وزیر امور خارجه اسبق آمریکا با تاکید بر دشواری تقابل با جمهوری اسلامی ایران گفت :‌ ایران فرصت یافته تا یک امپراطوری جدید در خاورمیانه ایجاد کند.

به گزارش مشرق، هافینگتون پست نوشت: هنری کیسینجر وزیر خارجه اسبق آمریکا در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه ایران تهدیدی بزرگتر از داعش برای آمریکاست، تاکید کرد که ایران به دلیل اینکه نفوذ بیشتری در خاورمیانه دارد فرصتی بزرگ برای ایجاد یک امپراطوری در اختیار خواهد داشت.

کیسینجر با اشاره به اینکه مرزهای خاورمیانه که پس از جنگ اول جهانی طی سال‌های 1919 تا 1920 ترسیم شدند در حال فروریختن هستند، افزود: این مسئله ایران را از نقطه نظر استراتژیک بسیار قدرتمند می‌کند. من ایران را مشکلی بزرگتر از داعش می‌دانم. داعش یک گروه ماجراجو با ایدئولوژی بسیار تهاجمی است. آنها باید سرزمین‌های بسیاری را به اشغال درآورند تا با داشتن یک قلمرو بتوانند به یک واقعیت استراتژیک تبدیل شوند. من فکر می‌کنم که تقابل با داعش راحت تر و قابل مدیریت تر از تقابل با ایران است.
 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    0 0
    حالا به فرض با ایران هم وارد جنگ شدین و اغاز کننده ی جنگ شما بودین این سوال پیش میاد که ایا شما میتونید پایان دهنده ی این جنگ هم باشین چنانچکه اغاز کنندش بودین؟ اقای کسینجر صبح سحر نزدیک است........ اقای کسینجر جنگ ما با شما به عنوان شیطان اجتناب ناپذیر خواهد بود و خودتون میدونید که با قومی وارد جنگ خواهید شد که شما را از درون منفجر خواهد کرد. به امید رویای همه ی ازاد مردان دنیا،همه ی شما را از دم تیغ خواهیم گذراند به خاطر ایران اسلامی به خاطر ناموس به خاطر اینکه راه ما مقدس است راه ما راه اربابمان حسین است. منتظریم ایستاده ایم به شوق نبرد با شما...
  • بهنام ح ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    0 0
    البته جنگ همیشه نظامی نیست فرهنگی - سیاسی - امنیتی - روانی و ..... که از همه بدتر فرهنگی آن است که از درون میترکونه
  • ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    0 0
    جوننننننم
  • بیژن ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    0 0
    این شیطان مثل شیطان همکیش صهیونیستش شیمون پرز بالای نود رو داره و هر دو خیال ترک صحنه سیاست رو هم ندارند چه رسد به علیکم سلام به عزرائیل ! مردک بزودی تقاص خون سلاخی آن همه مردم بیگناه ویتنام را باید بدهی حالا می فهمی یا وقتی بردندت برای تقاص ؟!
  • حق لعنت برناصبیون وهابی ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    0 0
    الحق که کسینجر جهود زاده ای . اسلام شیطانی داعش رابا اسلام محمدی در ایران مقایسه میکنی ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    0 0
    یکی ایشون رو از برق بکشه!
  • آرمان ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    0 0
    آقای کیسینجر:ازاینکه فکرمی کنی ایران مشکلی بزرگتر از داعش است عصبانی باش وازاین عصبانیت بمیر...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس