کد خبر 343959
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۱

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه هم‌اکنون مردم تهران به دلیل استفاده از بنزین پاک دیگر شهر آلوده‌ای را تجربه نمی‌کنند، گفت: توزیع بنزین پاک به تدریج در شهرهای بزرگ کشور آغاز می‌شود.

به گزارش مشرق، معصومه ابتکار دقایقی پیش در جمع تشکل‌های مردم نهاد زیست‌محیطی مازندران اظهار کرد: هم‌اکنون بنزین پاک در تهران بزرگ توزیع شده و قرار است پس از آن در شهرهای کرج، اراک، مشهد و سایر شهرهای بزرگ کشور توزیع شود.

وی افزود: فرصت برای فعال شدن سازمان‌های مردم‌نهاد به عنوان رصد فعالیت‌های دولت برای ارتقای فعالیت‌های زیست‌محیطی فراهم است.

رئیس سازمان محیط‌زیست کشور افزود: سازمان‌های مردم‌نهاد با هم‌اندیشی با دانشگاهیان می‌توانند ایجاد نگاه علمی و پژوهشی را به دنبال رفع معضلات زیست‌محیطی در جامعه باشند.

ابتکار با اشاره به اینکه بحران محیط‌زیست جدی است، افزود: برنامه‌های اساسی برای توسعه پایدار در کشور داریم و باید واقع‌بینانه به مسائل بنگریم تا توسعه پایدار توأم با محیط‌زیست سالم داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دامن زدن به مطالبات بدون توجه به واقعیت‌ها امکان‌پذیر نیست، تصریح کرد: دولت اراده جدی برای اجرای طرح‌های زیست‌محیطی در کشور دارد.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه طرح مسیر سبز استانهای شمالی در حال اجرایی شدن است، گفت: تفاهم‌نامه مشترکی با وزارت کشور برای مدیریت پسماند امضا کردیم.

ابتکار با بیان اینکه برنامه مدیریت پسماند استان‌های شمالی کشور در حال اجرایی شدن است، افزود: برای حل مشکل زباله‌سوز نوشهر و ساری گام‌های اساسی برداشته شده است.

وی با اشاره به تدوین برنامه ششم توسعه گفت: شبکه ملی سازمان‌های مردم‌نهاد در برنامه ششم توسعه ایجاد می‌شود.

رئیس سازمان محیط‌زیست کشور با بیان اینکه شبکه‌سازی ملی، استانی و منطقه‌ای برای اجرای این شبکه صورت می‌گیرد، افزود: ساختار سازمان‌های مردم‌نهاد در برنامه ششم توسعه بسیار مدون و هدفمند است.

ابتکار گفت: نمایندگی سازمان‌های مردم‌نهاد در استانها می‌تواند در کارگروه‌های تخصصی مرتبط با توسعه استان شرکت و در جهت تدوین نقشه راه محیط‌زیست مازندران گام‌های اساسی بردارد.

وی با تأکید بر اینکه باید برای حفظ محیط‌زیست رفتار مردم را اصلاح کنیم، گفت: در این راستا برنامه‌های متعددی در آموزش و پرورش و آموزش عالی با همکاری ادارات محیط‌زیست استانها در برنامه داریم.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه حل مشکلات زیست‌‌محیطی نیازمند مشارکت جدی مردم است، تصریح کرد: باید با ایجاد فرهنگ و تقویت روحیه اخلاق در هسته‌های اجتماعی نقش سازمان‌های مردم‌نهاد را در جامعه تقویت کنیم.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
    0 0
    بقیه شهرها انسان زندگی نمیکنه دیگه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس