کد خبر 343803
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۷

پس از حدود دو هفته آرامش نسبی در شهر «فرگوسن» ایالت میسوری آمریکا، روز چهارشنبه تظاهرات‌ها بار دیگر در این شهر از سر گرفته شد.

روز چهارشنبه شهر «فرگوسن» ایالت میسوری آمریکا پس از حدود دو هفته، بار دیگر شاهد تظاهرات گسترده معترضان به کشته شدن یک نوجوان سیاه‌پوست به دست یک افسر سفیدپوست بود.

در پی این تظاهرات، نیروهای پلیس به منطقه اعزام شده‌اند و طبق گزارش‌ها و تصاویر منتشر‌شده، تاکنون چندین نفر نیز بازداشت شده‌اند. حاضران در محل تعداد بازداشت‌شدگان را بیش از 10 تن اعلام کرده‌اند. شرکت‌کنندگان در این تظاهرات همان‌طور که پیشتر اعلام کرده بودند، سعی به مسدود کردن آزادراه اصلی شهر کردند. با وجود حضور نیروهای پلیس، تظاهرات همچنان ادامه دارد و معترضان یکی از جاده‌های منتهی به شهر را نیز مسدود کرده‌اند.

برخی منابع نیز گزارش داده‌اند که در پی حضور گسترده پلیس و بازداشت حاضران در تظاهرات، اعتراضات به درگیری کشیده شده و معترضان به سمت نیروهای پلیس سنگ پرتاب کرده‌اند. گروهی دیگر از معترضان نیز برای ادامه تظاهرات به سمت اداره پلیس شهر حرکت کرده‌اند و قرار است در این منطقه تجمع کنند.

تظاهرات‌هایی که حدود دو ماه قبل در این شهر آغاز شد، با برخورد شدید نیروهای پلیس مواجه شد. تجهیزات جنگی پلیس در رویارویی با معترضان موجب شد تا انتقادات گسترده‌ای از مقامات محلی و همچنین برنامه وزارت دفاع آمریکا برای انتقال تجهیزات مازاد به نیروهای پلیس شکل گیرد.

براون نوجوان 18 ساله‌ای بود که در حالی که تسلیم پلیس شده بود، با دستکم 6 گلوله یک افسر سفید پوست کشته شد. مرگ وی آغازگر اعتراضات در شهری بود که اکثریت جمعیت آن را سیاه‌پوستان تشکیل می‌دهند، اما بیش از 90درصد نیروهای پلیس آن سفیر پوست هستند. شرکت‌کنندگان در تظاهرات روز چهارشنبه می‌گویند عدالت در مورد براون برقرار نشده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس