کد خبر 343187
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۴

محمد شریف‌زاده، کاپیتان تیم ملی والیبال ایران در بازی‌های آسیایی توکیو در یادداشتی درخصوص حضور ایران در مسابقات قهرمانی جهان به نکاتی اشاره کرد.

به گزارش مشرق، یادداشت شریف‌زاده به سرح ذیل است:

زمانی که در بازی های آسیایی توکیو به عنوان کاپیتان تیم ملی والیبال ایران مدال نقره را به دست آوردیم 24 ساله بودم. امروز که در آستانه 80 سالگی هستم خوشحالم والیبال کشورم پس از چند سال رکود بازهم در مسیر پیشرفت و این بار با سیر صعودی بیشتری نسبت به قبل قرار گرفته است. تنها چیزی که از بیش از 60 سال پیش که والیبال بازی کردن را آغاز کردم یاد گرفتم این بود که هر کسی که بیشتر تلاش کند به موفقیت بیشتری هم دست می یابد. خوشبختانه بازیکنان تیم ملی ایران نیز در مسابقات قهرمانی جهان با تلاش و خوب بازی می کنند و نمایشی دیدنی از والیبال مدرن ارائه می دهند.

البته تیم ملی ایران اشتباهات و ایرادهایی هم دارد که وظیفه مربی است که آنها را حل کند و من در جایگاهی نیستم که درباره این مسئله قضاوت کنم. با این وجود به نظر من فرانسه تیم خیلی پر قدرتی نبود و ملی پوشان کشورمان می توانستند با شکست این تیم با اقتدار بیشتری به مرحله دوم صعود کنند. به اعتقاد من شکست مقابل فرانسه غیر منتظره بود.

برنامه ریزی های خوب فدراسیون عامل اصلی موفقیت تیم ملی ایران و به طور کلی والیبال کشورمان در سال های اخیر بوده است. مربیان تیم ملی در سال های اخیر به خوبی و درستی انتخاب شده اند و همه کسانی که در کنار تیم حضور دارند، از ماساژور گرفته تا مترجم، کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام می دهند. همین مسئله باعث شده است تیم ملی هیچ کمبودی احساس نکند و بازیکنان به جای پرداختن به موضوعات حاشیه ای فقط به تمرین و مسابقه فکر کنند.

پس از رفتن خولیو ولاسکو از تیم ملی ایران خیلی افراد معتقد بودند دوران درخشش تیم ملی به پایان رسیده است اما من دیدگاهی متفاوت دارم. هیچکس نمی تواند تاثیر ولاسکو را در پیشرفت والیبال ایران کتمان کند اما عرق ملی و تلاشگری که در میان بازیکنان ایران به وجود آمده است بدون ولاسکو هم به تاثیرگذاری خود ادامه می دهد و همانطور که در لیگ جهانی ثابت کردیم بازهم می توانیم به موفقیت های بزرگ و درخشان دیگری دست پیدا کنیم.

من پیشگو نیستم که بتوانم درباره نتایج تیم ملی در ادامه مسابقات قهرمانی جهان صحبت کنم اما تیم ما شرایط خوبی دارد و اگر اتفاق عجیبی رخ ندهد می توانیم به نتایج درخشان و تاریخی دست پیدا کنیم. مسابقات قهرمانی جهان بهترین فرصت برای تیم ملی است تا حضور خود را در میان قدرت های برتر والیبال جهان تثبیت کند.
منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس