کد خبر 342219
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۰

انقلاب یمن با قوت پیش می رود. در آخرین مرحله تحولات، حامیان جنبش انصارالله موفق شدند هلی کوپترهای سرکوبگری که بر مردم آتش گشوده بودند را منهدم کنند.

به گزارش مشرق، از دیروز (جمعه) موافقان و مخالفان دولت فعلی به خیابان های پایتخت ریختند تا به این ترتیب، اعتراضات وارد مرحله جدیدی شده باشد. همزمان با این وضعیت، ارتش یمن اعلام کرد تجمع حوثی ها غیرقانونی بوده و "با قوت تمام" سرکب خواهد شد.


در روز جمعه، حامیان دولت کنونی و مخالفان جنبش حوثی ها در خیابان «الستین» در جنوب پایتخت تجمع کردند. آن ها مطالبات خود را «تشکیل دولت ائتلافی با مشارکت جریانات سیاسی»، «تمرکز قدرت در دولت مرکزی» و «انکار و رد جنبش حوثی ها» اعلام کردند. این گروه نام جنبش خود را «الاصطفاف الوطنی» نامیده اند.

تجمع مخالفان حوثی ها در جنوب پایتخت

در مقابل گروه فوق، جنبش حوثی ها با جمعیت چند برابری در خیابان فرودگاه تجمع کردند و به رغم سرکوب شدید نظامیان و ارتش، توانستند مطالبات خود در زمینه «سقوط دولت غیردموکراتیک»، «برگزاری انتخابات برای تشکیل دولت انتقالی و مجلس قانون اساسی» و «توزیع قدرت در سطح مناطق و استان ها» فریاد بزنند.

تجمع انقلابیون یمن به دعوت جنبش انصار الله

در حالی که تجمع «الاصطفاف» با حمایت های ویژه امنیتی برگزار شد، تجمع «انصار الله» با حمله شدید ارتش مواجه شد که به کشته شدن حداقل 15 نفر و زخمی شدن ده ها نفر انجامید. با این وجود، حضور صدها هزار شهروند و مقاومت آنان در برابر ماشین سرکوب باعث شده خیابان فرودگاه به طور کامل از دست دولت مرکزی خارج شده و در اختیار حوثی ها قرار گیرد.

تجمع مخالفان حوثی ها با حمایت کامل امنیتی ارتش برگزار شد. (بالا)

اما تجمع انصار الله علیرغم مراقبت های ویژه شبه نظامیان حوثی، با حمله شدید ارتش مواجه شود. (پایین)


وحشت دولت انتصابی کنونی از پیوستن بقیه شهروندان پایتخت به تجمع انصار الله باعث شده ارتش، در مناطق اطراف خیابان فرودگاه اعلام حکومت نظامی کند و همزمان از طریق هوایی (هلی کوپتر و تک تیراندازها در ساختمان های مرتفع در محله های مشرف بر خیابان فرودگاه) به انقلابیون حمله کند.

ارتش در مناطق اطراف خیابان فرودگاه، اعلام حالت نظامی کرده است و اجازه عبور احدی را نمی دهد.
از نکات قابل توجه در این عکس، مشاهده انقلابیون حاضر در تجمع حوثی ها در پایین تصویر است. یک نوجوان در گوشه تصویر، بدون ذره ای وحشت در خط مرزی تجمع ایستاده و در حال صحبت با همفکران خویش در تجمع انقلابیون است.

اتفاق ویژه ای که ساعتی قبل رخ داد، حرکت جدید و منحصر به فرد شبه نظامیان وفادار به حوثی ها بود. به گزارش پایگاه خبری "یمن سعید" حوثی ها توانستند برای محافطت از شهروندان، یک هلی کوپتر سرکوبگر را که بر فراز انقلابیون در حال پرواز بود، منهدم کنند.

نه تنها سربازان حوثی، بلکه شهروندان معمولی آزادیخواه در برابر ماشین سرکوب ایستاده و از تجهیزات نظامی ارتشیان هراسی ندارند.
در درگیری های روز گذشته، بیش از 15 نفر کشته و ده ها نفر زخمی شدند.


منبع: شفاف

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
    0 0
    عجب!!
  • ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    0 0
    اي جانم انصار الله. بي صبرانه منتظر پيروزي هاي شما هستم. هر كمكي هم از دستم بر بيايد براي انقلابتان كه يكي از خالص ترين انقلابهاي عصر حاضر است انجام ميدهم. الله اكبر الموت لامريكا الموت لاسراييل العنه علي اليهود والنصر لااسلام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس