 احزاب می‌رود، اظهار داشت: در کمیسیون ماده 10 احزاب مرامنامه و اسناد و مدارک با مقررات احزاب بررسی می‌شود، آنگاه کمیسیون ماده 10 است که اجازه می‌دهد پروانه صادر شود و در نهایت پس از تصمیم‌گیری کمیسیون ماده 10 به وزارت کشور اعلام خواهد شد و بعد از آن وزیر کشور پروانه حزب را امضا و سپس ابلاغ می‌کند.

سخنگوی وزارت کشور در خصوص عدم برگزاری جلسات کمیسیون ماده 10 احزاب نیز گفت: آقای وزیر کشور می‌تواند خودش جلسه را برگزار کند ولی رویه تشکیل کمیسیون از این قرار است که وقتی تعدادی تقاضای پروانه شد جلسه تشکیل می‌شود، حتی در زمانی که معاون سیاسی هم بود به همین صورت جلسات کمیسیون ماده 10 برگزار می‌شد و اینطور نبود که تا یک تقاضا آمد بلافاصله برای آن جلسه تشکیل شود.

وی با بیان اینکه باید تعدادی تقاضای صدور مجوز فعالیت حزب جمع شود و بعد کمیسیون ماده 10 احزاب را تشکیل دهیم، افزود: سپس برای همه تقاضاها تصمیم‌گیری می‌شود؛ البته نمی‌توانیم عدد بگوییم که چه تعداد باید تقاضا باشد تا کمیسیون تشکیل شود، زیرا در مقررات عدد ذکر نشده است.

امیری با اشاره به اینکه تاکنون 12 حزب تقاضای مجوز فعالیت حزبی از وزارت کشور داشتند، گفت: احتمال دارد به همین زودی کمیسیون ماده 10 احزاب تشکیل شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس