کد خبر 341922
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۸

کره شمالی روز شنبه سه فروند موشک کوتاه برد را در سواحل شرقی خود آزمایش کرد که باعث شد ارتش کره جنوبی به حالت آماده باش درآید.

به گزارش مشرق، رئیس ستاد ارتش کره جنوبی اعلام کرد: این موشکها اوایل روز شنبه از نقطه ای در نزدیکی بندر وونسان در جنوب شرقی کره شمالی شلیک شدند و پس از طی 210 کیلومتر در دریای ژاپن(دریای شرقی) فرود آمدند.

گمان می‌رود این موشکها از نوع تاکتیکی جدیدی باشند که کره شمالی در هفته های اخیر آزمایش کرده است.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از یک مقام ارتش این کشور گزارش داد: این موشکها با توجه به میزان برد و مسیر پرتاب از همان نوع موشکهای شلیک شده در 14 اوت و اول سپتامبر هستند.
وی افزود: این پرتابها ظاهرا با هدف ساخت موشکهای با برد بیشتر نسبت به موشکهای موجود KN-02 که 170 کیلومتر برد دارند، است.

ارتش کره جنوبی نظارت دقیق روی کره شمالی دارد. یونهاپ گزارش داد: کره شمالی تاکنون 111 موشک شلیک کرده که همگی کوتاه یا میان برد بوده اند. این کشور فقط در سال جاری 19 موشک شلیک کرده است.

این کشور کمونیستی هر از گاهی موشکها و راکتها را برای نشان دادن قدرت یا ابراز خشم از اقدامات تحریک آمیز نظیر رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی انجام می‌دهد اما تکرار شلیکهای اخیر غیرمعمول بوده است.

قطعنامه های سازمان ملل کره شمالی را از شلیک موشکهای دارای فن آوری بالستیک منع کرده اند. اما این کشور این شلیکها را یک اقدام مشروع برای دفاع از خود و پاسخی به رزمایش‌های آمریکا می‌داند.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
    0 0
    سازمان ملل متاسفانه فقط در اختیار کشورهای غربی ست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس