کد خبر 341448
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۸

هیئتی از استان کردستان که با کاروان کمک های انساندوستانه مردم این استان به سلیمانیه سفر کرده اند روز سه شنبه(11 شهریورماه/2 سپتامبر) از کمپ آوارگان عربت بازدید کردند.

به گزارش مشرق، به دنبال آغاز جمع آوری کمک های انساندوستانه برای آوارگان کردستان عراق به ویژه آوارگان شنگال در شهرها و روستاهای استان کردستان، مبلغی به ارزش 2 میلیارد و 500 میلیون تومان جمع آوری شد. محموله این کمک ها که شامل مواد خوراکی و البسه بود روز دوشنبه(10 شهریورماه/1 سپتامبر) با 13 تریلر از کردستان ایران به اقلیم کردستان عراق ارسال شد.

روز سه شنبه نیز این هیئت که متشکل بودند از نمایندگان کمپین همکاری شنگال، سازمان های مردم نهاد استان کردستان و مسئول هلال احمر استان کردستان و فرماندار سلیمانیه از کمپین آوارگان عربت بازدید کردند.

نزدیک به 1000 کُرد ایزدی که به کوهستان شنگال پناه برده‌ بودند و همچنین شماری از کُردهای آواره کوبانی سوریه در این کمپ اسکان یافته اند و هیئت ایرانی از نزدیک در جریان مشکلات و کمبودهای آوارگان قرار گرفتند.

یکی از نمایندگان این هیئت در دیدار با آوارگان تأکید کرد که آنها به نمایندگی کُردهای ایران به منظور ابراز همدردی و همکاری با آوارگان به اقلیم سفر کرده و کمک های جمع آوری شده از سوی مردم استان کردستان که شامل مواد خوراکی و البسه، شیر خشک و دیگر ملزومات است را به فرماندار سلیمانیه تحویل داده اند.

وی افزود: در دیدار این هیئت با استاندار سلیمانیه، وی قول داده که کمک های ارسالی از سوی کُردهای کردستان ایران را به طور مساوی در میان تمامی آوارگان به ویژه آوارگان شنگال و کوبانی تقسیم کنند.

اعضای این هیئت ایرانی در گفتگو با آوارگان تأکید کردند که کُردهای ایران خود را شریک آلام و دردهای آنها می دانند.

همچنین مسئول هلال احمر استان کردستان اعلام کرد که این همکاری ها تداوم می یابد.

شمو شنگالی که معلم بود و به دنبال حملات داعش از شنگال آواره شده و درعربت کمپ  به سر می برد در گفتگو با خبرنگار کردپرس ضمن خیرمقدم به هیئت ایرانی از طرف خود، کردهای ایزدی و آوارگان این کمپ، از همدلی کردهای کردستان ایران قدردانی کرد.

وی با اشاره‌ به‌ اینکه‌ به دنبال حملات گسترده داعش و از بیم جان خود زادگاهش را ترک کرده گفت: شمار زیادی از کُردهای ایزدی به شهرهای سلیمانیه، دهوک، اربیل و دیگر شهرهای اقلیم کردستان آواره شده اند و در حال حاضر داعش بیش از 1000 زن و دختر ایزدی را به اسارت گرفته است.

این آواره‌ ابراز امیدواری کرد که مشکلات کنونی رفع شود و در اسرع وقت به زادگاه خود بازگردند و از مردم و مسئولین اقلیم کردستان برای همکاری بی دریغ با آوارگان قدردانی کرد.


منبع: کردپرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس