خبرگزاری تسنیم: دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره به رشد افراطی‌گری در برخی مناطق جهان اسلام گفت: این گروه‌های افراطی‌ در واقع جاده‌صاف کن دخالت آمریکا و رژیم صهیونیستی در کشورهای اسلامی هستند.

به گزارش مشرق، علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری و دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی پیش از ظهر امروز در همایش بین‌المللی علمای اسلام در حمایت از مقاومت در فلسطین که با حضور جمعی از علما و نخبگان کشورهای اسلامی در هتل المپیک تهران برگزار شده بود، طی سخنانی اظهار داشت: پس از اشغال فلسطین توسط رژیم اشغالگر قدس و سلطه‌اش بر سراسر فلسطین، یعنی از بحر تا نهر و گسترش آن در سرزمین‌های عربی و اسلامی، تلاش و هدف اصلی صهیونیست‌ها این بوده و هست که مساله فلسطین را خاتمه ببخشد و ملت فلسطین را ناموجود فرض کند و سرزمین فلسطین را دیگر فلسطین نداند، بلکه اسرائیل بخوانند و قدس دیگر به مسلمانان ارتباطی نداشته باشد و پایتخت صهیونیست‌ها شود.

وی برهمین اساس تاکید کرد: هدف آنها پس از اشغال فلسطین خاتمه بخشیدن و پایان دادن به مساله فلسطین بود و صهیونیست‌ها و حامیان آنها هرگز فکر نمی‌کردند یک وجب از خاک فلسطین را به صاحبانش برگردانند و یا آوارگان فلسطینی را به خانه‌هایشان بازگردانند. به همین دلیل شاهد اجماع اسرائیلی، صهیونیستی درباره جلوگیری قاطع از بازگشت پناهندگان به قدس هستیم.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی افزود: سرزمین فلسطین در اشغال است و حقوق اولیه فلسطینی‌ها به صورت فاجعه‌باری لغو می شود و آنها از بازگشت به خانه، محل تولد و سرزمین مادری خویش محروم‌اند؛ جنایتی که بر مردم بی‌گناه فلسطین می‌شود، خشونتی را به نمایش می‌گذارد که برای توصیف آن کلید واژه آپارتاید وضعی در برابر آن ندارد. لذا همه ما در 2-3 ماه اخیر شاهد یکی از سخت‌ترین و وحشتناک‌ترین حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه بوده‌ایم که صهیونیست‌ها بیش از هزاران کودک، زن و مرد بی‌دفاع و مظلوم را به شهادت رسانده و یا به شدت زخمی کردند و صدها خانه مسکونی مردم غزه به وسیله بمب‌های ویرانگر رژیم صهیونیستی تخریب شده است.

ولایتی بر همین اساس خاطرنشان کرد: طی این 50 روز حدود 58 هزار حمله توسط صهیونیست‌ها به این منطقه کوچک شده است. لذا حمایت جهان اسلام از مقاومت بی‌نظیر غزه یک ضرورت مهم و کارساز بوده و هست و علمای جهان اسلام به نمایندگی از نخبگان و برجستگان کشورهای اسلامی که در این همایش گردآمده‌اند، باید یک موضع واحد در حمایت از مجاهدان فلسطین اتخاذ کرده و اعلام کند.

وی با بیان اینکه توقعی این است که علمای اسلامی جهان اسلام را نسبت به وظایف مقاومت فلسطین در منطقه آشنا کنند، گفت: امروز در سراسر جهان یک حقیقتی روشن شده و آن این است که رژیم صهیونیستی رژیمی نامشروع و خطرناک است؛ این موضوع نکته‌ای بود که از ابتدا بزرگان جهان اسلام گفته‌اند و حضرت امام (ره) نیز از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون یکی از تکیه‌گاه‌های بسیار مهم سخنان ایشان مساله فلسطین بوده و همچنان توسط خلف صالح آن بزرگوار یعنی حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای پیروی می‌شود.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در ادامه سخنان خود گفت: سخن امت اسلامی این است که فلسطین متعلق به فلسطینی‌ها است و ادامه اشغال آن بمبی بزرگ و خطری عمده برای امنیت جهانی است؛ همه راه‌هایی که غربی‌ها و وابستگان آنها برای حل مساله فلسطین ایجاد کرده و پیموده‌اند و به اصطلاح راه‌حل مسالمت‌آمیز را به آن نامیده‌اند غلط و ناموفق بوده و در آینده چنین خواهد بود.

ولایتی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند «ما راه‌حلی عادلانه و کاملا دموکراتیک را پیشنهاد کردیم. همان فلسطینی‌ها که ساکنان اصلی آن و چه کسانی که به کشورهای دیگر رانده شده اما هویت فلسطینی خود را حفظ کردند اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی در یک همه پرسی  عمومی با یک نظارتی دقیق شرکت کنند و ساختار نظام خود را انتخاب کنند.» لذا پیام روشن ما به دولت‌های اسلامی این است که بیایید به یاری مظلوم برخیزید و نشان دهید که جهان اسلام در مقابل ظلم و ستم آرام نمی‌گیرد. برای تحقق این هدف باید همه دولت‌های اسلامی از اختلاف نظرهای سیاسی و غیرسیاسی صرفنظر کنند و همه با هم به کمک مظلومانی بیایند که در چنگال گرگ خونریز صهیونیستی در حال دست و پا زدن هستند.

وی خطاب به حاضرین در این نشست و علمای کشورهای اسلامی گفت: آگاه هستید که وظیفه اساسی و ضروری جهان اسلام به مردم مقاوم و مظلوم غزه و فلسطین از سویی فراهم کردن امکانات حیاتی برای مردم غزه و عکس‌العمل قوی و مناسب در مقابل رژیم کودک‌کش صهیونیسم و حامیان‌اش بوده و از سوی دیگر ابراز برائت و تنفر از همدستان و حامیان جانی حاکم بر تل‌آویو و به خصوص آمریکا و غرب در سطح بین‌الملل و انتجاع عرب در سطح منطقه را از وظایف ملت‌های مسلمان و دولت‌های اسلامی می‌داند.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی تجهیز و مسلح کردن گروه‌های مقاومت در سراسر فلسطین، باریکه غزه و ساحل غربی رود اردن را از دیگر اقدامات ضروری برشمرد و گفت: اعتقاد ما آن است که کرانه باختری هم مثل غزه باید مسلح شود. کسانی که علاقه‌مند به سرنوشت فلسطین هستند اگر می‌توانند کاری کنند، کار این است و در آنجا هم باید مردم را مسلح کنیم. تنها چیزی که ممکن است از محنت فلسطینی‌ها بکاهد عبارت از این است که آنها بتوانند قدرتنمایی کنند چرا که از برخورد آرام، مطیع و سازشکارانه هیچ کاری به نفع فلسطینی‌ها انجام نخواهد گرفت و از خشونت این موجود خشن، خبیث و گرگ صفت چیزی کاسته نمی‌شود.

ولایتی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به حاضرین در این همایش گفت: با نگاهی به تحولات پیش رو درمی‌یابیم که سرعت تحولات در منطقه موجب افزایش اقتدار جریان مقاومت اسلامی گردیده که از این منظر نظم نوین منطقه‌ای دچار تغییرات اساسی شده است و هژمونی قدرت منطقه‌ای از سمت نظام سلطه و استکبار به سوی جبهه مقاومت اسلامی در حرکت است. این تغییر در نظم نوین منطقه‌ای با نقش‌آفرینی به موقع و صحیح از رهبران، علما و بزرگان جهان اسلام می‌تواند مسیر نیل به پی‌ریزی تمدن نوین اسلامی را هموار کرده و الگوی مردمسالاری دینی را به عنوان تنها راه برون‌رفت از همه زشتی‌ها، نابرابری‌ها و ستمکاری‌ها به بشر امروز معرفی کرد.

وی با اشاره به رشد گروه‌های افراطی‌گری در جهان اسلام گفت: امروز ما شاهد رشد افراط‌گری‌ها در برخی از مناطق جهان اسلام هستیم. کارهایی که افراطیون انجام می‌دهند و مردم بی‌گناه چه سنی و چه شیعه را می‌کشند، مورد بغض و نفرت مسلمانان واقعی است و امت اسلامی از این نوع وحشی‌گری‌ها بیزار است.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی ادامه داد: زمانی که واکاوی و ارزیابی جدی انجام می‌دهیم متوجه می‌شویم که پشت سر تمام این افراط‌گری‌ها که به نام اسلام تمام می‌شود، توطئه‌های برخی کشورهای غربی مشخصا آمریکایی‌ها و در منطقه صهیونیست‌ها هستند. کسانی که به نقاط مختلف کشورهای اسلامی حمله می‌کنند و مسلمانان بی‌گناه را می‌کشند، زمانی که غزه مورد هجوم رژیم صهیونیستی بود حتی یک گلوله هم به سمت صهیونیست‌ها شلیک نکردند و وقتی از آنها سوال شد، می‌گفتند ماموریت ما این نیست.

ولایتی با بیان اینکه ماموریت آنها ایجاد تفرقه بین امت اسلامی است، گفت: رمز موفقیت امت اسلامی وحدت بین مذاهب مختلف و سنی و شیعه است و همه مذاهب اسلامی باید دست به دست یکدیگر بدهند و در مقابل دشمن مشترک مسلمانان که در منطقه صهیونیسم و در سطح بین‌المللی آمریکا است، بایستند و اگر چنین کاری کردند، مطمئناً راه درست را رفته‌اند.

وی در ادامه تصریح کرد: این گروه‌های افراطی در نقاط مختلف جهان اسلام یک مرتبه مثل قارچ از زمین می‌رویند و دست به جنایات وحشتناکی می‌زنند و بعد در ابتدا مورد حمایت رسانه‌های غربی قرار می‌گیرند اما پس از اینکه جنایات آنها آشکارتر از این شد که بتوانند آن را کتمان کنند، آن وقت می‌گویند که باید با این گروه‌ها مقابله کرد و به این بهانه مرزهای کشورهای اسلامی را بدون اجازه حکومت‌های آنها می‌شکانند و به آنجاها با هواپیماهای با سرنشین و یا بدون سرنشین حمله هوایی می‌کنند.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی خاطرنشان کرد: در پاکستان هواپیماهای آمریکایی بدون اینکه از دولت پاکستان اجازه بگیرند، وارد این کشور می‌شوند و هر جایی که می‌خواهند بمباران می‌کنند و در عراق هم همینگونه عمل کردند تا اینکه  دولت عراق اعلام کرد که ما برای مقابله با داعش نیاز به آمریکایی‌ها نداریم و همچنین اینها در سوریه نیز همین کار را انجام دادند و در آن کشور اول از این گروه‌های افراطی حمایت کردند و بعد که این گروه‌ها دست به جنایت زدند اعلام کردند که ما می‌خواهیم با این گروه‌ها مبارزه کنیم و به این بهانه امنیت مرزها را می‌شکنند و حریم ملت‌ها را زیر پا می‌گذارند و عملا به تمامیت ارضی کشورها احترام نمی‌گذارند.

ولایتی در پایان گفت: گویی کشورهای اسلامی عرصه پرواز هواپیماهای مسلح آمریکایی‌ها است بنابراین یکی از نتایجی که اینها از به راه انداختن افراطیون بدون ارتباط به اسلام و مسلمین به دست آوردند این است که به حریم کشورهای دیگر وارد می‌شوند بنابراین گروه‌ها هیچ ارتباطی به اسلام و مسلمین ندارند و مزدور بیگانگان هستند و در واقع جاده صاف کن دخالت آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در کشورهای اسلامی و بی‌منزلت کردن و تضعیف کشورهای اسلامی هستند. بنابراین بخشی از یک توطئه بزرگ است که باید آن را شناخت و با آن مبارزه کرد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس