پرز: محمود عباس با این حرف‌ها زندگی‌اش را به خطر می اندازد؛ ابومازن شریک اساسی ماست/ وزیر صهیونیستی: جنگ اخیر اقتصاد اسرائیل را نابود کرد
گروه بین‌الملل مشرق -  جنگ اسرائیل در غزه و عواقب و روند این جنگ در صدر محورهای کنفرانس هرتزلیا بر ضد تروریسم قرار گرفت که از دیروز در سرزمین‌های اشغالی آغاز شده است.

زیپی لیونی وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی گفت که اشتباه است که یک جنگ را بدون ترتیبات بین‌المللی پایان داده یا بدون سرنگونی حماس آن را تمام کنیم. شیمون پرز رئیس سابق رژیم صهیونیستی نیز گفت: شاید اشغال نوار غزه ممکن بود، اما بعد از آن باید چه می کردیم؟

روزنامه السفیر لبنان نوشت: چهاردهمین کنفرانس امنیتی صهیونیست‌ها از سوی آکادمی سیاست‌های ضد تروریسم در مرکز هرتزلیا از دیروز با شعار تروریسم در سایه چالش‌های کنونی و آینده آغاز به کار کرده است. محور اساسی این کنفرانس امنیتی صهیونسیتی بر پایه عملیات صخره سخت در غزه است. 

عملیات نظامی باید با تحرکات سیاسی همراه باشد

در این کنفرانس شخصیت‌های سیاسی و نظامی متعددی سخنرانی می‌کنند، یکی از مهم‌ترین این سخنرانان زیپی لیونی وزیر دادگستری و شیمون پرز رئیس سابق رژیم صهیونیستی بود.

لیونی در مورد جنگ غزه گفت: اشتباه ما این است که این عملیات را بدون ترتیبات بین‌المللی مشترک با جامعه جهانی و رژیم‌های عرب معتدل و تشکیلات خودگردان به پایان بردیم تا بتوانیم مذاکرات را از سر بگیریم.


پرز: محمود عباس با این حرف‌ها زندگی‌اش را به خطر می اندازد؛ ابومازن شریک اساسی ماست/ وزیر صهیونیستی: جنگ اخیر اقتصاد اسرائیل را نابود کرد

وی ادامه داد: توان نظامی ما دشمن را ضعیف کرد، اما ما می‌توانستیم  آنها را بیشتر تضعیف کنیم. عملیات سیاسی مکمل باید عملیات نظامی را کامل می‌کرد.

بنا بر اظهارات لیونی اسرائیل باید طرحی را ارائه می کرد که فضای سیاسی جدی را خلق کند تا بتواند منافع اسرائیل را تامین کند. لیونی می گوید: این بخشی از قدرت ما در کشیدن دنیا به سوی جنگی است که می خواهیم بر ضد تروریسم به راه بیندازیم.

 اسرائیل بهتر است ابتکار عمل داشته باشد و روند سیاسی تازه‌ای را به وجود آورد. البته از این منظر که این مسئله به سود اسرائیل است و به این خاطر که این مسئله بخشی از قدرت ما برای جذب مردم دنیا در جنگ ما علیه تروریسم است.  
 
باید کاری که در غزه آغاز کرده ایم را تمام کنیم. باید مجموعه ای از مبانی بین المللی را تصویب کنیم که به عنوان یک طرح فوری گروه های تروریستی[گروه های مقاومت اسلامی] را در غزه خلع سلاح کنند.
اینها بخشی از ترتیبات سیاسی است که به درگیریهای دو طرف ارتباط دارد. باید مراقب اموالی که به غزه می رسد، بود. باید مطمئن شد که این اموال تنها از طریق تشکیلات خودگردان به غزه می‌رسد و به نفع گروه های مقاومت استفاده نمی شود. باید مواد و کالاهایی که می تواند در روند اقدامات تروریستی! به کار گرفته شود، با دقت کامل وارد غزه شود.

پرز: محمود عباس با این حرف‌ها زندگی‌اش را به خطر می اندازد؛ ابومازن شریک اساسی ماست/ وزیر صهیونیستی: جنگ اخیر اقتصاد اسرائیل را نابود کردرابطه با آمریکا باید تقویت شود


یائیر لابید وزیر امور مالی نیز با همین شور و هیجان صحبت کرد. وی گفت: عملیات صخره سخت نمی‌تواند با آتش بس موقت به پایان برسد و ما منتظر باشیم تا آنها بار دیگر به ما شلیک کنند.

وی بر وجوب از سرگیری روابط با آمریکایی‌ها تاکید کرده و گفت که آنها کمک های نظامی و دیپلماتیک خود را به ما دنبال می کنند، اما زمانی که صدای آنها بلند می‌شود، هنگامی است که ما تصمیم گرفتیم 4 هزار دونم از اراضی یهودا و الخلیل را به سرزمین‌های خود اضافه کنیم و این موضوع را به آمریکایی‌ها ابلاغ نکرده باشیم. در مذاکرات من با آمریکایی‌ها آنها بارها این جمله را تکرار می‌کردند که دوست ها به این صورت با هم برخورد نمی کنند.

وی می‌گوید که به جای مشاجره با آمریکایی‌ها باید به سمت برگزاری یک کنفرانس منطقه‌ای برویم و در آنجا اعلام کنیم که آماده جدا شدن از فلسطینی‌ها و تشکیل ائتلافی برای مبارزه با اسلام هستیم.


مبارزه با مقاومت با جنگ امکان پذیر نیست

پرز که سخنران افتتاحیه این کنفرانس بود، تاکید کرد که مقابله با تروریسم با جنگ ممنوع است. این دو ، موضوعاتی کاملا متفاوت هستند، در جنگ ارتش‌ها حضور دارند که با هم می جنگند، یکی از آنها پیروز دیگری شکست خورده است. البته هر پیروز موقتی است، مگر اینکه تمام نظامیان طرف مقابل کشته شوند.

پرز: محمود عباس با این حرف‌ها زندگی‌اش را به خطر می اندازد؛ ابومازن شریک اساسی ماست/ وزیر صهیونیستی: جنگ اخیر اقتصاد اسرائیل را نابود کرد

پرز به آتش بس اسرائیل با حماس در غزه نیز اشاره کرده و گفت: ما غزه را رها کردیم و این منطقه آزاد شد، دیگر برای چه به سمت ما تیراندازی کنند؟ در غزه یک گروه تروریستی نیست، بلکه چهار یا 5 گروه هستند که با هم درگیری دارند.

وی ادامه داد: همانطور که اردوگاه جنگ در جهان عرب وجود دارد، اردوگاه صلح نیز وجود دارد. محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان عبارت‌هایی را به زبان رانده که ممکن است زندگی اش را به خطر بیندازد.

پرز تاکید کرد: مبارزه با تروریسم! کامل نمی‌شود مگر اینکه ابزارهای سیاسی نیز به کمک گرفته شود. ما متعهد هتیم که با فلسطینی‌ها به سازش سیاسی برسیم  ابومازن شریک اساسی ما در روند سازش است.

به همین علت بود که وی به صورت جدی و شفاف در قلب جهان عرب از تروریسم حرف زد و بر ضد حماس مطالبی مطرح کرد.
وی حتی در شبکه‌های اسرائیلی و بین‌المللی و عربی نیز این حرف ها را مطرح کرد. کسی که این مسایل را کوچک بشمارد، دچار اشتباه شده است. من بعضی حرف‌ها را در مورد لزوم اشغال غزه می شنیدم، درست است که ما می‌توانیم این کار را انجام دهیم، اما بعد از آن چه؟ ما باید به آینده فکر کنیم.

پرز: محمود عباس با این حرف‌ها زندگی‌اش را به خطر می اندازد؛ ابومازن شریک اساسی ماست/ وزیر صهیونیستی: جنگ اخیر اقتصاد اسرائیل را نابود کرداسلام افراطی خطری برای اسرائیل ندارد


یعقوب پری وزیر علوم و رئیس اسبق شاباک نیز در این کنفرانس از بروز اسلام افراطی در گوشه و کنار دنیا سخن گفت و تاکید کرد: اینها خطر زیادی برای اسرائیل نیستند، البته برخی معتقدند که اینها خطر بالفعل برای اسرائیل نیستند، اما من همچنان اعتقاد دارم که بزرگترین خطر فعلی برای اسرائیل همان ایران است.

نفتالی بنت وزیر اقتصاد اسرائیل نیز در سخنرانی خود به موضوع چپ گرایان اسرائیل و دیدگاه تاسیس دولت فلسطین اشاره کرده و گفت: تشکیل دولت فلسطین باعث می‌شود این کشور به جبهه ای پیشرفته برای داعش و حماس تبدیل شود.

وی با اشاره به اظهارات برخی چپ گرایان اسرائیل گفت: من از سخنان برخی چپ گرایان اسرائیل تعجب می‌کنم، آن ها گویی در دهه نود قرن گذشته زندگی می‌کنند. پرتاب یک موشک به فرودگاه بن گوریون کافی است تا اقتصاد اسرائیل را فلج کند.


این مقام صهیونیست افزود: من هنگامی که می‌گفتم فلسطین می‌تواند اقتصاد اسرائیل را نابود کند، آن‌ها می‌خندیدند، اما بعد از فلج شدن فرودگاه بن گوریون در عملیات صخره سخت دیگر به این حرف نمی‌خندند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • رحمن ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
    0 0
    معلوم است که داعش خطری برای اسراییل غاصب ندارد خودش ساخته وپرورانده دیگر داعش نوکر خودش است و اما اینکه محمود عباس دهن گشاد ترسو و بزدل خانه نشین با حرفهایش بنفع اسراییل صحبت کرده شکی نیست و این جوانان کرانه باختری هستند که باید این گروه خاین را حذف کنند و کار بدست دلاوران کرانه باختری بیفتد این پیر و پاتیلها را خانه نشین کنید و خود جوانان امور کرانه باختری را بدست بگیرند و حماس هم باید دارو دسته محمود عباس را به غزه راه ندهد که اینها به اسراییل تعهد داده اند که خدمتگذار اسراییل باشند جان بی ارزششان را بقیمت بی آبرویی مردم فلسطینی بیمه کرده اند.ایران هم تا تحرکات اسراییل و خاینان عرب و آمریکا به مصنه ظهور نرسیده باید یک تغیری را در کرانه باختری در سران آنها توسط مردم و جوانان کرانه باختری دیده شود
  • ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
    0 0
    مرگ بر اسرائیل
  • ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
    0 0
    هرتزلیا بخوره تو کلشون
  • علیرضا اهواز ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
    0 0
    در انتظار بررسی: ۰ ولی من نظری گذاشتم که اتفاقا خیلی هم قابل انتشار بود اما منتشر نشد ! دست شما درد نکنه به خوانندگان ثابتتونم احترام نمیذارید
  • ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
    0 0
    سلام. خطر نظامی و غیره را با خطر بزرگتر نظامی و غیره دفع و رفع کردن که طرح استکبار پیر جهانی و استعمار پیر جهانی است که هرگز نابودی کامل جهان استکبار در تمام جهان را به عقب نمی اندازد. هیهات من ذله. التماس دعا یاعلی(ع)
  • مصطفی ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
    0 0
    جدایی فتح و حماس یک اشتباه استراتژِک است...حتی ظاهری هم که شده باید این ارتباط حفظ بشود. موقعیت محمود عباس بخاطر مسایل اخیر غزه خود بخود در فلسطین ضعیف شده،فلسطینی ها نیاز به جدال داخلی بیمورد ندارند چون مردم بهترین قاضی هستند...محمود عباس رهبریست با گذشته ای پر طمطراق ایشون مبارزه مسلحانه هم داشته موقعی که هنوز حماس تشکیل نشده بود...اما خب امروز به این روز افتاده...من احساس میکنم نیتش هم خیره ولی حریفش رو نشناخته...صحبتهای مقام معظم رهبری در روزهای اول مرداد را توصیه میکنم دوستان مطالعه کنید که تحلیل درستی از وضع فتح و ابومازن میدهد.
  • ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
    0 0
    منصه ظهور یعنی اشکارکردن
  • ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
    0 0
    پرز ...تاکید کرد که مقابله با تروریسم (آزادیخواهان فلیسطینی ) با جنگ ممنوع است. این به چه معنا است؟ 1- ترور 2- اختلاف افکنی 3- ایجاد جنگ داخلی بین فلسطینی ها 4- ترویج فساد و فحشا و فرهنگ غربی 5- جاسوسی یائیر لابید:اما زمانی که صدای آنها (آمریکایی ها ) بلند می‌شود، 1- که ما تصمیم گرفتیم 4 هزار دونم از اراضی یهودا و الخلیل را به سرزمین‌های خود اضافه کنیم و این موضوع را به آمریکایی‌ها ابلاغ نکرده باشیم. در مذاکرات من با آمریکایی‌ها : آنها بارها این جمله را تکرار می‌کردند که دوست ها به این صورت با هم برخورد نمی کنند. سخنان این جنایتکار صهیونیستی از نحوه برخورد طلبکارانه انها با امریکایی ها و ناراحتی امریکایی ها از نحوه تصمیم گیری و برخورد احمقانه انها دارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس