کد خبر 343296
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۶

رییس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: واردات دارو در شش ماه نخست امسال۳۰درصد کاهش یافته است.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، دکتر رسول دیناروند رییس سازمان غذا و دارو، افزود: این کاهش وابستگی به داروهای وارداتی حکایت از آن دارد که صنایع داروسازی کشور با ظرفیت کامل کار می کند و نیاز بیماران نیز به داروهای وارداتی با تولید نمونه های داخلی از این داروها، کمتر شده است.

وی با بیان این که این کاهش وابستگی و صرفه جویی، یکی از نقاط قوت دولت است، افزود: با تولید۵۰ فرآورده جدید دارویی دیگر تا پایان امسال در کشور، کاهش واردات دارو در شش ماه دیگر سال، از۳۰درصد نیز کمتر خواهد شد.

دکتر دیناروند گفت: وزارت بهداشت از سال گذشته همه تلاش خود را برای در دسترس بودن داروهای مورد نیاز مردم به کار برده است و در حال حاضر همه داروهایی که پزشکان نسخه می کنند و همچنین ملزومات پزشکی بیماران فراهم است ضمن این که قیمت داروهای داخلی نیز امسال تقریبا تغییری نداشته است.

وی گفت: قیمت داروهای خارجی نیز در سال ۹۳ شیبی کاهشی داشته و اگر چه برخی از داروهای وارداتی افزایش قیمت داشته است اما در مجموع قیمت وارداتی ها مسیر رو به کاهش را طی می کند که این شیب رو به پایین، برای شش ماهه دوم سال نیز متصور است.

رییس سازمان غذا و دارو گفت: وزارت بهداشت امسال تاکنون۱۱۰۰میلیارد تومان به سازمان های بیمه گر برای پوشش بیشتر هزینه مربوط به داروهای بیماران خاص و صعب العلاج پرداخته و ۶۰۰ میلیارد تومان دیگر را نیز مستقیما برای کاهش قیمت این داروها اختصاص داده است.

وی با بیان این که وزارت بهداشت در کل تا پایان امسال متعهد شده است۲۲۰۰ میلیارد تومان برای ثابت نگه داشتن فرانشیز داروهای گران قیمت به بیمه ها پرداخت کند، اضافه کرد: فهرست دومی نیز از این داروها برای امضا بین وزارت بهداشت و بیمه ها تهیه شده که هنوز به امضا نرسیده است.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس