کد خبر 344290
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با اعلام اینکه دولت سایه در غزه وجود ندارد مخالفت خود را با هر گونه مذاکره مستقیم با رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

به گزارش مشرق، روسیا الیوم نوشت: خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس شب گذشته پس از دیدار با منصف المرزوقی رئیس جمهوری تونس در یک کنفرانس خبری تشکیل دولت سایه ای که نوارغزه را اداره کند تکذیب کرد.

وی با اعلام این خبر افزود: بحث دولت وفاق ملی مطرح است اما دولت سایه واقعیت ندارد، اگر دولت در غزه وجود نداشته باشد وزارتخانه ها از طریق سرپرست اداره می شوند و به طور طبیعی به فعالیت های خود ادامه می دهند و نام این دولت سایه نیست.

خالد مشعل از دولت وفاق ملی در فلسطین استقبال کرد و خواستار همکاری در نوارغزه و تحویل گذرگاه ها و مسئولیت های آن به [غزه] طبق توافقنامه آشتی ملی شد.

خاطرنشان می شود دولت وحدت ملی در ماه ژوئن با هدف پایان دادن به اختلافات داخلی فلسطین در کرانه باختری تشکیل شد. مشعل در بخش دیگر سخنان خود مذاکره مستقیم با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد. وی در عین حال مذاکره غیر مستقیم با اسرائیل را بعید ندانست و اعلام کرد: سیاست حماس این است که در صورتی که به مذاکره با اسرائیل نیاز باشد این مذاکره غیر مستقیم باشد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس