کد خبر 342607
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۵

دروازه بان پرسپولیس گفت: اگر روی کاغذ نیمکت ما را با نیمکت دیگر تیم‌ها مقایسه کنید، نیمکت ما از نظر بازیکن اسم و رسم‌دار ضعیف‌ترین نیمکت لیگ است

به گزارش مشرق، سوشا مکانی روزهای سختی را در پرسپولیس سپری می‌کند. او که یکی از بهترین دروازه‌بان‌های ایران است، تا به حال این همه حاشیه را تجربه نکرده است. شکست برابر تراکتورسازی در شرایطی که پرسپولیس بازی خوبی را به نمایش گذاشته بود، مهمترین دلیل ناراحتی سوشا طی روزهای اخیر است.

اتفاقات بازی با تراکتور را فراموش کرده‌ای یا نه؟

فراموش کرده‌ام، اگر بد بازی می‌کردیم ناراحت نمی‌شدم. خوشبین‌ترین هوادار تراکتورسازی هم فکر نمی‌کرد چنین نتیجه‌ای به دست بیاید.

این روزها همه دلیل نتیجه نگرفتن پرسپولیس را نبود سیدجلال در خط دفاعی می‌دانند.

این بحث‌ها را قبول ندارم. درست است بازیکنان عوض شده‌اند و اسکلت تیم تا حدودی تغییر کرده آن هم به دلیل اینکه باشگاه روی بازیکنان کلیدی حساب کرده بود و فکر می‌کرد آنها می‌مانند. برای همین بازیکن آنچنانی به جای سیدجلال و پولادی جذب نکرده‌اند. بازیکن خوب نگرفتیم و بازیکنان باکیفیت هم سریع جذب سایر تیم‌ها شده‌اند. البته مشکل اصلی ما نبودن بازیکنان محروم و مصدوم مان است و امیدوارم هر اتفاقی که می افتد، برای پرسپولیس خوب باشد.

به نظر می‌رسد سیستم چرخشی که میان تو و نیلسون برقرار است باعث شده تا استرس داشته باشی.

استرس ندارم و تنها چیزی که برایم مهم است شادی هواداران است. ما باید قدر این تماشاگران را که تا دقیقه 90 از تیم حمایت کرده‌اند را بدانیم. من بیشتر از اتفاقی که برای دو تن از هواداران‌مان رخ داد، ناراحت شدم وگرنه اگر استرس و ترس داشتم به پرسپولیس نمی‌آمدم. مهم موفقیت پرسپولیس است و باز هم برای موفقیت تلاش می‌کنم.

به نظر می‌رسد مردم از بازی خوب پرسپولیس راضی بودند.

این اتفاقات در فوتبال دنیا نادر است. اینکه 8، 9 موقعیت بالای 90 درصد شانس گل‌زنی داشته باشیم، اما نتیجه را واگذار کنیم. شکست ما برابر تراکتور از اتفاقات نادر فوتبال دنیا بود. اگر پرسپولیس 2-0 جلو می‌افتاد، برنده بازی بودیم. حتی اگر آنها گل هم می‌زدنند نهایتا 2-1 می‌شدیم. همه چیز بعد از گل اولی که به ما زدند احساسی شد و چون تمرکزمان را از دست دادیم، گل‌های بعدی را هم خوردیم. گل اول تراکتور مثل آب سردی بود که روی ما ریختند. تراکتور بازی خوبی برابر ما انجام نداد و ما روی موقعیت‌های حریف گل نخوردیم بلکه روی اتفاقات بازی، نتیجه را واگذار کردیم.

به نظر شما مشکل پرسپولیس علی دایی است؟

من این موضوع را قبول ندارم. آن هم به این دلیل که اگر مشکل از مربی باشد، این تیم چطور بالای 7، 8 موقعیت گل ایجاد می‌کند. پرسپولیس در تاریخ بازی‌هایش سابقه نداشته که در یک بازی بالای 8 موقعیت گل ایجاد کند. اگر هم چنین است، این تعداد موقعیت در بازی‌هایش بالای 90 درصد نبوده. وقتی موقعیت‌هایمان گل نمی‌شود، شخص علی دایی چکار می‌تواند بکند؟ علی آقا کار خودش را انجام می‌دهد، اما تنها چیزی که برای من جالب توجه است این است که در باخت‌ها همه نظر می‌دهند اما نمی‌دانم چرا زمانی که می‌بریم همه سکوت می‌کنند. این شیوه انتقاد کردن درست نیست که زمان برد سکوت کنند و زمان باخت نظر بدهند.

یک انتقاد دیگر هم که به پرسپولیس وارد است، استرسی است که علی دایی از لب خط به تیمش وارد می‌کند.

این هم ضعف ماست که استرس می‌گیریم. نباید امیدمان را از دست بدهیم. در تیم‌هایی که بازی می‌کردم این اتفاق افتاده بود که عقب افتادیم اما دوباره جبران کردیم و بازی را بردیم. پرسپولیس نباید به سمت بازی احساسی برود و بی‌محابا حمله کردن باعث می‌شود که گل دریافت کنیم. متاسفانه بعد از دریافت گل در دفاع کردن تمرکزمان را از دست می‌دهیم.

یکی از پیشکسوتان پرسپولیس گفته که از این به بعد باید به شما بگویند حرص پولیس!

متوجه این حرف‌ها نمی‌شوم. می‌گویند حرص خوردیم، چه حرصی خوردیم؟ حرص خوردن از گل نزدن و بد بازی کردن تیم است نه اینکه خوب بازی کنیم و حرص بخوریم. ما اسیر اتفاقات فوتبالی شده‌ایم و بد بازی نکردیم. امکان دارد این مسایل برعکسش هم برای پرسپولیس اتفاق بیافتد، آن موقع هم همین حرف‌ها را می‌زنند. در تیم‌های قبلی‌ام بازی‌هایی بوده که رقیب 7، 8 موقعیت روی دروازه ما داشت، اما ما بازی را بردیم. متاسفانه در پرسپولیس هر کاری بکنیم، ایراد می‌گیرند. ما باید اول از همه مشکل تمرکزمان را حل کنیم.

منتقدان پرسپولیس می‌گویند با رفتن دایی، پرسپولیس درست می‌شود.

در این باره نظری ندارم فقط می‌دانم هر کسی باشد حرف و حدیث برایش درست می‌کنند. هر پیشکسوتی از پرسپولیس روی نیمکت بنشیند، یک عده علیه‌اش می‌شوند. مهم این است که ما بازیکنان تمرکزمان را از دست ندهیم و به این حرف‌ها توجه نکنیم. اگر انتقاد فنی باشد، کادر فنی از آن استفاده می‌کند وگرنه ما بازیکنان نباید به صحبت‌های تخریبی واکنش نشان دهیم. نمی‌دانم کسانی که انتقاد می‌کنند، نمی‌بینند ما این همه بازیکن محروم و مصدوم داریم. اگر روی کاغذ نیمکت ما را با نیمکت دیگر تیم‌ها مقایسه کنید، نیمکت ما از نظر بازیکن اسم و رسم‌دار ضعیف‌ترین نیمکت لیگ است، البته منظورم از لحاظ فنی نیست.

منبع: بانک ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس