کد خبر 342108
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۴

حوادث تروریستی که ماه‌های اخیر استان‌های مختلف عراق از جمله نینوا، صلاح‌الدین و دیالى شاهد آن بود، موجب آواره شدن هزاران خانواده عراقی شد که در این میان کربلای معلی پذیرای ۱۱ هزار خانواده عراقی بود.

به گزارش مشرق، حوادث تروریستی که ماه‌های اخیر استان‌های مختلف عراق از جمله استان‌های نینوا، صلاح الدین و دیالى توسط گروه تروریستی تکفیر «داعش» شاهد آن بود، موجب آواره شدن هزاران خانواده عراقی از خانه و محل سکونت خود به مناطق و استان‌های دیگر این کشور شد.

در این ارتباط «علی المیالی» معاون دوم استاندار کربلا در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد درباره وضعیت این پناهجویان عراقی توضیح داد که پناهجویان در سه محور اصلی تقسیم شدند که محورهای نجف و بابل و بغداد را در برمی‌گیرد و دولت در این محورها اقدام به تامین نیازهای اساسی این پناهجویان از جمله نیازهای معیشتی و بهداشتی آنها کرد.

از سوی دیگر «لیلی قیس» مسئول امور پناهجویان در دفتر استانداری کربلا نیز در گفت‌وگو با فارس تصریح کرد که استان کربلا در حال حاضر بیش از 11 هزار خانواده پناهجو را پذیرا بوده و تمام این پناهجویان از کمک‌های دولتی از جمله کمک‌های مالی دولت که یک میلیون دینار را شامل می‌شود، بهره گرفته‌اند.

این درحالی است که در کنار کمک‌های دولتی، عتبات مقدسه نیز اقدام به ارائه کمک‌هایی به پناهجویان عراقی شامل تامین نیازهای اساسی معیشتی آنها و اطلاع از مهمترین نیازهای آنها جهت برآوردن این نیازها کرده است.

«علاء الحسینی» مدیر مسئول شهر زوار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بغداد گفت که نماینده شیخ عبد المهدی کربلایی از مراجع عظام توصیه اکید داشته‌اند که تمام نیازهای پناهجویان بدون قید و شرط برآورده شود.

حسینیه‌ها و مدارس شهرهای مذهبی و دینی عراق از جمله شهر کربلای معلی همچنان پذیرای هزاران پناجوی عراقی است که خانه و محل سکونت خود را تنها به خاطر فتنه انگیزی‌های طایفه‌ای و مذهبی از دست داده‌اند.

این در حالی است که استانداری کربلا با اختصاص دادن قطعه زمینی درحال احداث خانه‌های موقت برای این پناهجویان است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس