کد خبر 341697
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳

مردم بحرین پنجشنبه شب نیز در اعتراض به بازداشت فعالان سیاسی و عدم آزادی زندانیان اعتصاب کننده غذا دست به تظاهرات زدند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری "الوفاق"، مردم بحرین در ادامه اعتراضات خود برای همبستگی با زندانیان سیاسی که اعتصاب غذا کردند، پنجشنبه شب نیز تظاهرات کردند.

معترضان با سر دادن شعارهایی خواستار آزادی زندانیان سیاسی اعتصاب کننده غذا و پایان اقدامات سرکوبگرانه نظامیان آل خلیفه شدند.

تظاهرات پنجشنبه شب در مناطق مختلف الدیه، المعامیر، جد حفص، المصلی و ستره برگزار شد.
این تظاهرات با شعار "مقاومت بندهای زندان را از بین می‌برد" در اشاره به حمایت از مقاومت زندانیان سیاسی و اعتصاب کننده غذا برگزار شد.

بر اساس این گزارش، نظامیان آل خلیفه با استفاده از گازهای اشک آور و خفه کننده تظاهرات در جزیره ستره را سرکوب کردند.

تظاهر‌کنندگان در حالی که تصاویر "مریم الخواجه" و "عبدالهادی الخواجه" را در دست داشتند، با سر دادن شعارهایی خواستار آزادی زندانیان و فعالان سیاسی زن و مرد شدند.

عبدالهادی الخواجه از رهبران مخالفان بحرینی در زندان رژیم بحرین اعتصاب غذا کرده و با افت فشار خون در دو روز اخیر مواجه شده است.

عبدالهادی الخواجه از رهبران مخالف بحرینی دوران حبس ابد خود را به اتهام آنچه توطئه علیه رژیم بحرین خوانده شده، می گذارند.عبدالهادی الخواجه از یک هفته پیش در زندان رژیم بحرین اعتصاب غذا کرده است.

عبدالهادی الخواجه از 25 اوت در زندان جو در نزدیک منامه اعتصاب غذا کرده است و وضعیت جسمی او با وجود افت فشارش در دو روز اخیر باثبات است.

این فعال 54 ساله بحرینی که تابعیت دانمارکی نیز دارد، در سال 2012 میلادی نیز به مدت 110 روز در اعتراض به صدور حکم حبس ابد علیه خودش دست به اعتصاب غذا زده بود.

وضعیت جسمی عبدالهادی الخواجه در آن زمان به شدت وخیم شد و مدافعان حقوق بشر در سطح داخلی و خارجی حمایت گسترده ای از وی کردند و دولت دانمارک نیز از مسئولان بحرینی خواست تا وی را فوری آزاد کنند.

وکلای خانواده الخواجه گفتند که "مریم الخواجه" دختر این رهبر مخالف و از فعالان جامعه مدنی نیز به هنگام بازگشت از خارج از کشور در فرودگاه منامه بازداشت شد.

قرار است مردم بحرین در تظاهرات روز جمعه با عنوان "ادامه اعتراضات تا تحقق خواسته‌های مردم" که از ساعت 17 به وقت محلی آغاز می شود، نیز شرکت کنند.

مردم بحرین شب گذشته نیز در ادامه اعتراضات خود علیه رژیم آل خلیفه و اقدامات خشونت آمیز نظامیان در مناطق مختلف این کشور دست به تظاهرات زدند.

بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس