یک مقام آگاه دولت ترکیه که نامش فاش نشده تاکید کرد که آنکارا با استفاده ائتلاف به رهبری آمریکا از پایگاه های هوایی این کشور برای انجام حملات هوایی به داعش در عراق و سوریه مخالفت خواهد کرد.

به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک مقام آگاه و رسمی دولت ترکیه تصریح کرد که ترکیه نه اجازه خواهد داد تا ائتلاف به رهبری آمریکا از پایگاه های هوایی این کشور برای حمله به داعش استفاده کند و نه در عملیات نظامی علیه شبه نظامیان داعش شرکت خواهد کرد.

مقام رسمی دولت ترکیه گفت: ترکیه در هیچ عملیات نظامی علیه داعش شرکت نخواهد کرد ولی کاملا بر انجام عملیات های انساندوستانه متمرکز خواهد شد.

مخالفت این مقام ترکیه با استفاده از پایگاه های هوایی این کشور برای حمله به داعش در شرایطی است که مخالفت آنکارا در سال 2003 میلادی برای استقرار 60 هزار نظامی آمریکایی برای اشغال عراق موجب تنش در روابط آمریکا و ترکیه شد.

ترکیه همچنین در آن زمان با استفاده نیروهای آمریکایی از پایگاه های هوایی این کشور برای حمله به صدام مخالفت کرده است. ترکیه به خاطر حمایت غیر مستقیم از تشکیل داعش به واسطه حمایت از مخالفان دولت بشار اسد در سوریه با انتقادات زیادی روبرو شده است.

جان کری وزیر خارجه آمریکا امروز پنج شنبه با مقام های عربستان سعودی دیدار کرده تا حمایت 10 کشور عربی و ترکیه را برای تشکیل ائتلاف علیه داعش جلب کند.

این مقام آگاه دولت ترکیه گفت: دستان و سلاح های ما به خاطر مساله گروگان ها بسته است. ترکیه در هیچ عملیات نظامی یا ارسال اسلحه مشارکت نخواهد کرد.

بیش از 49 تبعه ترک در گروگان نیروهای داعش هستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
    0 0
    اردوغان بازم امتیاز میخاد؟!!!!!!!!
  • محمدحسین ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
    0 0
    ترکیه بزرگترین حامی داعش درمنطقه میباشد.
  • مجید ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
    0 0
    ترکیه و اردن منبع تروریست پرورش تروریست تو منطقه
  • رحمن ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
    0 0
    ترکیه با چه رویی می خواهد وارد قضیه داعش شود و ترکیه آلوده تر است از آنکه بتواند در همکاری با آمریکا قدمی بردارد همه باید بیایند به دستبوسی ایران .ایران خود را ارزان گرفتار این موضوع نکند اول باید وضع هسته ای و تحریمها معلوم شود بعدا ببینیم چه می شود
  • ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
    0 0
    اول و اخر بی شرفها اردوغانه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس