کد خبر 343015
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۱

تظاهرکنندگان یمنی و هواداران گروه حوثی در راستای ادامه اعتراضات مردمی خود در صنعا پرچم‌های حزب‌الله لبنان را برافراشتند.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه؛ هواداران گروه حوثی چادرهای تحصن خود را در نزدیکی ساختمانهای وزارت کشور و وزارت نیرو و وزارت حمل و نقل نصب کرده‌اند.

تحصن کنندگان همچنین پس از حمله نیروهای ارتش یمنی به آنها و کشته شدن یکی از تظاهرکنندگان و زخمی شدن تعداد دیگر، بار دیگر به بستن جاده شرقی فرودگاه بین المللی در شمال صنعا پایتخت اقدام نمودند.

خبرنگار شبکه العربیه در گزارش ارسالی خود اظهار داشت: بحران در صنعا پایتخت یمن به گونه‌ای است که به انفجار نزدیک شده است. نیروهای امنیتی و ضد شورش یمنی در اطراف وزارتخانه‌های محاصره شده مستقر شده‌اند تا تحصن مردم را بشکنند و راه اصلی فرودگاه را بازکنند .

مقامات یمنی تاکید کردند به طور مسالمت آمیز از همه امکانات برای قانع کردن تظاهرکنندگان معترض استفاده خواهند کرد تا شاهراه حیاتی پایتخت بازگشایی شود. حضور نیروهای امنیتی در خیابانها به درگیری بین این نیروها و طرفداران گروه الحوثی منجر شده است.

ارتش یمن هواداران گروه حوثی را با گلوله‌های جنگی و گاز اشک آور هدف قرار داد. گزارشهای محلی حاکیست از هر دو طرف درگیری چندین کشته و زخمی بر جای مانده است .

شاهدان عینی تاکید می‌کنند: تجهیزات نظامی گروه حوثی در حال انتقال به سمت اردوگاه‌های تحصن کنندگان است. کمیته تنظیم کننده تظاهرات مردمی از همه هواداران گروه حوثی خواست فردا در حمایت از تحصن کنندگان تظاهرات گسترده‌ای برپا کنند.این گروه اعلام کرده است گامهایی را در راستای افزایش اعتراضات برخواهد داشت و تا سرنگونی دولت این اعتراضات را ادامه خواهد داد.

کمیته برگزار کننده تحصن مردم خواسته است در ادامه اعتراض‌ها با خود پرچم سرخ حمل کنند .

این شبکه با بیان اینکه گروه حوثی طرح کمیته ریاست جمهوری را نپذیرفته است افزود : حوثی‌ها خواسته‌های متعددی را به عبدربه منصور هادی رئیس جمهور عرضه داده اند. ریشه کن کردن فساد ، مشارکت در امور عمومی ،قضایی و امنیت ملی و مشارکت در انتخاب نخست وزیر جدید و وزرا از خواست‌های این گروه است .
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حزب الله ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    0 0
    زنده باد حزب الله.
  • ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
    0 0
    1- انصار الله (حوثي ها) تأكيد مي كنند كه حركت آن ها مسالمت آميز است ولي خبري اين جا نقل شده است كه شاهدان در حال ديدن ورود تجهيزات نظامي به سمت اردوگاه هاي آن ها است. من مانده ام كه ماهواره ها نتوانستند انتقال سلاح را در صعده و شمال يمن ببنيد اون وقت شاهدان توانستند!!! من هم از اين چشم ها مي خواهم. 2- پرچم سرخ نماد انتقام است.
  • ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
    0 0
    هر دو گروه هیچ غلطی نکردن
  • محمدمهدی ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
    0 0
    حزب الله به یک الگوی موفق برای شیعیان و حتی اهل تسنن تبدیل شده است.جدا از اینکه انصارالله و حزب الله با هم مراوداتی دارند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس