تیم ملی والیبال ایران در چهارمین دیدار خود در مسابقات قهرمانی مردان جهان موفق به شکست بلژیک شد تا با کسب 8 امتیاز از چهار دیدار برای نخستین بار به مرحله دوم این رقابت ها صعود کند.

تیم ملی والیبال با شکست دادن بلژیک صعود کرد +جدول
به گزارش مشرق، تیم ملی والیبال ایران در چهارمین مسابقه خود از دور مقدماتی رقابت‌های قهرمانی جهان والیبال برابر بلژیک به میدان رفت و موفق شد حریف اروپایی خود را 3 بر 1 و با امتیازهای 25 بر 23، 25 بر 15 و 21- 25 و 25- 20 شکست دهد.

با این پیروزی تیم ملی والیبال ایران 8 امتیازی شد و صعود خود را به دور بعدی مسابقات قطعی کرد. والیبالیست‌های ایران پیش از این نیز تیم‌های آمریکا و ایتالیا را شکست داده بودند اما مقابل فرانسه مغلوب شده بودند. 4 تیم صعود کننده از این گروه به همراه 4 تیم برتر گروه A در یک گروه قرار خواهند گرفت و در پایان 3 تیم برتر به دور سوم صعود خواهند کرد.

برنامه و نتایج‌کامل‌مسابقات والیبال قهرمانی 2014 مردان جهان +جدول رده‌بندی

بلژیک اما قبل از این بازی یک برد مقابل پورتوریکو داشت و برابر تیم های آمریکا و ایتالیا نیز 3 بر 2 شکست خورده بود. تیم والیبال بلژیک بعد از 32 سال در مسابقات قهرمانی جهان شرکت می‌کرد. آن‌ها بعد از سال ها ناکامی در سال 2013 قهرمان مسابقات والیبال مردان اروپا شده بودند و به نوعی بازیکنان فعلی این تیم نسل طلایی والیبال این کشور را تشکیل می‌دادند.

بلژیک با ترکیب وندن دریز، تورلینگز سام درو، فرانک دپستر، پیتر ورهیس، سیمون دورده، ورهن نمان و لیبرو درکونیگ بازی را آغاز کرد.

تیم ملی والیبال ایران با شکست بلژیک صعود کرد +جدول

در مقابل سفیدپوشان ایران با ترکیب سعید معروف، فرهاد قائمی، موسوی عراقی، عادل غلامی،‌امیر غفور و مجتبی میرزاجانپور و لیبرو فرهاد ظریف به میدان رفتند.گزارش بازی را به نقل از ایسنا بخوانید:

ست نخست 25-23 ایران:

تیم ملی والیبال ایران که به هر سه امتیاز این مسابقه نیاز داشت در آغاز یک نمایش ریسکی را به نمایش گذاشت اما بازیکنان بلژیک نشان دادند که به راحتی سر تسلیم شدن ندارند. بازی خوب پاسور این تیم و حمله از منطقه 2 به زمین ایران موجب شد تا خیلی زود بلژیکی‌ها 2 امتیاز جلو بیفتند. آن‌ها بعد از وقت استراحت فنی نخست فاصله امتیازهای خود را بیشتر می‌کردند. در مقابل امیر غفور از ایران به عنوان مهاجم اول سعی می‌کرد تا اسپک‌هایش را در قلب دفاع زمین حریف بنشاند.

ایران بعد از وقت استراحت فنی دوم توانست تا سرانجام از حریف خود پیش بیفتد . بازی با اختلاف یکی دو امتیاز برای دو تیم پیش می‌رفت. در نهایت شاگردان اسلوبودان کواچ موفق شدند در یک نمایش تماشایی 25 بر 23 حریف خود را شکست دهند.

تیم ملی والیبال ایران با شکست بلژیک صعود کرد +جدول

ست دوم 25-15 ایران:

والیبالیست‌های ایران در آغاز ست دوم اصلا سر شوخی با بلژیک نداشتند. چند دفاع عالی از سعید معروف کاملا تیم ایران را از نظر روحی بالا برد. همچنین سرویس‌های کوبنده مجتبی میرزا جانپور دریافت‌کننده های حریف را ناکام می‌گذاشت. ایران هر ثانیه بیشتر امتیاز می‌گرفت. حریف حرفی برای گفتن نداشت. محمد موسوی که تا اینجا به عنوان بهترین مدافع روی تور مسابقات شناخته می‌شد بارها به تنهایی برابر اسپکرهای بلژیک قدعلم می‌کرد و اجازه نمی‌داد توپ وارد زمین ایران شود. کارهای ترکیبی سعید معروف با مجتبی میرزاجانپور نیز برای ایران امتیاز به ارمغان داشت. ایران با اختلاف 10 امتیاز از بلژیک جلو افتاده بود. بازیکنان بلژیک سعی داشتند تا از منطقه 2 و 4 حمله کنند اما تک دفاع زیبای سعید معروف اجازه کار را به آن‌ها نمی‌داد. در نهایت تیم ایران با اقتدار ست دوم را با نتیجه 25 بر 15 به سود خود تمام کرد.

ست سوم: 25 -21 بلژیک

تیم ملی والیبال بلژیک چیزی برای از دست دادن نداشت آن‌ها تمام تلاش خود را به کار بستند تا در توپ گیری موفق باشند. پاسور باهوش بلژیکی ها خیلی خوب توپ را دور از دست دفاع ایران به دست اسپکرهایش می‌سپرد. در مقابل هم بازیکنان ایران نمایش فوق‌العاده ای در سرویس و حمله داشتند. ایران تا اینجا سه امتیاز سرویس مستقیم داشت. سرویس‌های موجی ملی پوشان ایران به سختی دریافت می‌شد. کواچ برای استفاده از همین برتری آرمین تشکری را در این ست به میدان آورد تا به کمک سرویس‌هایش دریافت‌کننده های حریف را به زانو در آورد. تا امتیاز 10 دو تیم پایاپای پیش رفتند اما در نهایت جنگندگی بلژیکی‌ها باعث شد آن‌ها دو امتیاز دیگر پیش بیفتند. محمد موسوی که یک روز فوق العاده را پشت سر می‌گذاشت تقریبا از تمام پاس‌های معروف امتیاز می‌ساخت. امیر غفور هم همچنان از پشت خط زمین بلژیک را زیر آماج حملات خود گرفته بود. بازی با یک امتیاز اختلاف به سود بلژیک پیش می‌رفت. که چند اشتباه فردی از بازیکنان ایران موجب شد تا اختلاف امتیازها زیاد شود. اگر چه کواچ در امتیازهای پایانی شهرام محمودی را هم به میدان فرستاد اما بلژیکی ها که روی دور امتیازآوری افتاده بودند، سرانجام 25 بر 21 ست سوم را به سود خود تمام کردند.

تیم ملی والیبال ایران با شکست بلژیک صعود کرد +جدول

ست چهارم: 25- 20 ایران

تیم ملی والیبال ایران در ست چهارم این مسابقه کار را طوفانی آغاز کرد. از همان ابتدا نبض بازی را در دست گرفت. کواچ برای تقویت دریافت های ایران عبادی پور را به میدان فرستاده بود. همچنان تمرکز تیم ایران روی بازی سرعتی و دفاع روی تور سه نفره بود. ایران دو، سه امتیاز از حریف جلو افتاده بود، با همین حاشیه امنیت بازی می کرد. به دستور کواچ شهرام محمودی هم به جای امیر غفور به میدان رفت. ایران 19 بر 15 از حریف جلو افتاده بود. سرمربی تیم بلژیک به شدت به رای داور اعتراض داشت و تقاضای بازبینی تصاویر ویدیویی داد. با این حال داور به سود ایران رای داد. ایران نبض بازی را در دست داشت. بازیکنان ایران خیلی خوب و مسلط کار می کردند. ایران در نهایت با امتیاز 25 - 20 ست چهارم را هم برد.


تيم امتياز مسابقات جزئيات نتايج ست پوئن
بازی برد باخت 3
0
3
1
3
2
2
3
1
3
0
3
برده باخته معدل برده باخته معدل
1 فرانسه 10 4 3 1 1 2
1

11 5 2/200 361 341 1/059
2 ايران 8 4 3 1
2 1
1
10 7 1/429 387 367 1/054
3 آمريکا 6 4 2 2 1
1 1 1
9 8 1/125 363 339 1/071
4 ايتاليا 5 3 2 1
1 1
1
7 6 1/167 293 281 1/043
5 بلژيک 4 4 1 3 1

1 2
7 9 0/778 341 359 0/950
6 پورتو ريکو 0 3
3




3
9 0.000 168 226 0/743

تیم ملی والیبال ایران از ساعت 19 فردا در آخرین بازی از دور مقدماتی به مصاف پورتوریکو می‌رود. ایران در این دوره از رقابت ها (هجدهمین دوره مسابقات قهرمانی مردان جهان)، پنجمین حضور خود را تجربه می کند. والیبال ایران تا کنون در 4 دوره این مسابقات شرکت کرده است که در مجموع چهار دوره پنج پیروزی کسب کرده است.

در دیگر دیدارهای همزمان با مسابقه ایران و بلژیک، صربستان سه بر صفر و با امتیازهای 25 بر 20، 25 بر 17 و 25 بر 22 ونزوئلا را شکست داد و کانادا در سه ست متوالی و با امتیازهای 25 بر 17، 25 بر 18 و 25 بر 19 مکزیک را از پیش رو برداشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 47
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
    0 0
    دمشون گرم
  • ناشناس ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
    0 0
    عالی بود ولی ما فقط صحنه آهسته تماشا کردیم
  • ناشناس ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
    0 0
    تیم والیبال باید سرویس های قدرتی را در دستور کار خود قرار دهد که برای مقابل باتیم های قوی خیلی کارساز است.دیدیم که بلژیک در ست سوم وفرانسه از این حربه استفاده کردند ونتیجه گرفتند
  • ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
    0 0
    ولاسکو کجایی که ما یه ست به بلژیک دادیم.این یعنی فاجعه.اخه بلژیکی که تو رده ی fivb24ما باید ییییه ست بش بدیم.کواچ رو باید بندازن بیرون.این یارو عبادی پور هم بد جوری رو اعصابمه.نامه تمام.
  • sara ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
    0 0
    چقدر حرص خوردم سر این فرستنده
  • ناشناس ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
    0 0
    اگر در مرحله ی بعدی به صربستان وروسیه برخورد کنیم کاری سخت پیشرو داریم
  • ناشناس ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
    0 0
    بلژیک2ست ایتالیا رو شکست داده
  • سورنا ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
    0 0
    نمیدونم چرا تماشاچی های بلژیک را نشان میدن اما تماشاگران خودمونو نشون نمیدن؟؟؟!!!!!!
  • ناشناس ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
    0 0
    تصویرهای آهسته رو اعصاب بیننده کار میکردند.یعنی اعصابت خورد بشه میزنی تلویزیون ودک داغون میکنی
  • ناشناس ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
    0 0
    2ست از آمریکا و1ست از ایتالیا گرفته همین بلژیک.اروپایی ها در همه چیز کم نظیر وقدرتمند هستند تیم فوتبالشون در جام جهانی پدیده بود
  • امیر تبریز اوغلی ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
    0 1
    دم اذری های فیکس ملی گرم. معروف. عبادی پور و محمودی
  • امیر ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
    0 0
    دست مریزاد
  • ایمان ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
    0 0
    تیم از لحاظ فنی خیلی ضعیفه و در شرایط سخت به مشکل میخوره.یاد ولاسکو بخیر
  • بلژیک ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
    0 0
    دو ست هم از آمریکا گرفتیم
  • ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
    0 0
    خیلی بی انصاف و بی فرهنگ تشریف دارید قربان
  • ناشناس ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
    0 0
    لابد این برد هم شانسی بوده!!!
  • صداقت ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
    0 0
    چون لباس ایرانیها از بلژیکی ها بدتر بود.
  • حاتمی ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
    0 0
    من موندم این عبادی پور که اینقد ضعیفه چرا باید بازی کنه؟خیلی اعصابمو داغون کرد.میرزا جانپور و عبادی پور در حد تیم ملی نیستن
  • ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
    0 0
    من که از اینترنت دیدم بی دردسر
  • ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
    0 0
    اگه انگلیسی بلدی یه سر برو سایت بازیها ببین آنالیز عملکرد عبادی پور چی ثبت شده بعد کارشناس بازی دربیار!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
  • ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
    0 0
    چرا بی ربط میگی مگه ما چه سابقه ای داریم و تا حالا چه مقامهای جهانی و المپیکی بدست آوردیم!همین بلژیک یک بار مقام 8 ام جهانی داره ما بهترین مقاممون 19 امی جهانی هست! خیلی خوب کار کردیم.
  • ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
    0 0
    این میرزا جانبور خیلی بهتر از عباذی بوره ولی یکخورده خنگه و باهوش بازی نمیکنه غفور هم خوبه ولی هنکام ضربه زدن باید حتما دفاع رو کاملا دید وضربه رو زد این مسنلزم اینه که عضلات شکم قوی داشته باشند که وقتی برش میکنند بتونند در اوج یک مگث داشته باشند و بعد ضربه را بزنند.
  • ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
    0 0
    آقا نخواستیم بازی رو پخش نکنید سنگین ترید...این صدا وسیما با این تصویرهای آهسته اش فقط تو مخ و اعصاب بود ...آخه تا کی ؟؟؟ (( مشرق خواهشا منتشر کن)))
  • ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    0 0
    بچه متشکریم دمتون گرم
  • ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    0 0
    جناب عالی در حدی نیستی که بخوای نامه رو تمام یاشروع کنی عبادی نبود الان باید بازیکنان خاله بازی میکردند که تمام تنوپ ها ظریف رو عبادی جمع کرد
  • ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    0 0
    مرسی
  • ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    0 0
    اتفاقا دوست دارم به روسیه بخوریم تمام ابرقدرتهای والیبال طعم شکستو از ایران چشیدند الا روسیه.
  • ایرانی ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    0 0
    تمام سایتا ، روزنامه ها ، تلوزیون . . .200 بار اعلام کردن ، مرحله بعد به چه تیمایی میخوریم ، تازه الان شما میگی روسیه؟؟حریفای مرحله بعد ما ، لهستان ، صربستان ، آرژانتین و احتمالا استرالیاست . ضمنا قویترین تیم این دوره برزیله که تا حالا یه ست هم به تیمی نداده . . .
  • جواد ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    0 0
    ایتالیا به پورتوریکو باخته معلومه که دو ست هم به بلژیک میده
  • غضروف خان ابدی ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    0 0
    چاکریم امیر خان
  • غضروف خان ابدی ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    0 0
    بچه خواستی یه نظر بگی که منفی بگیری خاک بر سرت با این نظر آدرس خونتو بده تا بیام فکتو بیارم پایین
  • غضروف خان ابدی ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    0 0
    نه اینکه شکمت شش تکست،من 7ساله بدنسازی کار می کنم بدنم عین سنگه و تویی که هنوز دره بدنسازی رو باز نکردی میای قدقد می کنی
  • غضروف خان ابدی ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    0 0
    لعنت بر............... مشرق ویرایش نکن لطفا
  • ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    0 0
    بچه خودتی
  • سید علی ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    0 0
    فقط میتونم بگم دارن عالی بازی میکنم جای هیچ حاشیه ای نزاشتن ایول ب غیرتتون....مث این فوتبالیا نیستین پول بگیرین نمکدونرو بشکنین اخر سرم تایلند بیاد شاخ شونه بکشه واسه فوتبال چند و چندین ساله ی ما....فقط دمتون گرم..
  • ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    0 0
    از اسمت معلومه 6 سال بدنسازی کار میکنی
  • ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    0 0
    دوزاری نه ادب داری نه شعور والیبالی
  • ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    0 0
    ما انگلیسی بلد نیستیم میشه شما عملکرد عبادی پور آنالیز کنید قربان . اونهم سایت خارجی یعنی اینقدر بیکارن عبادی پور زیر ذره بین میبرن
  • arash ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    0 0
    خدا بده شانس عبادی با این بازیهای احمقانه چقدر طرفدار مثل خودش داره
  • سارا ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    0 0
    آقای تبریز اوغلی باز بحثو قومیتی کردی همه فرزندان ایرانن چه ترک چه فارس
  • سارا ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    0 0
    آقای ایرانی برزیل تمام ست هاشو گذاشته تا دو دستی تقدیم ایران کنه
  • ناشناس ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    0 0
    ببخشیدا خیلی دوست دارین شما برین تو زمین بازی کنین کجای این بازی اشکال داشت سایت های خارجی هم بی کار نیستن باید این کارها را بکنن کاش اینایی که از والیبال چیزی نمی دونن اینجا نظ نمی دادن
  • ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    0 0
    غضروف خان ابدی آدرسابهت داد به منم بده با هم بریم فکشا بیاریم پایین
  • ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    0 0
    از منفیهای طرفدار ولاسکو و مخالف کواچ همه چیز مشخصه .واقعا یکم برید سایتهای والیبالی و فیکسبوک تیم والیبال ایران رو ببینید بعد بیاید اظهار عقیده کنید
  • مصطفوی ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    0 0
    امتیاز پورتوریکو 3 است شما نوشتی 0
  • ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    0 0
    من میام
  • ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    0 0
    این واسع قبل شکست ایتالیاتوسط پرتو بوده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس